2022-02-16, 10:07
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
samtidigt så vill man ju inte släppa in vem som helst i /root/
Kanske inte vem som helst, men ett videomöte med en person kan ganska snabbt hjälpa en att avvärja sig från marodörer.
Citera
2022-02-16, 10:13
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Kanske inte vem som helst, men ett videomöte med en person kan ganska snabbt hjälpa en att avvärja sig från marodörer.
Famous last words.

Man måste såklart göra en grundlig personkontroll.
Citera
2022-02-16, 10:34
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Om de nu ska konfrontera så tror jag att chanserna ökar avsevärt att personen i sig stannar och pratar med dem om det är på en plats med inte lika mycket folk. Blir inte lika pressad stämning. Klart den anklagade (antagligen oftast pedofil) vill ta sig i de flesta fall fort från platsen när det kommer till omgivningens kännedom att denne är pedofil. Fäkta, frys eller fly är instinktivt. Kanske är det så att Patrik och Sara själva till och med utger sig för en större risk nu?

Kan bli lite väl hätsk från Dumpens sida när det blir konfrontationer i situationer med mycket folk. Vet inte om det är det folket vill ha men jag hade gärna sett en mer saklig och sansad ton. Det blir lite väl förutsägbart vad som kommer att hända. Jag vet inte om någon kommer må så bra av detta i det långa loppet egentligen. Jag inte pallat det i alla fall. Personliga känslostormar tär hårt på en även om man är åklagare.

De får ju inte ur folk nåt vettigt, mrniceguy kunde inte ens säga "ok" utan att Sara började hetsa om han tyckte att det betydde att det han gör är ok.
Citera
2022-02-16, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av basistensbas
De får ju inte ur folk nåt vettigt, mrniceguy kunde inte ens säga "ok" utan att Sara började hetsa om han tyckte att det betydde att det han gör är ok.

Håller med helt och hållet. Patriks och Saras arbete i all ära. Men jag förstår inte heller deras offensiva upplägg på konfrontationerna. Ser ingen mening med det. Bättre att få personerna att öppna upp sig genom ett mer mjukt tillvägagångssätt.
Citera
2022-02-16, 10:49
Medlem
AstridErikssons avatar
Ni som kan Malmö väldigt bra; vad finns det för adresser kring Västra Hamnen? Han har enligt sin Facebook köpt en lägenhet där för 7 år sedan.

Googlar man på det namn som han kallar sig för (j*hu*t) så får man även upp ett företag som är registrerat i Malmö.

Vill även tillägga att den 15/12-2021, så lade han upp en bild på "första pizzan hemma" och taggade Västra Hamnen, så det är där han bor.

*=e
Senast redigerad av AstridEriksson 2022-02-16 kl. 10:52.
Citera
2022-02-16, 10:52
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basistensbas
Håller med här, i det här fallet. Bara gastar och gapar mitt bland folk på MalmöC, utan att riktigt begripa att han bara säger ''okej'' till allt de säger bara för att slippa dem. Har inget med allt det andra att göra.
Citera
2022-02-16, 10:57
Medlem
AstridErikssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cogito.ergosum
Håller med här, i det här fallet. Bara gastar och gapar mitt bland folk på MalmöC, utan att riktigt begripa att han bara säger ''okej'' till allt de säger bara för att slippa dem. Har inget med allt det andra att göra.
Det är ju det som är själva poängen. Inte nog med att de ska skämmas online, men vid konfrontationen vill de dra uppmärksamhet och skämma ut personen vilket är helt rätt, för vad kan de egentligen göra annars? Patrik hade säkert velat gå undan en stund och tränat karate med honom, men då råkar han säkert själv illa ut.

Så det enda man kan utsätta de för är ju public humiliation.
Citera
2022-02-16, 11:00
Medlem
Inte oväntat men jag lägger upp det iaf.

https://www.st.nu/2022-02-16/man-pekades-ut-som-natpedofil--utredningen-laggs-ned

Är det inte dags att myndigheter sätter stopp för Sara's okynnesanmälningar. Hon anmäler för att det ska få uppmärksamhet i media trots hon vet att det inte är ett brott.
Citera
2022-02-16, 11:01
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetenskapenforst
Och någon sa att man aldrig fångade judar.

Någon blir offrad ibland. Vore ju märkligt om ett folk som rättfärdigar pedofili i sin religion ALDRIG åkte fast. Det vet dom själva.
Citera
2022-02-16, 11:15
Medlem
Inga som helst problem att komma in på Dumpen men det går inte att kommentera på den sista pervot. Är det bara jag eller fler som har samma erfarenhet.
Citera
2022-02-16, 11:29
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AstridEriksson
Det är ju det som är själva poängen. Inte nog med att de ska skämmas online, men vid konfrontationen vill de dra uppmärksamhet och skämma ut personen vilket är helt rätt, för vad kan de egentligen göra annars? Patrik hade säkert velat gå undan en stund och tränat karate med honom, men då råkar han säkert själv illa ut.

Så det enda man kan utsätta de för är ju public humiliation.
Förvisso, men vid tidigare konfrontationer vid liknande omständigheter har de åtm. frågat om de andra vill gå ut och prata. Så att de faktiskt kan prata enskilt. Vid ett scenario som det här kan man inte förvänta sig att han säger annat än ''okej'' till allt de påstår och sticker så snabbt som möjligt. Speciellt om allt Sara gör är skriker.

Ang. din fråga ovan: jag har en släkting som äger ett företag i industriområdet nära Västra hamnen, det ligger precis bredvid. Så det är bara där jag ibland jobbat och ätit. Det har ett bättre anseende idag, än för några årtionden sedan.
Och nog är någon som flyttade dit för sju år sedan, men åt sin första pizza där för någon månad sedan misstänkt, alltid.
Citera
2022-02-16, 11:30
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sgk123
Inga som helst problem att komma in på Dumpen men det går inte att kommentera på den sista pervot. Är det bara jag eller fler som har samma erfarenhet.

Scrolla längst ner.
Senast redigerad av Klickis 2022-02-16 kl. 11:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in