2022-02-15, 19:35
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tegnell har sagt att det inte finns någon evidens för det.

Samma Tegnell som påstår tvätta händerna är en bra strategi mot covid :-) För oss som har koll vet ju att det finns evidens....
Citera
2022-02-15, 20:12
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Hur vet du att du inte redan har haft viruset?

Det kan jag ju inte veta säkert.

Under den här perioden, då viruset har härjat, har jag haft ett par slängar av lindriga förkylningar. Det finns ju en möjlighet att dessa skulle ha kunnat vara Kina-viruset, även om det är ganska osannolikt. På grund av den möjligheten, så har jag, och förmodligen alla andra, sett till att isolera oss varje gång vi har fått några symtom som kan misstänkas vara en förkylning.
Citera
2022-02-15, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Ni kanske har märkt att medierna och organisationerna numera helt tystat ner "labbmus-versionen" och mest försöker styra till versionen av "en aids-patient" någonstans, där Omikronen skulle ha utvecklats.

Flera forskare har ju på olika sätt hintat att det idag 2022 är i princip vilda västern bland de BSL-4 labb som finns runt om i världen, där det skett flertal "läckor" på olika sätt. Till detta tillför vi då "Gain of funktion" som verkligen kan ställa till med skit.

Idag finns redan en klar rapport att Omicron härstammar från labbmöss, som i början av epidemin när viruset var Alpha-mutationen, har de utsatts för denna första version där sen mössen har muterat fram Omicronen under en tidsrymd av nästan 2 år.
Rapporten: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1673852721003738
Att en mutation från Alpha tidigt våren 2020, skulle ligga i "dvala" någonstans på denna planet för att sen poppa upp november 2021 och bränna igenom flera kontinenter på bara 1 månad funkar helt enkelt inte, dessutom muterade Omicronen 2ggr till på en månads tid.

Hur många av de aktiva vaccinbolagen bedriver direkt forskning ihop med BSL-4 labben, och ev styr utvecklingen vid kartläggningen. Om man ser till alla de tidigare skandaler som bl.a Pfizer varit indragna i, finns faktiskt möjligheten att det funnits ekonomiskt intresse av att det skulle finnas virus som var "lite värre" än vanliga RS-virus, för att kunna kränga extremt stora vaccinlager.

Bara att jämföra med de årliga vaccinationerna som erbjudits här i Sverige före Covid-19. Sen hur man handskats med viruset, vaccinpass, nya lagar och drakoniska åtgärder går inte ihop praktiskt sett.
Vi får nog köra lite mera "follow the money" än att bara kolla var det brakar loss någonstans.

Omikronmössen har visat vägen, Wuhanlabbet fick helt plötsligt konkurrens i att läcka virus, sen om det var olyckshändelse eller medvetet är något som ingen vill rota i.
Men att läsa den senaste artikeln i The Guardian tyder jag mer på en förtäckt varning att mer skit är att vänta, som inte verkar vara naturlig mutation utan någon som lagt sig i utvecklingen:
https://www.theguardian.com/world/2022/feb/12/scientists-plead-caution-covid-restrictions-lifted-england

Det går bara slå fast att Omikron sannolikt härstammar från möss. Studien kan inte slå fast att det rör sig om labbmöss vad jag kan läsa.
Citera
2022-02-15, 20:16
Medlem
Citat:
Tror jag inte. Känner massor av personer som åkt på skiten flera gånger. Verkar inte ge någon varaktighet alls.

Även vaccinerade har åkt på det.

Citat:
Tegnell har sagt att det inte finns någon evidens för det.

Nästan allt han säger visar sig fel i efterhand.
Citera
2022-02-15, 20:20
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Myndigheterna och regeringen tar inte sitt ansvar. Människor skadas pga det. Det är inte okej. Vi måste få stopp på smittan.
Alla utom du har insett att DET GÅR INTE. Samhället måste hålla igång annars svälter vi alla ihjäl. Har du inga perspektiv på saker?
Citera
2022-02-15, 20:25
Medlem
Citat:
Inget av det du räknar upp smittar. Om du röker och äter skitmat äventyrar inte min hälsa. Om du sätter dig smittad på en buss kan 10 pers hamna på sjukhus. Dina halmstrån är lika löjliga nu som för ett år sedan.

Men dessa personer kan belasta sjukvården.
Är det inte det ni vaccinhetsarna skriker er hesa om?

Om du som vaccinerad och smittad med omikron sätter dig på en buss så kan du smitta 10 andra.
Så vad är din poäng egentligen?
Citera
2022-02-15, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Det kan jag ju inte veta säkert.

Under den här perioden, då viruset har härjat, har jag haft ett par slängar av lindriga förkylningar. Det finns ju en möjlighet att dessa skulle ha kunnat vara Kina-viruset, även om det är ganska osannolikt. På grund av den möjligheten, så har jag, och förmodligen alla andra, sett till att isolera oss varje gång vi har fått några symtom som kan misstänkas vara en förkylning.

Symptom är ju inte allt i detta dock. En på jobb vars son (vuxen) hade testat sig, visade sig bära på antikroppar. Inte den minsta symptom, så han var ganska förvånad. Detta var ju bak i slutet av 2020/början av 2021 precis. Då var det inte ens någon lika mild variant som härjade som nu. Så nog är det många som fått skiten, även utan att ens veta om det.
Citera
2022-02-15, 20:39
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Samma Tegnell som påstår tvätta händerna är en bra strategi mot covid :-) För oss som har koll vet ju att det finns evidens....

Det är inte något Tegnell kommit på eller ensam förespråkar utan är rekommenderat globalt .. Såhär skriver Finlands motsvarighet till Tegnell ..

” Tvätta händerna, hosta i ärmen

Tvätta händerna ofta med tvål och vatten i minst 20 sekunder.

Det lönar sig särskilt att tvätta händerna:

när du kommer in efter att ha varit utomhus
före matlagning och innan du äter
alltid efter toalettbesök
efter att du hostat, nyst eller snutit dig
när du har vidrört samma ytor som en förkyld person.
Kom också ihåg att torka händerna ordentligt. Byt ofta handduk hemma. Torka händerna noggrant utanför hemmet efter tvätt, antingen i en ren, torr pappershandduk för engångsbruk eller i en rullhandduk.

Om du inte kan tvätta händerna ska du använda ett alkoholbaserat eller annat handdesinfektionsmedel som godkänts av kemikaliemyndigheten.

Rör inte vid ögonen, näsan eller munnen om du inte alldeles nyss har tvättat händerna.”
Citera
2022-02-15, 20:51
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Johns Hopkins senaste data ger vid handen att antalet smittade per 1 miljon invånare INTE är 1,013 personer per 1 milj invånare (vilket är vad Ourworldindata felaktigt påstår) utan betydligt mindre. Hur du får för dig att snittet är 70,436 är det ingen med någorlunda matematisk utbildning och intelligens som förstår... du kanske kan återuppsöka andra klass och då i synnerhet matematiken? Flashback-intelligens personifierad. Klantskallar och idioter är vad som personifierar FB, och du utgör uppenbarligen typexemplet..

Kod:
08/02/22  09/02/22  10/02/22 11/02/22 12/02/22 13/02/22 14/02/22	   
66171     67316     162080   58316    45500    40844    41170

7 dagars snitt = 68,088
Antal smittade per 1 miljon invånare (räknat på 7-dagars snittet och 68,462,655 invånare) = 6060

Slå upp matematikböckerna igen - idiot.

Det är fan helt otroligt hur jävla dumma idioterna på FB är. Obegripligt.
Jag får inte för mig. John Hopkins rapporterar 7-dagsrs snitt, man behöver inte räkna själv bara kolla på siffran de rapporterar för UK. 68088 på 68 miljoner är INTE 6060 per miljon. Tror du får fundera lite vad per miljon betyder. Min 7-åriga dotter kan se att det blir ca 1000 utan att ta fram miniräknaren. Tips.68000/68.
Citera
2022-02-15, 21:18
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Inget av det du räknar upp smittar. Om du röker och äter skitmat äventyrar inte min hälsa. Om du sätter dig smittad på en buss kan 10 pers hamna på sjukhus. Dina halmstrån är lika löjliga nu som för ett år sedan.

Rökning äventyrar andras hälsa och influensa smittar. Övriga kategorier belastar vården så de stackars covidpatienterna tvingas dö.

Men du vill inte förbjuda alla dessa saker? Du vill att folk ska dö alltså?

Det finns andra värden i samhället och i livet än att till varje pris stoppa smittspridning av en förkylning din dumma jävel. Och ska du verkligen anklaga andra för "halmstrån" när du själv påstår att alla som inte håller med om dina extrema idéer "vill att folk ska dö"

Du börjar bli jävligt ensam om dina ståndpunkter nu. Så gott som alla tidigare covidhysteriker och lockdownförespråkare i denna tråd har lämnat det sjunkande skeppet vid det här laget, regeringen och FHM och ett flertal andra länder har släppt på allt, folket har gått vidare, samhället har gått vidare, men du står där envist kvar och gapar i falsett om dina jävla restriktioner och din jävla "smittspridning".

Jag slår vad om att om ett år så sitter du fortfarande här och svär över att skolorna får vara öppna och att ungdomar har tillåtelse att leva sina liv. Likaså om 2, 3, 4 och 5 år. Du är helt besatt!
Citera
2022-02-15, 21:51
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Men dessa personer kan belasta sjukvården.
Är det inte det ni vaccinhetsarna skriker er hesa om?

Om du som vaccinerad och smittad med omikron sätter dig på en buss så kan du smitta 10 andra.
Så vad är din poäng egentligen?

Jag åker inte buss och ingen annan borde göra heller. Bussar är smitthärdar liksom klassrum.
Citera
2022-02-15, 22:00
Medlem
Citat:
Jag åker inte buss och ingen annan borde göra heller. Bussar är smitthärdar liksom klassrum.

IMBILDEN, bara för att du inte har ett liv så betyder det inte att andra har det så också.

Tänker du ignorera det jag skrev om att de som röker och äter skitmat kan också belasta sjukvården.
Vad ska vi göra åt det tycker du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in