2022-02-16, 20:57
Medlem
-Hengpung-s avatar
https://jensganman.substack.com/p/pa-pedofiljakt-med-dumpen-del-2

Jag läste nyligen Jens Ganmans artikel del 2 och håller verkligen med om att Dumpen lockar fram det sämsta i oss, men jag tror dock inte Dumpen räddat ett endaste barn från fysiska övergrepp. Att hävda man gör detta för man vill att de man hänger ut ska söka hjälp blir också kontraproduktivt när man förstör deras liv än att faktiskt hjälpa dem att söka den hjälp de behöver. Det är mer ett hämndbegär som är Dumpens driv än någonting annat.

Men vad som vore en än mer intressant frågeställning att resonera kring är varför vi tycks ha en epidemi av personer som döms för pedofilbrott i samhället idag. Inte bara i Sverige men i hela västvärlden. Är det för att vi alltid haft så många pedofiler i samhället bara att vi ej känt till det eller finns det något annat bakom? Vad jag tror är en av huvudorsakerna är porren och hur lätt det är att fastna i för män som saknar disciplin och som går över i ett långtidsberoende varför man tillslut går över i sjukare och ännu sjukare saker att man tillslut tittar på och letar efter barn.

Intrycket jag fått av att läsa många av dessa uthängdas chattar är att de gillar att titta på porr och runkar till det dagligen, majoriteten tittar nog mycket sannolikt också på barnporr. För mig så är många av dessa män helt förstörda av porren som tagit över deras liv och det kan efterliknas vid en faktiskt sjukdom mer än en läggning. Annars får man acceptera att vi alltid haft denna mängd pedofiler i samhället men att fler åker dit på det idag, men som jag ser som föga otroligt faktiskt. Självklart finns det äkta pedofiler som har en naturlig attraktion efter barn och dessa är sjuka i huvudet, men över det stora hela så tror jag ej det handlar om någon attraktion av barn men mer skadade människor.

Porr är en drog som vilken annan som helst. Den förstör också som bekant hjärnan och man utvecklar ett sjukligt beteende av den och man tappar kontrollen. Jag satt själv fast i porrberoende för cirka 10 år sedan och hade upp till då gjort det under flera års tid vilket jag senare fick söka hjälp för och som tog lång tid för mig då det kändes så skamligt. Det förstörde många av mina sociala relationer och mycket annat för mig som jag inte får tillbaka. Dock kände jag aldrig något behov av att titta på barn men tittade på helt andra sjuka saker för att fortsätta få ut det jag ville av porren. Jag försvarar ej någonting av vad de gör som hängs ut på Dumpen, men jag kan förstå att man hamnat där om det är som jag förmodar.

Som sagt, fler döms för pedofilbrott från allt att ha tittat på barnporr, krävt nakenbilder av barn, utnyttjat barn fysiskt, än någonsin tidigare. Detta kan ej enkelt förklaras med att "Du är pedofil". Jag tror inte någon vill hamna där. Vill man verkligen rädda barnen så förbjuder man porren. Annars är detta en lönlös kamp som aldrig kommer vinnas. Det är lite som att tro man kan fixa Sveriges invandringsproblem med fler poliser. Symtombehandling hjälper ej när det felar i grunden.
Citera
2022-02-16, 21:02
Avslutad
Juridiskt sett är det Sara som har skrivit samtliga kommentar i samtliga kommentarfält på Dumpen.
Alla kommentarer finns fotograferade, mejlade och sparade. Jag har inte velat skärmdumpa eftersom det skulle ha märkts.
Det verkar som att inga fler kommentarer skrivs under artiklarna, vilket troligen beror på undermålig server.
Citera
2022-02-16, 21:08
Medlem
Strykninmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-

Jag läste nyligen Jens Ganmans artikel del 2 och håller verkligen med om att Dumpen lockar fram det sämsta i oss, men jag tror dock inte Dumpen räddat ett endaste barn från fysiska övergrepp. Att hävda man gör detta för man vill att de man hänger ut ska söka hjälp blir också kontraproduktivt när man förstör deras liv än att faktiskt hjälpa dem att söka den hjälp de behöver. Det är mer ett hämndbegär som är Dumpens driv än någonting annat.

Håller med att det huvudsakliga drivet är hämnd och hat.

Citat:
Men vad som vore en än mer intressant frågeställning att resonera kring är varför vi tycks ha en epidemi av personer som döms för pedofilbrott i samhället idag. Inte bara i Sverige men i hela västvärlden. Är det för att vi alltid haft så många pedofiler i samhället bara att vi ej känt till det eller finns det något annat bakom? Vad jag tror är en av huvudorsakerna är porren och hur lätt det är att fastna i för män som saknar disciplin och som går över i ett långtidsberoende varför man tillslut går över i sjukare och ännu sjukare saker att man tillslut tittar på och letar efter barn.

Både äldre och yngre män blir helt fast i porren och det blir mer och mer extremt. Det börjar bryta gränser då männen tittar på teen-porr och kiss och bajsporr och tillslut så sitter dom och tittar på barnporr, det är vidrigt.

Citat:
Intrycket jag fått av att läsa många av dessa uthängdas chattar är att de gillar att titta på porr och runkar till det dagligen, majoriteten tittar nog mycket sannolikt också på barnporr. För mig så är många av dessa män helt förstörda av porren som tagit över deras liv och det kan efterliknas vid en faktiskt sjukdom mer än en läggning. Annars får man acceptera att vi alltid haft denna mängd pedofiler i samhället men att fler åker dit på det idag, men som jag ser som föga otroligt faktiskt. Självklart finns det äkta pedofiler som har en naturlig attraktion efter barn och dessa är sjuka i huvudet, men över det stora hela så tror jag ej det handlar om någon attraktion av barn men mer skadade människor.

Stora delar av den manliga befolkningen i västvärlden är skadad idag och utvecklingen för unga män och pojkar är skrämmande.

Citat:
Porr är en drog som vilken annan som helst. Den förstör också som bekant hjärnan och man utvecklar ett sjukligt beteende av den och man tappar kontrollen. Jag satt själv fast i porrberoende för cirka 10 år sedan och hade upp till då gjort det under flera års tid vilket jag senare fick söka hjälp för och som tog lång tid för mig då det kändes så skamligt. Det förstörde många av mina sociala relationer och mycket annat för mig som jag inte får tillbaka. Dock kände jag aldrig något behov av att titta på barn men tittade på helt andra sjuka saker för att fortsätta få ut det jag ville av porren. Jag försvarar ej någonting av vad de gör som hängs ut på Dumpen, men jag kan förstå att man hamnat där om det är som jag förmodar.

Du ska hedras för att du är så öppen och berättar om dig själv. Miljoner män är idag porrmissbrukare. Bra att du sökte hjälp. Hoppas att du har tillfrisknat!

Citat:
Som sagt, fler döms för pedofilbrott från allt att ha tittat på barnporr, krävt nakenbilder av barn, utnyttjat barn fysiskt, än någonsin tidigare. Detta kan ej enkelt förklaras med att "Du är pedofil". Jag tror inte någon vill hamna där. Vill man verkligen rädda barnen så förbjuder man porren. Annars är detta en lönlös kamp som aldrig kommer vinnas. Det är lite som att tro man kan fixa Sveriges invandringsproblem med fler poliser. Symtombehandling hjälper ej när det felar i grunden.

Ja porr borde förbjudas, i alla fall till viss utsträckning. Det har spårat ur totalt och vår civilisation kommer att gå under om inget radikalt görs snart.
Senast redigerad av Strykninmannen 2022-02-16 kl. 21:21.
Citera
2022-02-16, 21:10
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fr1d2rikMort3ns4n
Om någon lever med skam och skäms väldigt över att ha blivit outad som pedofil så kommer han om något att ta sitt eget liv.

Om han inte skäms utan t.ex. bara känner sig kränkt eller förnärmad och pga uthängningen känner att han inte har något betydelsefullt kvar att förlora så tar han nog Sjöberg och Saras liv, eller någon likvärdig.

Sannolikhetsmässigt skulle jag gissa att risken för mord adderas med ett par promille per uthängning.
50 uthängningar = liten risk
500 uthängningar = stor risk
Ett par tusen uthängningar = mord eller dylikt om inte beskydd

Obs; gjorde ingen exakt beräkning

Precis! Har tagit upp detta tidigare i tråden också. Sara ska verkligen inte stå i frontlinjen för detta projekt. Det finns en anledning till varför man ej skickar ut sina kvinnor i krig, låter kvinnor slåss i gängkonflikter osv. Risken är nog väldigt stor att man stöter på ett riktigt psyko i sina uthängningar som kommer vilja hämnas på ett eller annat vis. Patrik går man ej på i första taget, men Sara, definitivt. Patrik som skyddande man borde göra en riskbedömning för Sara, är det värt det helt enkelt att hon är med ute på fältet?
Citera
2022-02-16, 21:11
Medlem
Citat:

Men vad som vore en än mer intressant frågeställning att resonera kring är varför vi tycks ha en epidemi av personer som döms för pedofilbrott i samhället idag. Inte bara i Sverige men i hela västvärlden. Är det för att vi alltid haft så många pedofiler i samhället bara att vi ej känt till det eller finns det något annat bakom?

Finns ingen social kontroll kvar längre om man inte lever på landet. Antag att 1 procent atraheras av barn. I ett bysamhälle gjorde kanske 10 procent av denna procent något dumt. I dagens moderna samhälle utan social kontroll lär denna siffra vara betydligt högre.

Bra att de åker dit hur som helst.
Citera
2022-02-16, 21:17
Medlem
swenne1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttmuff
Har han tagit livet av sig?

Nej det vet jag inte, men det spekuleras i tråden om det. Jag hade däremot uppmärksammat att han i stället för 8 bilar registrerad på sig nu i dagarna minskat till 7, så där känns ju som att han lever om bilaffär är gjord.
Citera
2022-02-16, 21:18
Medlem
Strykninmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Den där brandmannen som ville idka knulleri med mor och dennes sju åriga dotter - undra om han har jobb och kärring kvar?

Vilken jävla idiot.

Förvånansvärt korkad. Han borde ha mer vett i skallen med sin ställning.
Citera
2022-02-16, 21:19
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Är ganska sorgligt om drevet får någon att ta sitt liv.

Är också ganska sorgligt när peddofiler knullar barn.
Citera
2022-02-16, 21:24
Medlem
papsols avatar
Tänk om någon chattat med dessa pedofiler och agerat mellanhand på kik och lurat dessa män att de ska träffa en 25 årig kvinna och men till Saras förtret har de från annat konto skrivit de vill träffa småbarn och fixa ihop ett träff för att få fast männen och inbilla sig att de ska träffa en 25 åring, sedan har de blivit förnedrade av Sara och uthängda på nätet. .
Citera
2022-02-16, 21:25
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:

Jag tycker inte det är något fel att hänga ut pedofiler oavsett vad motivet är. Inte heller tycker jag det spelar någon roll om det är en droppe i havet eller om det "räddar" ett enda barn från övergrepp. Det finns ingenting moraliskt fel i att offentligt skamma folk för skamliga saker.
Citera
2022-02-16, 21:30
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykninmannen
Håller med att det huvudsakliga drivet är hämnd och hat.
Både äldre och yngre män blir helt fast i porren och det blir mer och mer extremt. Det börjar bryta gränser då männen tittar på teen-porr och kiss och bajsporr och tillslut så sitter dom och tittar på barnporr, det är vidrigt.
Stora delar av den manliga befolkningen i västvärlden är skadad idag och utvecklingen för unga män och pojkar är skrämmande.
Ja porr borde förbjudas, i alla fall till viss utsträckning. Det har spårat ur totalt och vår civilisation kommer att gå under om inget radikalt görs snart.
Ted Bundy hävdade i en intervju han gjorde dagen innan han skulle avrättats. Att det var porren som gjort han till mördare och att porr borde förbjudas.
https://www.youtube.com/watch?v=0VrdWgwxvV0
Citera
2022-02-16, 21:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Jag tycker inte det är något fel att hänga ut pedofiler oavsett vad motivet är. Inte heller tycker jag det spelar någon roll om det är en droppe i havet eller om det "räddar" ett enda barn från övergrepp. Det finns ingenting moraliskt fel i att offentligt skamma folk för skamliga saker.
Egentligen inte. Skäms man för pedofili så åligger det problemet den som bär på den skammen.
Inte heller är det juridiskt fel eftersom både Sara och Sjöberg följer lagen tills domstol konstaterar att de inte längre följer/följde lagen.
De, precis som alla andra, har rätt att göra precis vad de vill så länge inget bevisligen går/gick utanför lagen.

-Hengpung- Sen kan alla ha åsikter om saker och ting men i så fall bara precis som Sara och Sjöberg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in