2022-02-08, 23:09
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Jag tror att det var ett ensamt "geni" bakom det upplägget. Frågan är om föräldrarna spelat med i tramset sen, och att det vid köksbordet då och då kommer upp "ja, hoppas du kan äta den här rätten trots att det är räkor i...du får säga till om du får flashbacks från bakluckan..."

Förmodligen inte. Ämnet Linda Chen är nog inte något som tas upp i familjen Alm.
Tveksam gällande det, rimligen borde fadern och modern ha förstått att något var fel redan när Mats satt och åt räksmörgås och drack öl glad och belåten strax efter försvinnandet.
Familjen var betydligt mer insyltad under efterspelet än vad som framkommit är min övertygelse.
Citera
2022-02-09, 02:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Tveksam gällande det, rimligen borde fadern och modern ha förstått att något var fel redan när Mats satt och åt räksmörgås och drack öl glad och belåten strax efter försvinnandet.
Familjen var betydligt mer insyltad under efterspelet än vad som framkommit är min övertygelse.
Datorn hittades väl i föräldrarnas vedbod??
Självklart vet föräldrarna. Den killen måste varit mobbad och mycket utsatt.
Har han någon diagnos, eller funktionsnedsättning?
Hans rekonstruktion med bakluckan och kissande.. kiss kiss kiss... gamla friterade räkor🙄 och klassikern: hur många tårar kan en människa gråta, och så sitter han och pressar, men det kom väl inga tårar?
Jävla pajas och en skandal att han inte blev dömd för mord.
Citera
2022-02-09, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hade han och hans far varit lite kalla så hade Mats Alm inte blivit dömd för något då det antagligen tagit veckor om inte månader före det att liket hade hittats och det inte hade gått att knyta Alm till fyndplatsen.
Nu lyckades dumhuvudet Mats Alm bevisa sin egen skuld genom sin 25-öres teater, idiothistorier och återvändande till kroppen.
Frågan är om om pappa Alm var med och kokade ihop historien eller om Mats Alm agerade helt egenhändigt när han lyckades sätta sig själv i fängelse för brott mot griftefriden.
Spelar nog ingen roll men tror despoten Georg gav tips. Inte precis de bidrar till någon bedydande genbank. Hoppas övriga Alm tar sitt ansvar och stryper tillökningar i familjen. Mats var ju så innihelvete korkad o fota sig själv på flykt. Loggade in på spelkonton mm. Inte ens sin lågprestetande pappa var nöjd. Undrar hur nöjd advokaten var som skulle försvara teorin med teleportetande kineser.
Citera
2022-02-15, 17:16
Medlem
Någon som sitter på en fungerande FUP?
Citera
2022-02-15, 17:24
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Spelar nog ingen roll men tror despoten Georg gav tips. Inte precis de bidrar till någon bedydande genbank. Hoppas övriga Alm tar sitt ansvar och stryper tillökningar i familjen. Mats var ju så innihelvete korkad o fota sig själv på flykt. Loggade in på spelkonton mm. Inte ens sin lågprestetande pappa var nöjd. Undrar hur nöjd advokaten var som skulle försvara teorin med teleportetande kineser.

De bryr sig väl knappast? De skall ju bara föra försvarandes talan och är försvaranden en idiot så är han, advokaten får ju lön oavsett tänker jag.

Mats är en legendar vid det här laget, han kommer ALDRIG bli bortglömd haha! Århundradets idiot? Tror aldrig jag sett en snubbe bli slå idiotförklarad som Mats Alm förr, med all rätt. Han kommer gå till kriminalhistorien och om 100 år när den tidens "veckans brott" eller motsvarande sänds kommer man sitta och skratta åt idioten Mats Alm och hans idiotfamilj.
Senast redigerad av GROKNAK.Ankbonden 2022-02-15 kl. 17:26.
Citera
2022-02-15, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
De bryr sig väl knappast? De skall ju bara föra försvarandes talan och är försvaranden en idiot så är han, advokaten får ju lön oavsett tänker jag.

Mats är en legendar vid det här laget, han kommer ALDRIG bli bortglömd haha! Århundradets idiot? Tror aldrig jag sett en snubbe bli slå idiotförklarad som Mats Alm förr, med all rätt. Han kommer gå till kriminalhistorien och om 100 år när den tidens "veckans brott" eller motsvarande sänds kommer man sitta och skratta åt idioten Mats Alm och hans idiotfamilj.
Stämmer bra. Kanske får ett uttryck skapat efter sig.
Att göra en Mats Alm.
Vara så innihelvete skyldig och ha världens värsta fantasier hur allt låg till. Hemliga kinesiska triader mm.
Att sen komma undan på teknikaliteter för att inte dödsorsak kunde fastställas.
Citera
2022-02-16, 03:07
Medlem
fearreapers avatar
Här finnes fup för den som vill ha,

https://anonfiles.com/z0m2k2I1x7/Linda_Chen_zip
Citera
2022-02-16, 06:26
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Stämmer bra. Kanske får ett uttryck skapat efter sig.
Att göra en Mats Alm.
Vara så innihelvete skyldig och ha världens värsta fantasier hur allt låg till. Hemliga kinesiska triader mm.
Att sen komma undan på teknikaliteter för att inte dödsorsak kunde fastställas.

Och man undrar ju vad som föranledde hennes död? Bråk om pengar? Svartsjuka? Jag gissar på dråp. Den där idioten kunde inte planera ett överlagt mord.
Citera
2022-02-16, 06:27
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Här finnes fup för den som vill ha,

https://anonfiles.com/z0m2k2I1x7/Linda_Chen_zip

Mången tack!
Citera
2022-02-16, 07:08
Medlem
fearreapers avatar
Vassego 👍
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Mången tack!
Citera
2022-02-16, 09:47
Avslutad
Ingen som har någon dagsfärsk bild på grismats?
Citera
2022-02-16, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Och man undrar ju vad som föranledde hennes död? Bråk om pengar? Svartsjuka? Jag gissar på dråp. Den där idioten kunde inte planera ett överlagt mord.
Tror du har rätt. Han hadd ju avbest mat mm då han spelat bort pengarna. Även förskingrat hennes sparpengar. Han verkar ju inte ha fått några psykiska men av alla hot från den hemliga kinesiska triaden. Eller när de strålade han från lgh till bakluckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in