2022-02-16, 21:42
Medlem
Ska vakna tidigt imorgon (lite innan 05:00) och vet att jag inte kommer kunna vända på mitt dygn ikväll. Har Imovane som jag fick från en polare för att kunna somna men har aldrig tagit någon sorts sömntablett innan. Om jag planerar att somna vid 23:00 dvs ta tabletten vid 22:30 kommer jag kunna vakna imorn lite innan 05 eller kommer jag va jätte trött fortfarande?
Citera
2022-02-16, 21:54
Avslutad
Ingen blir trött på Imovane - det gör bara att så att du slappnar av och somnar. Prova att ta en Imovane när dina intentioner inte är att sova och du kommer inte att bli sömnig.
Citera
2022-02-16, 22:12
Medlem
GormDenGamles avatar
Imovane är en insomningstablett. Och en tablett som du kan bli beroende av.
Om du verkligen inte behöver ta Imovane, gör det inte.
Annars är det att ta den, och lägga sig direkt. Du kommer inte att vara trött när du vaknar.
Citera
2022-02-16, 22:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Imovane är en insomningstablett. Och en tablett som du kan bli beroende av.
Om du verkligen inte behöver ta Imovane, gör det inte.
Annars är det att ta den, och lägga sig direkt. Du kommer inte att vara trött när du vaknar.
Vad rapar du om... Zopiklon har på gränsen till för kort halveringstid för att åtminstone ett fysiskt beroende ska kunna utvecklas.
För övrigt, vad är det som vore så hemskt med ett beroende?
Citera
2022-02-16, 22:38
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fr1d2rikMort3ns4n
Vad rapar du om... Zopiklon har på gränsen till för kort halveringstid för att åtminstone ett fysiskt beroende ska kunna utvecklas.

Bars för att du är en knarkare som är en belastning för din familj och samhället, betyder inte det att andra vill vara det.

Citat:
Användning av läkemedel som Imovane kan leda till ett fysiskt eller psykiskt beroende eller missbruk av dessa medel. Risken för detta ökar med dosen och behandlingstiden. Risken är högre hos patienter som missbrukar eller har missbrukat alkohol eller läkemedel.

https://www.fass.se/m/produkt/19910816000058/public/tabproduct
Citera
2022-02-16, 23:36
Medlem
Citat:

Det börjar med 5 mg Imovane. Om ett par veckor skjuter TS heroin rakt i blodet.

Skojar bara.

Sjukt vad folk är rädda för beroende av Z-Analoger. De är däremot inte rädda för beroendet av SSRI, SNRI som är de riktiga rävgiften,.

TS, ta din Imovane och njut.

Sov gott.
Citera
2022-02-16, 23:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Det börjar med 5 mg Imovane. Om ett par veckor skjuter TS heroin rakt i blodet.
Sjukt vad folk är rädda för beroende av Z-Analoger. De är däremot inte rädda för beroendet av SSRI, SNRI som är de riktiga rävgiften,.
TS, ta din Imovane och njut. Sov gott.
Imovane känns lite som heroin under kort kort tid just när dom slår på. Man flyter i luften.
SSRI m.m. är som du säger gift för hjärnan. Ingen blir bättre av antidepressiv medicin mer än måhända en stund - max ett halvår. Därefter "hela vägen" tillbaka...
Räknar man in biverkningar och risken för "komplikationer" samt avtändningen om SSRI funkar så hamnar ekvationen oavsett på minus.
Citera
2024-04-23, 08:06
Medlem
Citat:
Ingen blir trött på Imovane - det gör bara att så att du slappnar av och somnar. Prova att ta en Imovane när dina intentioner inte är att sova och du kommer inte att bli sömnig.

Precis. Helt värdelöst vid svåra sömn störningar.
Citera
2024-05-16, 23:14
Medlem
Imovane är nog bästa sömnmediciner och det finns inga biverkningar, visst man det har hänt att folk har droppat och fallit omkull, du kan inte ta dessa och köra bil, kan bli lite farligt från person till person.

Men har man kört dessa ett tag så lär man sig hur det funkar, dricker man inte alkohol och tar dessa precis som någon skrivit 10-15 min innan man lägger sig så är det perfekt just för insomning.

Till skillnad från andra oxy och annat skit så är dessa riktigt bra men dricker man och tar dessa så kanske man behöver 2 x 5mg till slut istället för bara 5 mg, 7,5mg tycker vilket är högsta dosen är bästa dosen om man vill sova bra, 5mg är lite för lite.

Propavan som läkarna gärna skriver ut, är riktigt skit jämfört med dessa, man är typ bakis om man tar dessa halva dagen känns det som och så sover man inte bra heller.

Oxascand eller vad dessa nu heter för att bli av med alkoholberoendet är bra just för stunden då man ska sluta dricka och blir skakig, då funkar dessa bra att trappa ner på plus Imovane.

Sen tar man bort dessa och kör bara imovane. Men klarar man sig och sover bra utan imovane så ska man inte ta dessa för klart man vänjer sig och det är svårt att somna utan dessa då man kört med imovane ett tag.

Lergigan sover man inte bra på heller, men kan lugna en lite annars och dämpa ångest.

Någon som provat stillnoct ? och har erfarenhet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in