2022-02-16, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Skrev jag det? Jag skrev att ryssen ljuger.
Lär dig läsa.

Om du tror att ryssen ljuger så betyder det att du tror att media talar sanning. Det är nämligen media som påstår att Ryssland inte retrerar.

Så min motfråga var om du tror på det media säger. Media som krigshetsat om att ryssen skulle attackera Ukraina, Kiev mm, något som aldrig skedde. Dom har alltså ljugit. Men den här gången talar dom enligt dig sanning.
2022-02-16, 15:39
Medlem
Citat:

Det är inte direkt så att Ryssland låter bli att invadera länder. De slaktar gärna sina egna medborgare också om det behövs. Fråga vilken ryss som helst från till exempel Tjetjenien.

Propagandan är förbannat genomskinlig här och jag vet att du avstod att svara på min fråga därför att du vet vad svaret är.

Usa och Nato vet exakt vad ryssens anfallsmakt består av nu. Tack för informationen. FRA har garanterat fått sig ett ordentligt köttstycke också.

Vad roligt att vi har FRA i en demokrati ;-)
2022-02-16, 15:41
Medlem
Förlåt men efter all information man tagit för sig verkar detta mer och mer vara något som usa kokat ihop. Och med tanke på hur mycket den västerländska median ljugit för oss senaste två åren kan jag säga att jag inte eks är förvånad. Litar absolut in på Ryssland, men usa har i mina ögon blivit värre än dem
2022-02-16, 15:41
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfizervaccinslayer
jag tycker att det är politiker och media i väst som ska ge sig med att ljuga så blatant. det är ju desinformation?

Nej det är inte desinformation. Desinformation är medvetet distorterad information som är läckt ut i hemlighet. Det du syftar på är propaganda.
2022-02-16, 15:45
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frimans
Vad roligt att vi har FRA i en demokrati ;-)

Ja?
2022-02-16, 15:47
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded
Lär dig läsa.

Om du tror att ryssen ljuger så betyder det att du tror att media talar sanning. Det är nämligen media som påstår att Ryssland inte retrerar.

Så min motfråga var om du tror på det media säger. Media som krigshetsat om att ryssen skulle attackera Ukraina, Kiev mm, något som aldrig skedde. Dom har alltså ljugit. Men den här gången talar dom enligt dig sanning.

Det är inte så det fungerar.

Påståendet att ryssen ljuger är både sant och är oberoende vad RT och Tass ljugit ihop för dig.
2022-02-16, 15:52
Medlem
Citat:
Ryssen såklart. Det är vad ryssen gör.

Tänk om du och övriga svennar skulle granska era egna myndigheter, som anser att ni är för dumma för att ta del av för mycket information så de ljuger och mörkar, så hårt som "ryssen", vem det nu är. Vi hade haft ett fint land då.
2022-02-16, 15:56
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Tänk om du och övriga svennar skulle granska era egna myndigheter, som anser att ni är för dumma för att ta del av för mycket information så de ljuger och mörkar, så hårt som "ryssen", vem det nu är. Vi hade haft ett fint land då.

Varför använder du rasistiska skällsord?

Är du inte svensk? Nähä, tänkte väl inte det.

Som sagt: som svensk är du vaksam mot ryssen.

Visst kan det vara så att du är ett kepsbärande mongo(sk motorintresserad) från landsbygden utan kännedom om historia(eftersom bara nördar pluggade i skolan). Mer sannolikt är att du, som alla andra någorlunda utbildade, känner till vår historia.
Medlem
Citat:

Det är inte direkt så att Ryssland låter bli att invadera länder. De slaktar gärna sina egna medborgare också om det behövs. Fråga vilken ryss som helst från till exempel Tjetjenien.

Propagandan är förbannat genomskinlig här och jag vet att du avstod att svara på min fråga därför att du vet vad svaret är.

Usa och Nato vet exakt vad ryssens anfallsmakt består av nu. Tack för informationen. FRA har garanterat fått sig ett ordentligt köttstycke också.

Kan ju också va så att Ryssen vill att USA/Nato ska tro att dem vet vad Ryssens anfallsmakt består av? När set i själva verket är annat än det som syntes?
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vad svamlar du om nu?

Bara för att du inte begriper att ett land som förlorat 20-30 miljoner människor i WWII är ett fredsälskande land och ett barn av efterkrigstidens S.t Petersburg helst av allt undviker krig behöver vi andra inte dras med i Washingtons propaganda.

Vad menar du att Ryssland gjort i Tjetjenien, Sydossetien och Abkasien? Kärleksbombat eller?
Medlem
Mongoprofetens avatar
Så kommer ryssen? Ni som trodde att det skulle bli ett krig är paranoida mongon.
2022-02-16, 15:57
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Kan ju också va så att Ryssen vill att USA/Nato ska tro att dem vet vad Ryssens anfallsmakt består av? När set i själva verket är annat än det som syntes?

Absolut, men det här är så stor del av de tillgängliga förbanden att det säger en hel del.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in