2022-02-16, 21:51
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
Håller med om att Mackan betydde mycket för sitt lag, men underskattad har han väl inte varit som hemvändare. Sedan är det alltid svårt att säga när man tar hänsyn till att MFF var starkt som lag redan innan Rosenberg att han lyfte dom till CL är ju onekligen svårslaget.

Hysen gjorde väl på sitt sätt bra ifrån i sig i Blåvitt, var ju inte han som underpresterade precis.

Hemvändare i allmänhet så höll ju Taco extremt hög klass, sådana som S Rehn om än under kort period skötte sig ju bra. Tycker också att man inte får glömma bort Andreas Johansson, bara för att han spelat i Norrköping och Halmstad ska ju inte dra ner hans klass i sådan här diskussion. Verkligen en bra spelare.

Sebastian Larsson har väl också presterat hyfsat.

Niclas Alexandersson är extremt bortglömd i det sammanhanget. Relativt framgångsrik karriär i England, lyfte Blåvitt i mitten av 2000-talet, frekvent startspelare i landslaget även efter hemkomst.

/feldgrau
2022-02-16, 21:59
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Håller med om att Mackan betydde mycket för sitt lag, men underskattad har han väl inte varit som hemvändare. Sedan är det alltid svårt att säga när man tar hänsyn till att MFF var starkt som lag redan innan Rosenberg att han lyfte dom till CL är ju onekligen svårslaget.

Hysen gjorde väl på sitt sätt bra ifrån i sig i Blåvitt, var ju inte han som underpresterade precis.

Hemvändare i allmänhet så höll ju Taco extremt hög klass, sådana som S Rehn om än under kort period skötte sig ju bra. Tycker också att man inte får glömma bort Andreas Johansson, bara för att han spelat i Norrköping och Halmstad ska ju inte dra ner hans klass i sådan här diskussion. Verkligen en bra spelare.

Jag menar givetvis att han var underskattad då han vände hem, var kanske lite otydlig där. Folk (jag själv också) tyckte nog inte att det var nån jättespännande hemvändare då. Jag minns att folk här inne också var ganska skeptiska. Utifrån det överträffade han förväntningarna som ingen annan. Mackan betydelse för att MFF är där vi är idag går inte att bortse från.
2022-02-16, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/sillybloggen/2022/02/16/uppgifter-guidettis-loneansprak-till-aik/

Nu uppger Expressen att Guidetti vill ha runt 200 000 kronor i lön och en sign on-bonus på runt 15 miljoner kronor vid en flytt till den allsvenska storklubben.

Guidetti är den här säsongen noterad för ett mål och en assist på elva matcher i Spanien.

Nej nej nej.

Detta kommer inte ske.
Man ska nog inte gå helt på uppgifter som läcker. Lönesnittet ligger väl en bit över 100 000 i allsvenskan. Som profil skulle jag inte bli förvånad om Guidetti skulle få 200. Sign-on:en är svårbedömd utan att veta kontraktlängd. Är det sex månaders eller fyra år? Är han så motiverad att han kan göra avtryck i allsvenskan och sedan säljas utomlands?

Är han inte det - då ska man nog inte gå för det alls, för någon peng?

Edit: Ett twitterkonto påstår att han ska ge besked på torsdag. Lite oklart om beskedet kan vara både ja, nej och "vi pratar vidare"
Senast redigerad av MrOrdonnee 2022-02-16 kl. 22:29.
2022-02-16, 22:33
Medlem
Rogic klar för Sirius!
2022-02-16, 23:01
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
AIK har försökt 2 ggr på IKT,men han vill ej dit..

https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/sillybloggen/2022/02/16/uppgifter-aik-ville-varva-kiese-thelin-fick-nobben-tva-ganger/

Personligen anser jag att IKT är en medelmåtta och ingenting för AIK. Jag vet att många tycker annorlunda men jag minns inte en enda match jag sett honom imponera stort. Tar hellre holländaren.
2022-02-16, 23:14
Medlem
Citat:

Förutom Henke så måste väl ändå Sebbe anses vara den överlägset bästa hemvändaren. Endast Henke kan väl klå honom i gedigen utlandskarriär.
2022-02-17, 03:57
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av summerbursten
Förutom Henke så måste väl ändå Sebbe anses vara den överlägset bästa hemvändaren. Endast Henke kan väl klå honom i gedigen utlandskarriär.

Sannerligen inte.
2022-02-17, 06:40
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av summerbursten
Rosenberg är helt klart den bästa hemvändaren. Seb är en bra bit ned i jämförelse men han tillhör absolut kategorin lyckade hemvändare.
2022-02-17, 07:15
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Rosenberg är helt klart den bästa hemvändaren. Seb är en bra bit ned i jämförelse men han tillhör absolut kategorin lyckade hemvändare.

Även Anders Svensson och, som Feldgrau var inne på, Niclas Alexandersson har nog varit bättre för sina klubbar än Sebastian Larsson efter att ha kommit hem.
2022-02-17, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P0872
Rogic klar för Sirius!

Inget officiellt från Sirius ännu, men det pratas mycket på alla håll. Skall även ha synts till i Uppsala i går.
2022-02-17, 07:27
Avslutad
Jobbigt läge för Mjällby ifall man släpper Hodzic till Häcken. Undrar ifall man vågar satsa på Eile istället eller om man har någon ersättare redan i tankarna.
2022-02-17, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Personligen anser jag att IKT är en medelmåtta och ingenting för AIK. Jag vet att många tycker annorlunda men jag minns inte en enda match jag sett honom imponera stort. Tar hellre holländaren.
Han e ju inte den där finlirsren,han gör aldrig nåt överdrivet
Men hur han vinner,håller bollar för få upp resten av offensiva krafter,uberstark i dueller,få vinner bollar av honom,men gör ändå en del mål var säsong.
Förstärkare till alla lag i allsvenskan enligt mig

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in