2022-02-16, 20:48
Medlem
Herregud! Ärkopuckot Jimmie Åkesson kan inte välja mellan Sveriges ärkefiende och USAs president. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Bj2Wbw/jimmie-akesson-vagrar-valja-mellan-putin-och-biden
Citera
2022-02-16, 20:51
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
SD-ledaren vill inte välja mellan Biden och Putin

Citat:
Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson ville inte välja mellan Joe Biden och Vladimir Putin när han fick frågan i SVT:s ”30 minuter”.
– Jag skulle inte vilja ha någon av dem som premiärminister eller statsminister i Sverige, svarade Åkesson.
Han påpekade samtidigt att USA är en västerländsk demokrati medan Ryssland är en auktoritär stat.
– Självklart väljer jag USA:s samhällssystem framför det ryska, sa han vidare.
Åkessons ovilja att välja kritiserades omgående av politiska motståndare.
”Jimmie Åkesson verkar återigen sakna demokratisk kompass och kan inte välja. SD förnekar sig inte”, skrev exempelvis C-ledaren Annie Lööf på Twitter.

(Kopierat från omni.se, ingen länk som jag ser som skulle kunna länka till denna nyhetssnutt)

Jag hänger inte med här. Pro-Putin eller pro-Biden?

Och Annie Lööfs mystiska uttalande.

Kan nån reda ut vad de dryftar?
Citera
2022-02-16, 20:51
Medlem
Finnj-vels avatar
På vilket sätt är Putin Sveriges ärkefiende? Är du en av dom som på allvar trodde att det skulle bli krig mellan Ryssland och Ukraina? Eller Ryssland och Sverige?

Och vem bryr sig vad fan någon svensk politiker tycker om någon utländsk politiker? Är du kvinna eller?
Citera
2022-02-16, 20:55
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
(Kopierat från omni.se, ingen länk som jag ser som skulle kunna länka till denna nyhetssnutt)

(FB) Ärkopuckot Jimmie Åkesson kan inte välja mellan en despot och demokratiskt president
Citera
2022-02-16, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
Herregud! Ärkopuckot Jimmie Åkesson kan inte välja mellan Sveriges ärkefiende och USAs president. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Bj2Wbw/jimmie-akesson-vagrar-valja-mellan-putin-och-biden

Kan kanske bero på att ingen vill reta upp Putin? Och vem fan vill välja Biden? Men det är sådant som melodramatiska pappskallar som dig inte begriper.
Citera
2022-02-16, 21:00
Medlem
Varför ska man tvinga någon att välja mellan pest och kolera? Åkesson är ju svensk och vill Sveriges bästa.

Både Putin och Bidén kan vara farliga för sveriges väl och ve eftersom de är mäktiga personer.
Citera
2022-02-16, 21:01
Avslutad
Vilken är den demokratiske presidenten, menar du?
Citera
2022-02-16, 21:03
Medlem
grungewhores avatar
TS verkar en smula eljest. Åkesson svarar fullständigt rimligt, att USA's styrelseskick är att föredra. Att ställas inför en sån otroligt korkad frågeställning, där den ena styr sitt land med järnhand och den andre är satt president av förståndshandikappade för förståndshandikappade är inget val.

Biden är kulturmarxist. Att Annie Lööf ser Biden som föredöme säger mer om henne än om Åkesson eller Putin.
Citera
2022-02-16, 21:05
Medlem
GormDenGamles avatar
Jag tyckte att herr Åkessons svar var väldigt bra. Och han förklarade det väl.
Men givetvis ballar vänstertomtarna ur eftersom han inte valde deras husgud, Biden, samtidigt som han inte tog avstånd från ryssarna.
Citera
2022-02-16, 21:05
Medlem
TheJackets avatar
Biden är en bra mycket ondare människa än Putin.
Citera
2022-02-16, 21:06
Medlem
rtyuios avatar
Hellre Putin än Biden alla dagar i veckan!
Inga fler HBTQ+BBQ parader eller indoktrinering av våra barn med vänsterflum.
Citera
2022-02-16, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax

Till höger finns det "Öppna i ny flik" som du sen kan kopiera https://omni.se/sdledaren-vill-inte-valja-mellan-biden-och-putin/a/qWrPAE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in