2022-02-16, 18:10
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Att ingenting händer behöver inte betyda att någon har ljugit.

Carl Bildt åker till Ukraina för att visa sitt stöd. Vari ligger Carls intresse tror ni? Som gammal demokratiutvecklingsambassadör i Ukraina är han nog intresserad av mer demokrati och mänskliga rättigheter i Ukraina.

Sverige hetsar om Putinanfall för att NATO ska in med trupp i Ukraina för att skydda svenska bolags investeringar i landet. Kanske får Carl snart sällskap av sina gamla demokratiutvecklingskollegor Göran Persson och Jan Eliasson.

Hade det här varit för 10 år sen hade NATO redan varit där. Nu håller NATO på att falla sönder och kan inte springa den djupa statens ärenden längre. Det blir inget krig i Ukraina.
Senast redigerad av Nostradumbass 2022-02-16 kl. 18:13.
2022-02-16, 18:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Nu är det massa ryssar i Barents hav, vilken dag invaderar man Norge lör,/sön kl 14?
Jag vet inte riktigt, men en rysk ambassadör bad idag Biden om ett schema för Rysslands planerade invasioner i närtid så att hon kunde planera sin semester.
2022-02-16, 18:13
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag vet inte riktigt, men en rysk ambassadör bad idag Biden om ett schema för Rysslands planerade invasioner i närtid så att hon kunde planera sin semester.

Hahaha, dom vet att käfta upp sig de ryska ambassadörerna.
2022-02-16, 18:17
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Haha.
Allting är ju som en parodi på en Leslie Nielsen film, om ni kommer ihåg Nakna Pistolen m,fl.
Verkligheten överträffar dikten.
2022-02-16, 18:18
Medlem
Polis2010s avatar
Till Zurfaren08 bl.a . Gorbatjov lever och fyller 91 år den 2 mars.
2022-02-16, 18:19
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
Fyfan vilken jävla smörja du bjuder på. Orkar man ens besvara ett sådant verklighetsfrånvänt inlägg?

Ja USA är änglarna på jorden och alla länders stora räddare… något av det mest dumma jag läst på årtionden och då har jag läst mycket. Det är jävligt enkelt för dig och sitta i din bekvämlighet och tycka saker och att allt i USAs agerande går att rättfärdiga. Som räddarna på jorden de är . Visserligen stämmer det att världen och USA sett sig lite som en världspolis och visst det har inte enbart varit av ondo men när du skriver som du gör visar det att du inte besitter mycket koll och samtidigt nonchalerar miljontals civila som fallit offer för USAs härjande. Att du tror att USA agerat av ren godhet i vissa länder sammanfattar ganska bra galenskaperna i ditt inlägg. Hur har det undgått dig att USA även agerar av personliga intressen och ekonomiska motiv när man rättfärdigar sina härjningar i andra länder?

Har hört din korkade smörja från puckon i snart 40 år.

Tror du verkligen att jag tar dig på allvar?

Inget har undgått mig och jag har betydligt bättre koll än du inbillar dig.

Världen är BETYDLIGT mer komplicerad än du förmår begripa. Du förstår t.ex inte ens att det går alldeles utmärkt att vara selektiv i sin hjälp baserat på egna intressen, och att det fortfarande är bättre än att inte hjälpa alls. Din svartvita snorungeuppfattning om vad som är rätt och fel baseras på en uppdiktad verklighetsuppfattning helt utan erfarenhet eller förståelse för domänen i de enskilda fallen.

Jag skrev dessutom att USA gjort fel ibland, och att det blivit fel ibland, men det klarade du inte av att ta till dig.

Och anledningen till det är ditt inneboende hat och din fanatiska agenda mot USA. Därav ditt språk, din ilska, ditt översitteri och allmänna kräkande. Och detta förblindar dig i din syn. Synd! Fast mest om dig.

Själv kommer jag även fortsatt att skämmas över sådana som dig.
Senast redigerad av HomoDeus 2022-02-16 kl. 18:24.
2022-02-16, 18:20
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ryssarna kom till osseternas undsättning efter det att Tbilisi hade tänkt etniskt rensa regionen. Eftersom Putin ser osseterna som ryssar kunde han inte göra annat.

Senare har Ryssland försett bägge sidor med vapen. Precis som Ryssland försett både Armenien och Azerbadjan med vapen under pågående konflikt.
2022-02-16, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nocturnaltourist69
Media säger till oss varje dag att Ryssland kommer att invadera Ukraine....men inget händer...

Vänta bara dom kommer att framställa det som att Putin ändrade sig för att DE och USA och alla neocon-judar avslöjade deras planer. Hahaha! Det sjuka är att en stor del av befolkningen kommer att gå på det också och bara: Thanx Jews!
2022-02-16, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Än mer korkat att hoppas över frågan och byta ämne.

Så vad har Putin gjort för Ryssland under snart 25 år vid makten? Trollfabriken fick frågan för ett dygn sedan och det ekar tomt i lokalerna.

Han bombade bort sunni rebellerna i Syrien 2016.

Så norra Europa slapp ta hit ytterligare miljoner odugliga aggressiva muslimer.
2022-02-16, 18:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Till Zurfaren08 bl.a . Gorbatjov lever och fyller 91 år den 2 mars.
Ser man på! Bara obetydligt äldre än Biden, Gorby kanske kan göra comeback?
2022-02-16, 18:31
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Senare har Ryssland försett bägge sidor med vapen. Precis som Ryssland försett både Armenien och Azerbadjan med vapen under pågående konflikt.
Har han?

Han iofs sålt s-400 till Turkiet och vad jag förstår är saudierna intresserade. Men vill han att Saudi och Iran ska ryka ihop bara därför?

Varför reagerar inte Teheran över sådant svek?

Och att han låter Israel gång på gång ge sig på Syrien. Har han något hemligt avtal med Tel Aviv?

Tills du lägger fram påtagliga bevis för att Putin underblåser konflikten i Georgien kan jag bara säga att du inte har något komma med. Lika lite som de som försöker övertyga världen om att Putin tänker invadera Ukraina.
2022-02-16, 18:34
Medlem
Overminds avatar
Tycker det är väldigt sjukt att USA säger vilket exakt klockslag eller till och med just vilken dag Putin kommer invadera Ukraina... Hur kan de veta det?? Kommit över Ryska attackdokument där det står datum och klockslag precis? Så tror jag inte krigsföring fungerar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in