2022-02-17, 02:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Nja det har jag väldigt svårt att tro. Om du skärmdumpar på en vanlig sida som Dumpen.se så kan de omöjligen se det. Och om de skulle, vad spelar det för roll?
Jag liksom ett flertal med mig vill att brottslingen åter ska åtalas så;

1. Enklare att klicka foton, alt. video och scrolla skärmen
2. Större bevisvärde i foto. Skärmdump kan manipuleras
3. Risk för att något märks vid dumpning - men är oviss
Citera
2022-02-17, 02:29
Medlem
Pruttmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4555
Kan du sluta babbla om 15 och 1600talet i alla dina inlägg?
Tycker du vi har ett "välfungerande rättssamhälle"?
Det bästa vore om peddon sökte vård eller tar sitt liv. Jag har inte sagt något om avrättning.. Men hade röstat ja för det om möjligheten funnits!
Pedofiler är sjuka individer som behöver vård. Att ta livet av sig eller dödsstraff hör inte hemma i det svenska rättssamhället.
Citera
2022-02-17, 02:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttmuff
Pedofiler är sjuka individer som behöver vård. Att ta livet av sig eller dödsstraff hör inte hemma i det svenska rättssamhället.
Pedofiler behöver inte vård, bara upplysning om vad de gör är brottsligt.
Sen om de vill ha vård för att de bär på skam för att de runkar till fantasier till barn borde knappt ens vara deras eget problem.
Jag har inte alls någon övergripande bild men en kvalificerad gissning är att de flesta inom rättsväsendet vill sätta åt Sara. Kanske 3 av 4. Inom polisen och bland kvinnor betydligt färre.
Frågan är för känslig för att jurister ska vilja smutsa ner sig som pedofilbyråer men kan börja bli dags.
- Ta fallet för mig, pressa advokatkostnaderna, fäll och ruinera henne för all framtid. Ta skadeståndet om du vill.

Pedofiler ska hålla sig lagen precis som alla andra ska på millimetern. Om pedofiler gör det finns ingenting att skämmas för. Tvärtom, mycket att vara stolt över. Avsked från arbete, vräkning m.m. utan laglig grund ska absolut inte tolereras. Alla kränkningar och brott ska anmälas. Vid uthängningar ska alla tänkbara samhällsinstanser blandas in maximalt. Preventell, JK, även JO, socialtjänst, polis, arbetsgivare, fack, media, psykologer, kuratorer osv. Allt bör dras igång.

På falsk grund tror Dumpen att den har många med sig. Vad folk gillar är uthängningarna och de sociala poängen de känner sig få av att hata pedofiler - men inte så mycket mer än så. 242s anhängare är rakt igenom hycklare och troligen själva pedofiler eller wow-människor; höjdhopparen vår landsfader - klart vi ska gilla honom.
Senast redigerad av Fr1d2rikMort3ns4n 2022-02-17 kl. 03:40.
Citera
2022-02-17, 02:42
Medlem
Jasmine4555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttmuff

Så om till exempel MrNiceGuy hade tagit sitt liv så hade du tänkt "Nej vad synd.."
Har inget med rättssamhället att göra. Det är nog dom flesta eniga om att det är fruktansvärt dåligt.
Om en pedofil väljer att ta sitt liv ser jag ju inte det som en förlust iaf.
Citera
2022-02-17, 05:51
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Du menar att självmord inte är lika med döden? Intressant.

Du påstod att jag sagt att nån förtjänar att dö, när skrev jag det?
Citera
2022-02-17, 07:47
Avslutad
Citat:
Kan du sluta babbla om 15 och 1600talet i alla dina inlägg?
Tycker du vi har ett "välfungerande rättssamhälle"?
Det bästa vore om peddon sökte vård eller tar sitt liv. Jag har inte sagt något om avrättning.. Men hade röstat ja för det om möjligheten funnits!

Du sa att han förtjänade att dö så tolkade det som att staten ska avrätta pedofiler. Varför ska jag sluta tjata om det? Det är ju precis det samhället du vill tillbaka till! Och det är skrämmande.
Citera
2022-02-17, 07:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Du påstod att jag sagt att nån förtjänar att dö, när skrev jag det?

Du skrev ju rätt ut att han ska ta självmord? Vad finns det att tolka fel?
Citera
2022-02-17, 07:52
Avslutad
Citat:
Så om till exempel MrNiceGuy hade tagit sitt liv så hade du tänkt "Nej vad synd.."
Har inget med rättssamhället att göra. Det är nog dom flesta eniga om att det är fruktansvärt dåligt.
Om en pedofil väljer att ta sitt liv ser jag ju inte det som en förlust iaf.

Det är upp till dig om du vill se det som en förlust eller inte, men det är enligt mig en sjuk tanke. Jag ser varje självmord som en förlust och en stark anhängare till nollvisionen. Vilket du uppenbarligen inte är.
Sedan hade jag, och många andra, tänkt ”vad synd” om det kom ut att han var död. Pedofiler behöver vård då de är sjuka, men de ska också ha ett långt fängelsestraff. Sedan vad som är det ultimata fängelsestraffet kan varken du eller jag svara på.
Citera
2022-02-17, 08:08
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Du skrev ju rätt ut att han ska ta självmord? Vad finns det att tolka fel?

Jaså? Citera mig gärna.
Citera
2022-02-17, 08:19
Medlem
Jasmine4555s avatar
Citat:
Du sa att han förtjänade att dö så tolkade det som att staten ska avrätta pedofiler. Varför ska jag sluta tjata om det? Det är ju precis det samhället du vill tillbaka till! Och det är skrämmande.

Vad du tolkar och vad jag faktiskt skriver är två skilda saker. Glöm inte true love ikväll nu.. Viktigare än att prata goja här
Citera
2022-02-17, 08:29
Medlem
Nya problem för Dumpen.se.

Länkarna till konfrontations-filmerna och snusk-videos mm. under äckel-profilerna fungerar inte längre.
Citera
2022-02-17, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Nya problem för Dumpen.se.

Länkarna till konfrontations-filmerna och snusk-videos mm. under äckel-profilerna fungerar inte längre.
Så där har det varit förut med, brukar fixa sig efter en stund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in