2022-02-16, 15:59
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg

Det är inte direkt så att Ryssland låter bli att invadera länder. De slaktar gärna sina egna medborgare också om det behövs. Fråga vilken ryss som helst från till exempel Tjetjenien.

Propagandan är förbannat genomskinlig här och jag vet att du avstod att svara på min fråga därför att du vet vad svaret är.

Usa och Nato vet exakt vad ryssens anfallsmakt består av nu. Tack för informationen. FRA har garanterat fått sig ett ordentligt köttstycke också.
Tjetjenien?

Det enda jag känner till är att Putin avslutade det Jeltsin påbörjade nämligen rensade ut de islamistiska terroristerna.

Men det är ju klart, USA har ju alltid vurmat för dem som användbara proxysoldater.
2022-02-16, 16:01
Medlem
Citat:
Absolut, men det här är så stor del av de tillgängliga förbanden att det säger en hel del.

Nu är jag absolut ingen expert. Men det känns som att den styrkan de hade är rätt liten för att militärt ta över ett land som Ukraina.

Min gissning är att om de nu nån gång mer går in i Ukraina så blir det donjetsk och luhansk. Att de skulle anfalla Kiev är rätt osanolikt.
Medlem
Citat:
Varför använder du rasistiska skällsord?

Är du inte svensk? Nähä, tänkte väl inte det.

Som sagt: som svensk är du vaksam mot ryssen.

Visst kan det vara så att du är ett kepsbärande mongo(sk motorintresserad) från landsbygden utan kännedom om historia(eftersom bara nördar pluggade i skolan). Mer sannolikt är att du, som alla andra någorlunda utbildade, känner till vår historia.

Svammel. Jag är förmodligen mer svensk än vad du är.

Svensken är en sorglig varelse. Evig sosse som blint litar på allt som kommer från instanser som har "myndighet" i namnet. Det är därför landet ser ut som det gör.

Dina egna myndigheter anser att du är för dum för att få ta del av för mycket information. Och sålänge du har tacos på fredag, din överbelånade låda och din svettiga leasingbil så är du nöjd.
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Vad menar du att Ryssland gjort i Tjetjenien, Sydossetien och Abkasien? Kärleksbombat eller?
Rensat ut islamistiska terrorister.

Jo, jag vet att Israel ger dem sjukvård istället men vi normalt funtade människor brukar inte ha något till övers för dem direkt.

Och vad har du mot osseterna egentligen?
2022-02-16, 16:02
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Tjetjenien?

Det enda jag känner till är att Putin avslutade det Jeltsin påbörjade nämligen rensade ut de islamistiska terroristerna.

Men det är ju klart, USA har ju alltid vurmat för dem som användbara proxysoldater.

Ha ha, rysstrollande de luxe igen.

1. Ryssland bombade sitt eget land och slaktade tusentals av sina egna medborgare. Förevändningen att det bara var islamistiska terrorister är fullständigt irrelevant. Vi pratar metoder här...
2. Usa har inget med det här att göra men det slår aldrig fel med en viss typ av debattör...
2022-02-16, 16:03
Bannlyst
ryssland trollar sönder väst idag onsdag under en presskonferens!

vill att Washington publicerar ett schema på alla invasioner som kommer så att politikerna kan anpassa semestern

jag är så road just nu, det här är underhållning!

https://www.zerohedge.com/markets/russia-mocks-us-requests-full-list-ukraine-invasion-dates-year-ahead

Citat:
Wednesday, February 16 is now coming to an end (local time in Kiev & Moscow) - and there's not been anything of the "expected" Russian invasion that Washington has for days been breathlessly predicting. To review, below is Politico's reporting from last Friday - the afternoon where White House officials spread panic into the markets and the population:
Citat:
President Joe Biden told Western leaders about the Feb.16 date on an hourlong call today.

Russia will start a physical assault on Ukraine as soon as Feb. 16, multiple U.S. officials confirmed to POLITICO, and Washington communicated to allies that it could be preceded by a barrage of missile strikes and cyberattacks.

Citat:
"I’d like to request US and British disinformation: Bloomberg, The New York Times and The Sun media outlets to publish the schedule for our upcoming invasions for the year. I’d like to plan my vacation," the Russian diplomat said on her Telegram channel Wednesday.

2022-02-16, 16:03
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Jämför inte äpplen och päron. Ska vi attackera Kina för att det inte är en demokrati?
Putin och Hitler tänker på samma sätt i det här sammanhanget. Och "vi" planerar väl inte att attackera Ryssland?
2022-02-16, 16:04
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Ryssland stödjer bägge sidorna militärt i konflikten.
2022-02-16, 16:04
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Svammel. Jag är förmodligen mer svensk än vad du är.

Svensken är en sorglig varelse. Evig sosse som blint litar på allt som kommer från instanser som har "myndighet" i namnet. Det är därför landet ser ut som det gör.

Dina egna myndigheter anser att du är för dum för att få ta del av för mycket information. Och sålänge du har tacos på fredag, din överbelånade låda och din svettiga leasingbil så är du nöjd.

Nej, du är inte mer svensk än jag.

Din bitterhet är festlig men jag bryr mig inte om vad du misslyckats med här i livet men att det gått åt helvete för dig märks.

Hade du något i sakfrågan också?
2022-02-16, 16:05
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Rensat ut islamistiska terrorister.

Jo, jag vet att Israel ger dem sjukvård istället men vi normalt funtade människor brukar inte ha något till övers för dem direkt.

Jag stödjer Nordossetiens självständighetssträvanden. Vladikavkaz är en aning större än Sydossetiens städer. Märkligt att det inte finns samma drömmar där.
2022-02-16, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Putin och Hitler tänker på samma sätt i det här sammanhanget. Och "vi" planerar väl inte att attackera Ryssland?

Svenskar har väldigt enkelt att jämföra andra med Hitler. Är väl någon form av historielöshet.
2022-02-16, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frimans
Det gör vi i Sverige också vid våra militära övningar.

I Barents hav...?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in