2022-02-15, 20:52
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Någon som har hela artikeln?
https://www.di.se/nyheter/sd-pa-offensiv-om-atervandringen-vi-bor-titta-pa-den-fragan/

Låter helt rätt. Hoppas de kan kombinera det med att göra det tydligt för svenska folket hur många uppehållstillstånd som delas ut årligen trots påstådda åtstramningar och pandemi.

Du tjatar om det där. Men det kommer inte ändra nåt. Alla vet att invandringen varit stor, och de som inte röstar på SD eller Afs har ofta inget emot invandringen.
Citera
2022-02-15, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
SD måste på ett visserligen nyanserat och klokt sätt ta alla tillfällen i akt att dra upp Kevin-fallet och kräva svar på frågan om två svenska småbarn offrades för att skydda en flykting och i förlängningen skydda massinvandringen.
Vad menar du med att två småbarn offrades för att skydda massinvandringen?
Det är inget jag hört något om.
Citera
2022-02-15, 21:02
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conny-kaka
Vad menar du med att två småbarn offrades för att skydda massinvandringen?
Det är inget jag hört något om.
Det tycks som att två svenska barn fick skulden för att ett annat barn mördades av en flyktingpojke och att S genom Laila Freivalds skulle ha legat bakom för att inte folk skulle bli ännu negativare än de redan var till flyktingmottagande.

Märkligt att du har missat det men du kanske bor under en sten?
Citera
2022-02-15, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Det tycks som att två svenska barn fick skulden för att ett annat barn mördades av en flyktingpojke och att S genom Laila Freivalds skulle ha legat bakom för att inte folk skulle bli ännu negativare än de redan var till flyktingmottagande.

Märkligt att du har missat det men du kanske bor under en sten?
Jag har inte missat Kevinfallet men jag har inte hört att en flyktingpojke skulle vara skyldig. Har du en länk där jag kan läsa mer om den biten?
Citera
2022-02-15, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av conny-kaka
Jag har inte missat Kevinfallet men jag har inte hört att en flyktingpojke skulle vara skyldig. Har du en länk där jag kan läsa mer om den biten?

Här har du en;

https://www.friatider.se/regeringen-blandade-sig-i-kevinutredningen

Och en till;

https://www.tv4.se/klipp/va/13747492/gw-om-kevinfallet-synnerligen-besvarande-for-statsmakten
Citera
2022-02-15, 22:38
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Vi har ingen konservativ landsbygd i Sverige, olikt Utah eller sydstats-landsbygden.

Vem sa något om "konservativt"?

Jag pratar om tjejer som råkar rösta HÖGER i Sverige, som jag har märkt, tenderar att vara hästtjejer.

Hur man definierar höger förändras alltid med tiden.
Citera
2022-02-15, 22:56
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Vem sa något om "konservativt"?

Jag pratar om tjejer som råkar rösta HÖGER i Sverige, som jag har märkt, tenderar att vara hästtjejer.

Hur man definierar höger förändras alltid med tiden.

I Sverige har städerna i regel varit höger och landsbygden vänster, medan det i många andra länder är tvärtom (Inre Köpenhamn är t.ex. rött).
Citera
2022-02-16, 00:47
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
I Sverige har städerna i regel varit höger och landsbygden vänster, medan det i många andra länder är tvärtom (Inre Köpenhamn är t.ex. rött).

Finns ingen regel för sådant.

Aldrig att Stockholm varit konservativt. Inte ens när rösträtten infördes.

Du snackar mest 70-tals goja.
Citera
2022-02-16, 01:30
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Finns ingen regel för sådant.

Aldrig att Stockholm varit konservativt. Inte ens när rösträtten infördes.

Du snackar mest 70-tals goja.

Vi pratar inte om konservatism utan om högerpartier, var det inte så du sa?
I Stockholms kommun är ofta Moderaterna största parti, särskild i innerstaden.
Medan i en mycket stor del av Norrland, Värmland, Dalarna m.m är sossarna största parti.
Citera
2022-02-16, 10:46
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Du tjatar om det där. Men det kommer inte ändra nåt. Alla vet att invandringen varit stor, och de som inte röstar på SD eller Afs har ofta inget emot invandringen.
Mjaa. Känner flera sjuklöverister som bestämt upprepar politiker/medialögnen om att vi faktiskt stått på EUs miniminivå sedan 2015.
De vet att det är så.

Det folk behöver hjälp med att förstå (ja, det är sanslöst) är att massinvandringen påverkar i princip allt för allt kostar pengar.
Ja, om man nu inte bryr sig om att etniska svenskar snart är ett minne blott, allt våld och parallellsamhällen.
Citera
2022-02-16, 11:18
Medlem
Citat:
Nästan hela tiden stöter man på sossar av den "äldre konservativa sorten" (de som egentligen inte vill ha invandrare, inte är Woke etc men ändå alltid röstat på sossarna) som bestämt hävdar att Sverige inte har någon invandring längre för det upprepar ju Ygeman vid varje presskonferens. Bara in och kolla på sociala medier eller prata med äldre sossar. Jag jagar älg med flera stycken som är stensäkra på att Sverige inte tar emot invandrare längre för att S stängde ju gränsen 2015. När man påpekar att Sverige ger dubbelt så många människor asyl som övriga Norden tillsammans, förra året flög in 6400 kvotflyktingar (vilka är erkänt svårintegrerade pga analfabetism och liknande), ligger i Europatoppen för totala antalet uppehållstillstånd samt delar ut överlägset flest medborgarskap per capita i hela Europa och har gjort så de senaste 10 åren (pga att vi i praktiken inte har några krav alls för medborgarskap mer än fyra/fem år med uppehållstillstånd), ja då tror de inte på mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Mjaa. Känner flera sjuklöverister som bestämt upprepar politiker/medialögnen om att vi faktiskt stått på EUs miniminivå sedan 2015.
De vet att det är så.

Det folk behöver hjälp med att förstå (ja, det är sanslöst) är att massinvandringen påverkar i princip allt för allt kostar pengar.
Ja, om man nu inte bryr sig om att etniska svenskar snart är ett minne blott, allt våld och parallellsamhällen.
Precis, även den rekordstora befolkningsökningen (inte ens under de största invandringsåren i USA kom det lika många per capita som det gjort till Sverige senaste åren) sätter press på exakt allting. Skola, mödravård, infrastruktur, bostadsmarknad, arbetsmarknad, förskolor, elnät (delvis) etc. Detta sker oavsett om det är Foodora-Indier eller barnlajvande afghaner. Befolkningsökning är inte av godo för den stora majoriteten av befolkningen.
Senast redigerad av Bankkonsulten 2022-02-16 kl. 11:24.
Citera
2022-02-16, 11:54
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Som andra nämnt så vet inte alla det. Återigen kommer det till dels om de har politiskt intresse och framför allt vilken media de följer. Första steget för dem är att börja följa alternativa media. Tittar de på Rapport och läser Aftonbladet som nog är det enda många sossar följer, så kan de fortsätta att leva i förnekelse. Sedan kommer allt i ett paket, där börjar de gradvis ändra åsikt om inte bara invandringen utan om mycket annat som inte drivs i gammelmedia och av sossarna. T.o.m. frågor som kärnkraft, klimat och MP. T.o.m. ekonomi, sossarnas höga-skattepolitik börjar också att ifrågasättas när man inser vad pengarna går till. Allt hänger ihop. Förr fanns det undersökningar som visade att de som blev SD-are ändrade åsikt om mycket annat än bara invandringen även om det var det som gjorde att de gick till SD. Jag tror det gällde f.d. moderater också. jag vet inte om det finns aktuella undersökningar på det eller om de som kommer till SD nu är mer rörliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in