Citat:
Ursprungligen postat av
Karman
Ja, jag säger inte att inte svenskarna betedde sig dåligt under Stora nordiska kriget, jag bara konstaterar faktum att det fortfarande finns ett rysshat i bygderna och det till viss del på goda grunder.
Nej, du har fel. Det var en hypotetisk fråga och Åkesson kunde gott ha svarat att han föredrar en demokratiskt sinnad person framför en diktatorstyp.
Inget snack, SD och Åkesson börjar bli allt för ryssvänliga för min smak, det har visat sig i flera sammanhang. Och jag är ganska säker på att jag inte är ensam om den åsikten. Det gäller att kunna välja mellan gott och ont för att kunna anses som en bra politiker.
Så du sitter med ett facit, vad som är rätt och fel?
Jag anser att Biden är en långt farligare ledare, globalt sett, även fast han råkar vara vald. Med detta sagt så jag definitivt inte en Putin-anhängare, hans tid vid makten har spätt på korruptionen i Ryssland.
Du är inte ensam om att ogilla SD, men att kalla det för Rysslands-vänligt är nog att ta några steg för långt. På vilka grunder skulle SD vara ryssvänliga?
Socialdemokraterna var väldigt underdåniga mot Sovjetunionen, utan för den skull bli kallade sovjet-vänliga av etablissemanget.