2022-02-15, 16:08
Medlem
Detta visar tydligt att Tino Sanandaji LJUGER:

https://samnytt.se/mejlet-visar-tino...-till-bulletin
Citera
2022-02-15, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Varför trodde du det? Vilka fastställda skulder har Bulletin? Vad jag förstår är inte skulden till Ribbhammar fastställd. Den är tvistig. För att tingsrätten ska kunna försätta Bulletin i konkurs måste borgenären visa att skulden verkligen finns. Det verkar också (enligt uppgift) som att Bulletin har tillräckligt mycket på sitt konto för att betala beloppet om skulden skulle vara fastställd. Därför lär inte tingsrätten försätta Bulletin i konkurs om det inte finns en massa andra skulder som är obetalda.

Jag förstår inte poängen med att vilja försätta Bulletin i konkurs? Inte utifrån att få skulden reglerad i alla fall. Om huvudsyftet verkligen är att få tillbaka pengarna så bör skulden först fastställas genom en stämning i tingsrätten. Sedan går man till kronofogden för att få beloppet utmätt. Det som KAN hända om man istället lyckas få Bulletin i konkurs är att Bulletins verksamhet sannolikt stoppas, personalen sägs upp och alla som anser att de har en fordran på Bulletin lär höra av sig. Därför är sannolikheten att få tillbaka hela eller delar av skulden mindre om Bulletin försätts i konkurs än att stämma Bulletin för att få skulden fastställd. Men vad jag förstår verkar det i nuläget viktigare för borgenären (och Tholin) att Bulletin ska gå i konkurs snarare än att skulden ska betalas tillbaka.

Det viktigaste är inte att skulden till Pia Ribhammar betalas tillbaka utan att Bulletin går i konkurs så alla ser att Bulletin borde ha genomfört ett rekonstruktion i November!
Citera
2022-02-15, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksabaton666

Ja!!!! Tino ljuger!!!! Även om Atta Tarki INTE har skrivit under några lånehandlingar och även om det står fel årtal (2020) på mallen som Atta Tarki skickade till Pia Ribhammar så ljuger Tino Sanandaji!!!

Detta kan Cecilia Blomberg och Magnus Henrekson intyga!
Citera
2022-02-15, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Varför trodde du det? Vilka fastställda skulder har Bulletin? Vad jag förstår är inte skulden till Ribbhammar fastställd. Den är tvistig. För att tingsrätten ska kunna försätta Bulletin i konkurs måste borgenären visa att skulden verkligen finns. Det verkar också (enligt uppgift) som att Bulletin har tillräckligt mycket på sitt konto för att betala beloppet om skulden skulle vara fastställd. Därför lär inte tingsrätten försätta Bulletin i konkurs om det inte finns en massa andra skulder som är obetalda.

Jag förstår inte poängen med att vilja försätta Bulletin i konkurs? Inte utifrån att få skulden reglerad i alla fall. Om huvudsyftet verkligen är att få tillbaka pengarna så bör skulden först fastställas genom en stämning i tingsrätten. Sedan går man till kronofogden för att få beloppet utmätt. Det som KAN hända om man istället lyckas få Bulletin i konkurs är att Bulletins verksamhet sannolikt stoppas, personalen sägs upp och alla som anser att de har en fordran på Bulletin lär höra av sig. Därför är sannolikheten att få tillbaka hela eller delar av skulden mindre om Bulletin försätts i konkurs än att stämma Bulletin för att få skulden fastställd. Men vad jag förstår verkar det i nuläget viktigare för borgenären (och Tholin) att Bulletin ska gå i konkurs snarare än att skulden ska betalas tillbaka.

Det stämmer att skulden först bör fastställas. När det gäller att få tillbaka pengar så har dem precis blivit beviljade stöd, när dem pengarna är förbrukade är chansen nog minimal att få tillbaka någonting. Det lär väl vara så dem tänker i detta fallet. Huruvida Bulletin hankar sig vidare eller går i konkurs inom ett halvår får vi se.

Stämmer det att pengarna först över till moderbolaget, så bör väl rimligen fordringen ligga på moderbolaget också, så dem får väl lämna in en ny stämning mot Neovista...
Senast redigerad av Wulfric 2022-02-15 kl. 16:34.
Citera
2022-02-15, 17:56
Medlem
Citat:

Tino Sanandaji har varit villig att återbetala lånet. Men Pontus Tholin vill inte att Pia Ribhammar får sina pengar tillbaka. Pontus Tholin vill att Pia Ribhammar driver Bulletin i konkurs.

Den enkla slutsatsen är att Pontus Tholin är en psykopat som struntar i att massor med folk blir arbetslösa och att Sverige tappar en högerkraft innan valet.
Citera
2022-02-15, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ayubm1986
Tino Sanandaji har varit villig att återbetala lånet. Men Pontus Tholin vill inte att Pia Ribhammar får sina pengar tillbaka. Pontus Tholin vill att Pia Ribhammar driver Bulletin i konkurs.

Hur hindrar Tholin Bulletin från att betala tillbaka?
Senast redigerad av Sixtensson 2022-02-15 kl. 18:08.
Citera
2022-02-15, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixtensson
Hur hindrar Tholin Bulletin från att betala tillbaka?

Han har manipulerat och övertalat Pia Ribhammar att inte acceptera återbetalningen. Under rättegången sade Bulletin's advokat att Bulletin kan betala tillbaka pengarna och Pontus Tholin pratade över Pia Ribhammar och sa "det är inte aktuellt".

Han lät inte ens henne svara.
Citera
2022-02-15, 19:25
Medlem
Tinos svar på Samnytts vinklade artikel: http://disq.us/p/2mvn7gb
Citera
2022-02-15, 20:27
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Tinos svar på Samnytts vinklade artikel: http://disq.us/p/2mvn7gb

Citat:
Tino Sanandaji • för 2 timmar sedan • edited

Tino själv här.

Samnytt sprider osanningar. Atta & Pia skrev aldrig på handlingen, vilket gör det ogiltig. Jag har upprepade gånger erbjudit Pia att upprätta en giltig lånehandling och skicka 1 miljon, men hon vägrar. Ur ett av mina mail till Pia:

”Det är ett problem att pengarna har förts över utan att villkoren för transaktionen var förhandlade och underskrivna. Nu föreslår jag att vi skriver på ett enkelt och giltigt skuldebrev att Bulletin är skyldig dig 1.02 miljoner kronor, dvs. en miljon kronor plus tjugo tusen kronor i ränta, att utbetalas senast 31 mars.

(Alternativt kan du få 1% av aktierna, men jag gissar att du inte vill det längre.) Skuldebrevet ska
signeras av dig och av mig i egenskap av styrelseordförande. Låter det som en bra lösning?”

Jag försöker rätta till en inkorrekt utförd transaktion, de försöker sätta Bulletin i konkurs.

Bakgrund var att Pia ville köpa aktier, men transaktionen var oklart. Atta mailade utkast på ett konvertibellån som skulle omvandlas till aktier, men Pia skrev aldrig på, och inte heller Atta.

När jag ett par månader senare tog över som styrelseordförande och insåg att transaktionen gjorts utan handlingar och informerade Pia sa hon att pengarna kunde betraktas som en gåva. Det finns vittne till samtalet. Då gjorde jag inget mer. När hon senare ångrade sig erbjöd jag att omvandla det till lån, utan respons.

Tvisten nu gäller att de kräver pengar av fel företag (miljonen skickades till Neovista Venture AB men krävs av Bulletin AB) med osignerade och inkorrekt daterade handling, och framförallt tillsammans med Pontus Tholins jurister försöker sätta Bulletin i konkurs i stället för att nöja sig med pengar. I tingsrätten sa Pontus Tholin öppet att målet är att ”ta kontroll” över Bulletin genom att först driva det i konkurs.

Så vad ljuger jag om? Eller LJUGER som Samnytt skriver. Man kan inte göra vaga transaktioner och ett halvår sen utnyttja sitt eget slarvigt utförda pappersarbete för att sätta mottagaren i konkurs, det är tvivelaktiga affärsmetoder som Bulletin givetvis bestrider.

Till sist: Mattias Albinsson beter sig som vänstermedia, Samnytt har aldrig mailat mig om en kommentar, bara gjort en artikel som ohederligt smutskastar mig.

Sen jag grundade Bulletin för att utmana media har media skrivit tiotals liknande oärliga artiklar för att karraktärsmörda, utmåla mig som kriminell, galen osv och dra mitt namn i smutsen. Det är ingen slump, det är så medieetablissemanget arbetar för att försvara sin monopol, det intressanta är att så många går på det så lätt.

Ja, ja...
Citera
2022-02-15, 22:33
Medlem
Citat:
Han har manipulerat och övertalat Pia Ribhammar att inte acceptera återbetalningen. Under rättegången sade Bulletin's advokat att Bulletin kan betala tillbaka pengarna och Pontus Tholin pratade över Pia Ribhammar och sa "det är inte aktuellt".

Han lät inte ens henne svara.

Var du på konkursförhandlingen i tingsrätten? Om inte, vem påstår för dig hur det ska ha gått till och vad som ska ha sagts?

Och om Bulletin nu har pengar, varför betalar man inte bara det man är skyldig? Varför konstra så mycket med allt?
Citera
2022-02-15, 22:50
Medlem
Citat:
Var du på konkursförhandlingen i tingsrätten? Om inte, vem påstår för dig hur det ska ha gått till och vad som ska ha sagts?

Och om Bulletin nu har pengar, varför betalar man inte bara det man är skyldig? Varför konstra så mycket med allt?

Om jag var där eller inte har inte du med att göra. Det viktigaste är att min information är 100% korrekt och jag vet precis vad som händer. Och jag kommer kontinuerligt exponera Pontus Tholins vidriga lögner här så hela Sverige får se det.

Jag säger inte att Tino Sanandaji är perfekt. Han göra många misstag och har många personliga brister.

Men Pontus Tholin försöker aktivt förstöra livet för många människor och orsaka stort lidande för en hel del människor, allt för att hämnas på Tino Sanandaji. Patetiskt och tragiskt.

Bulletin kommer återbetala Pia Ribhammar, 100%.

Förresten:

Polisanmälan som Pontus Tholin gjorde mot Tino Sanandaji, Dan Korn och Jannik Svensson gällande bidragsbrott har lagts ner.

Polisanmälan som Bulletin gjorde mot Pontus Tholin gällande urkundsförfalskning har gått vidare och är nära att tas upp av en åklagare.
Senast redigerad av Ayubm1986 2022-02-15 kl. 22:56.
Citera
2022-02-16, 00:54
Medlem
Citat:
Om jag var där eller inte har inte du med att göra. Det viktigaste är att min information är 100% korrekt och jag vet precis vad som händer. Och jag kommer kontinuerligt exponera Pontus Tholins vidriga lögner här så hela Sverige får se det.

Jag säger inte att Tino Sanandaji är perfekt. Han göra många misstag och har många personliga brister.

Men Pontus Tholin försöker aktivt förstöra livet för många människor och orsaka stort lidande för en hel del människor, allt för att hämnas på Tino Sanandaji. Patetiskt och tragiskt.

Bulletin kommer återbetala Pia Ribhammar, 100%.

Förresten:

Polisanmälan som Pontus Tholin gjorde mot Tino Sanandaji, Dan Korn och Jannik Svensson gällande bidragsbrott har lagts ner.

Polisanmälan som Bulletin gjorde mot Pontus Tholin gällande urkundsförfalskning har gått vidare och är nära att tas upp av en åklagare.

Det är väl bara att betala Ribbhammar och övriga fordringsägare här och nu? Som vanliga hederliga människor gör. Och så får man bestrida senare enligt de möjligheter som rättsväsendet ger om man anser att något är fel. istället för att bråka om varje minsta faktura så långt det går och hamna i olika belastande register och inte minst i media. Eftersom Bulletin nu har så mycket pengar med tanke på presstödet på åtta miljoner kronor?

Bara fordringarna hos Kronofogden från bland annat TT och Frilans Finans uppgår ju enligt media till över en miljon kronor.

Varför hålla på och konstra som den värsta rättshaverist och låta bolaget få dåligt rykte pga ärenden och fordringar hos Kronofogden och i tingsrätten? Det påminner ju om ren maffia och gangsterfasoner från förorten.

Om Tino Sanandaji nu tycker att Pontus Tholin ljuger och att världen måste få veta det, varför skriver i så fall Tino Sanandaji inte på sin egen Facebook där han har närmare 100 000 följare, istället för att förnedra sig i kommentarsfält till artiklar på Samhällsnytt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in