2022-02-16, 16:08
Medlem
boqpods avatar
Glöm nu inte att CIAs sätt att agera, dvs ”läcka” ut information om Kremls planer har gjort att den initiala taktiken inte har kunnat genomföras på det sätt man ursprungligen tänkt sig.

Är helt säker på att Putin blev tagen på sängen och har tvingats jag tänka om.

Offerkoftan som Kreml kör med har alla människor i väst genomskådat.
Den retoriken är pinsam och förlegad.
2022-02-16, 16:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Frimans
USA brukar vara bra på att få "massornas" fokus åt ett annat håll än sina egna problem.
Dom kallar det för vad som helst bara dom inte behöver ta tag i sina egna katastrofer.
Att starta ett litet krig har alltid varit populärt bland presidenter med inrikespolitiska problem. "Avväpna dina inre fiender genom att skapa en gemensam yttre fiende." Narrativet är allt.
2022-02-16, 16:13
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg

Det är inte direkt så att Ryssland låter bli att invadera länder. De slaktar gärna sina egna medborgare också om det behövs. Fråga vilken ryss som helst från till exempel Tjetjenien.

Propagandan är förbannat genomskinlig här och jag vet att du avstod att svara på min fråga därför att du vet vad svaret är.

Usa och Nato vet exakt vad ryssens anfallsmakt består av nu. Tack för informationen. FRA har garanterat fått sig ett ordentligt köttstycke också.

OCh Ryssland vet att NATO inte engagerar medlemstaterna i krig. Det är också bra att veta, men de fick väl lite vapen iallefall. Sen såg jag Olga 70 år övningsskjuta.
2022-02-16, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Min gissning är att om de nu nån gång mer går in i Ukraina så blir det donjetsk och luhansk. Att de skulle anfalla Kiev är rätt osanolikt.
Donetsk och Luhansk har röstat för självständighet, vilket Ryssland nu har erkänt. Jag tror inte några skott kommer att avfyras för att försvara deras självständighet när Ryssland väl har försatt NATO i shack matt. Ej att förglömma är att Donetsk och Luhansk ansökte om tillträde till den Ryska unionen, något Ryssland nekade, vilket kan ha varit för att Ryssland visste vad globalisterna hade för planer.
2022-02-16, 16:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pfizervaccinslayer
ryssland trollar sönder väst idag onsdag under en presskonferens!

vill att Washington publicerar ett schema på alla invasioner som kommer så att politikerna kan anpassa semestern

jag är så road just nu, det här är underhållning!

https://www.zerohedge.com/markets/russia-mocks-us-requests-full-list-ukraine-invasion-dates-year-ahead

Helt underbart!

Alla undergångsprofeter har alltid ett datum när de "vet" att världen kommer att gå under. Och när den dagen är passerad fortsätter livet att rulla på som vanligt. Nån som drar några paralleller?
2022-02-16, 16:16
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Att starta ett litet krig har alltid varit populärt bland presidenter med inrikespolitiska problem. "Avväpna dina inre fiender genom att skapa en gemensam yttre fiende." Narrativet är allt.

Det är det enda kortet han har "tuff mot ryssen". Enbart larv. Han hade väl önskat att FED inte skulle höja räntan om USA var i en krigssituation med ryssen. Det är mellanårsval och sen ett presidentval.
2022-02-16, 16:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Det är det enda kortet han har "tuff mot ryssen". Enbart larv. Han hade väl önskat att FED inte skulle höja räntan om USA var i en krigssituation med ryssen. Det är mellanårsval och sen ett presidentval.
Exakt, det är mellanårsvalet som Joe "Sänket" Biden fruktar. Dems kommer åka på storstryk och Biden blir ännu mer impopulär. Bidens katastrofala presidentsskap passar inte Dems narrativ. Biden skulle ju efterträda Trump och göra allt BÄTTRE. Han skulle ju visa hur en riktig president ska va! Och så är han helt oduglig och går från katastrof till katastrof. Det var ju så här Trumps presidentskap skulle se ut, Trump skulle vara dålig!

Nä, verkligheten passar inte Dems alls. Men då får man ju jobba på sitt narrativ och sin propaganda.
2022-02-16, 16:23
Avslutad
Tackar för citeringen av mitt inlägg. Djupt tacksam för exponeringen
2022-02-16, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
OCh Ryssland vet att NATO inte engagerar medlemstaterna i krig. Det är också bra att veta, men de fick väl lite vapen iallefall. Sen såg jag Olga 70 år övningsskjuta.
Vad Ryssland vet är att så länge dom inte startar krig mot en NATO-medlem får NATO inte lägga sig i. Globalisternas NATO behöver ett krig. Ryssland försöker tvinga NATO att starta ett krig och USA kommer då att kriga mot NATO, vilket också kommer bli unionens förgörande. Globalisterna har inte längre kontroll över den amerikanska militären.
2022-02-16, 16:29
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merrymaiden
Den 18 Februari (om en vecka, i skrivande stund) vet vi med säkerhet om amerikanarna och svensk mainstream-media snackar skit!

För femtielfte gången, en förutsägelse om att Ryssland skulle anfalla Ukraina.
Dags att vi följer upp nu, för det har varit "nästa vecka" i två månader minst nu! Börjar bli tjatigt!

Ja, ja Washington! Vi VET att ni vill att vi ska vara rädda för Ryssland och gå med i NATO. Got the message!

Ryssland trollar så in i helskotta just nu. Uppenbarligen är Putin rejält förbannad över att USA trappar upp och krigshetsar in vid Rysslands gräns. Men Ryssland vill inte ha Ukraina, eller något annat land som inte vill vara ryskt (Ukraina är splittrat i den frågan - dessutom är det ekonomiskt eftersatt och Rysslad behöver INTE mer land).

Källa: https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-da-kommer-ryssland-att-invadera/
För att citera Babu Bhatt,
"Where is the war"?
"Show me the war"!
2022-02-16, 16:34
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded
Vad Ryssland vet är att så länge dom inte startar krig mot en NATO-medlem får NATO inte lägga sig i. Globalisternas NATO behöver ett krig. Ryssland försöker tvinga NATO att starta ett krig och USA kommer då att kriga mot NATO, vilket också kommer bli unionens förgörande. Globalisterna har inte längre kontroll över den amerikanska militären.

Glömde att de inte ens är med i NATO. LOL. Man är bra trött nu. Fan, lyssnar med halva örat på CNN och de påstår att det inte finns några tecken på deeskalering.
2022-02-16, 16:36
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Ha ha, rysstrollande de luxe igen.

1. Ryssland bombade sitt eget land och slaktade tusentals av sina egna medborgare. Förevändningen att det bara var islamistiska terrorister är fullständigt irrelevant. Vi pratar metoder här...
2. Usa har inget med det här att göra men det slår aldrig fel med en viss typ av debattör...
Låt mig få köra med lite klassisk whataboutism:

Korea, Vietnam, Irakx2, Afghanistan, Libyen, Syrien, Pakistan (drone strikes).....

I Korea t.o.m. biologisk krigföring, i Vietnam kemisk.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in