Citat:
Jag tror det blir svårt att hitta tjejer som är "okej" med detta beteende. Delvis för att du fortsatt besöka (inte känner ånger inför att gjort det en gång eller för länge sedan) och att många läser in negativa aspekter i din människosyn.
.. Det öppnar dock upp intressanta frågor: Vad är okej i ens tidigare sexliv? Vad är inte okej? Hur ärlig behöver man vara? Vill en partner höra om varenda eventuellt skumma detalj?
Det finns "porrbilder" med fester där manliga chip n' dales eller vad det kallas går runt nakna bland mängder av påklädda kvinnor. Dessa män går inte bara runt nakna utan tjejerna kan tafsa vilt, ge oralsex och ibland ha öppet sex. Kvinnor omkring festar, tittar och hejjar på.
Om en kille arbetat som en sådan chip n' dale. Är det okej? (sälja sin kropp). Är det okej som kvinna att ge oralsex till en sådan kille bara för att det var på en fest? (sex mot någons pengar.. Tror inte chip n' dale-killarna var där gratis precis).
Säg att en kille eller tjej haft många sexuella partners. 30, 40, 50, 60 stycken. När blir siffran tveksam? Kan man ha bra människosyn och ha sex med hur många som helst?
Tror många haft enstaka one night stands, men att konstant ha one night stands med olika människor. Vad visar det för människosyn? Är det verkligen så mycket bättre än att betala för sex?
Säg att du provat på olika typer av sex (även mindre socialt accepterade, men inte olagliga) många gånger. Spelar det någon roll?
.. Det öppnar dock upp intressanta frågor: Vad är okej i ens tidigare sexliv? Vad är inte okej? Hur ärlig behöver man vara? Vill en partner höra om varenda eventuellt skumma detalj?
Det finns "porrbilder" med fester där manliga chip n' dales eller vad det kallas går runt nakna bland mängder av påklädda kvinnor. Dessa män går inte bara runt nakna utan tjejerna kan tafsa vilt, ge oralsex och ibland ha öppet sex. Kvinnor omkring festar, tittar och hejjar på.
Om en kille arbetat som en sådan chip n' dale. Är det okej? (sälja sin kropp). Är det okej som kvinna att ge oralsex till en sådan kille bara för att det var på en fest? (sex mot någons pengar.. Tror inte chip n' dale-killarna var där gratis precis).
Säg att en kille eller tjej haft många sexuella partners. 30, 40, 50, 60 stycken. När blir siffran tveksam? Kan man ha bra människosyn och ha sex med hur många som helst?
Tror många haft enstaka one night stands, men att konstant ha one night stands med olika människor. Vad visar det för människosyn? Är det verkligen så mycket bättre än att betala för sex?
Säg att du provat på olika typer av sex (även mindre socialt accepterade, men inte olagliga) många gånger. Spelar det någon roll?
Har inte haft sex med prostituerade.
Jag tycker inte det går att jämföra med stort antal sexpartners eller märkliga sexuella aktiviteter.
Alltså jag skulle absolut kunna se ett stort antal sexpartners eller att killen sysslat med sex som inte alls är min kopp te som minus. Men inte på något jämförbart sätt med sexköp.
Jag tycker inte att våldtäkt och sexköp är samma sak ur någon sorts juridisk eller moralisk synvinkel, jag tycker inte ens sexköp ska vara olagligt. Men ur sexuellt eller romantiskt perspektiv på en prospektiv partner så är det våldtäkt som kommer närmast i jämförelsen och inte ett allmänt utsvävande sexliv. Alltså en kille som satt det i system att våldta tjejer för att han tycker det är för jobbigt att uppvakta kvinnan och är nöjd och stolt över ha hittat en lösning för att få det sex han "behöver" utan att behöva hålla på och tjafsa med dejter och samtycke och sånt. Känslan inför att ha relationer och sex med någon som tycker att sexköp är en "bra lösning" på "sexbehovet" är snarlik känslan att ha det med någon som tycker våldtäkt är en "bra lösning" på "sexbehovet" helt enkelt. Då bägge ytterst handlar om att man skiter i om den man har sex med vill ha sex med en eller inte, och tycker det normala relationella samspelet mellan man och kvinna som leder fram till ömsesidigt samtycke är onödigt och jobbigt.
Senast redigerad av Katzyn 2022-02-15 kl. 09:39.
Senast redigerad av Katzyn 2022-02-15 kl. 09:39.