2022-02-15, 09:36
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chinatown
Jag tror det blir svårt att hitta tjejer som är "okej" med detta beteende. Delvis för att du fortsatt besöka (inte känner ånger inför att gjort det en gång eller för länge sedan) och att många läser in negativa aspekter i din människosyn.

.. Det öppnar dock upp intressanta frågor: Vad är okej i ens tidigare sexliv? Vad är inte okej? Hur ärlig behöver man vara? Vill en partner höra om varenda eventuellt skumma detalj?

Det finns "porrbilder" med fester där manliga chip n' dales eller vad det kallas går runt nakna bland mängder av påklädda kvinnor. Dessa män går inte bara runt nakna utan tjejerna kan tafsa vilt, ge oralsex och ibland ha öppet sex. Kvinnor omkring festar, tittar och hejjar på.

Om en kille arbetat som en sådan chip n' dale. Är det okej? (sälja sin kropp). Är det okej som kvinna att ge oralsex till en sådan kille bara för att det var på en fest? (sex mot någons pengar.. Tror inte chip n' dale-killarna var där gratis precis).

Säg att en kille eller tjej haft många sexuella partners. 30, 40, 50, 60 stycken. När blir siffran tveksam? Kan man ha bra människosyn och ha sex med hur många som helst?

Tror många haft enstaka one night stands, men att konstant ha one night stands med olika människor. Vad visar det för människosyn? Är det verkligen så mycket bättre än att betala för sex?

Säg att du provat på olika typer av sex (även mindre socialt accepterade, men inte olagliga) många gånger. Spelar det någon roll?

Jag tycker inte det går att jämföra med stort antal sexpartners eller märkliga sexuella aktiviteter.

Alltså jag skulle absolut kunna se ett stort antal sexpartners eller att killen sysslat med sex som inte alls är min kopp te som minus. Men inte på något jämförbart sätt med sexköp.

Jag tycker inte att våldtäkt och sexköp är samma sak ur någon sorts juridisk eller moralisk synvinkel, jag tycker inte ens sexköp ska vara olagligt. Men ur sexuellt eller romantiskt perspektiv på en prospektiv partner så är det våldtäkt som kommer närmast i jämförelsen och inte ett allmänt utsvävande sexliv. Alltså en kille som satt det i system att våldta tjejer för att han tycker det är för jobbigt att uppvakta kvinnan och är nöjd och stolt över ha hittat en lösning för att få det sex han "behöver" utan att behöva hålla på och tjafsa med dejter och samtycke och sånt. Känslan inför att ha relationer och sex med någon som tycker att sexköp är en "bra lösning" på "sexbehovet" är snarlik känslan att ha det med någon som tycker våldtäkt är en "bra lösning" på "sexbehovet" helt enkelt. Då bägge ytterst handlar om att man skiter i om den man har sex med vill ha sex med en eller inte, och tycker det normala relationella samspelet mellan man och kvinna som leder fram till ömsesidigt samtycke är onödigt och jobbigt.
Senast redigerad av Katzyn 2022-02-15 kl. 09:39.
Citera
2022-02-15, 09:37
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Jag tycker inte att det finns någon anledning att vara helt ärlig i det här avseendet eftersom det är så pass kontroversiellt. Och jag tror inte att det enbart handlar om den s.k. svenska modellen och synen på sexköp. Jag har bott många år och varit mycket i ett land där sexköp inte är kriminaliserat men kvinnor (i allmänhet - och väldigt många män!) där verkar ha samma syn på sexköp. Som något skamligt och dåligt.

Jag har haft relationer med män som jag vet har köpt tillfälliga sexuella tjänster. Antingen innan vi blev ihop eller efter. De har berättat det för mig i förtroende, men då har de vetat om att jag är liberal och tillåtande på de flesta sätt och dessutom har ett stort intresse för sexualpolitisk lagstiftning.

Men av alla kvinnor jag känner, åtminstone de jag umgås med nu, så skulle jag säga att jag är ganska ensam om att inte bry mig så mycket om just sexköp. Förr om åren, när jag pluggade, jobbade jag tillsammans med några kvinnor från västra Afrika och de hade en ganska avslappnad inställning till sexköp och sexarbete. Samma med i stort sett alla homosexuella män (nationalieten och ursprung oaktade) jag känner. Avslappnade och tillåtande.

Men jag är som sagt inte så säker på att ursprungsland och kulturellt betingade åsikter är det enda som påverkar hur man ser på sexköp. Jag har haft två längre relationer med män som inte har svenskt ursprung, men den ena är extremt "svensk" i sitt sätt att vara och tänka. Den andra inte, och i hans hemland är, såvitt jag vet, både saluförande och köp kriminaliserat även om de sällan sanktioneras av myndigheterna. Han har en märklig människosyn ibland, men tycker ändå inte att sexköp är en nice grej. Hans grej, som så många andras, är att det inte är kul att ligga med någon som verkligen inte vill. Men låt de som förser och de som köper hållas så länge allt går till på ett anständigt sätt. Och jag håller med.

Men för att hålla sig till TS så tycker jag inte att man behöver berätta sådant om man inte är säker på att mottagaren verkligen kan hantera det. Och som sagt, jag är inte så säker på att det bara handlar om samhälleligt och kulturellt betingade åsikter, det handlar om annat. Men i ett land som Sverige så bör man nog vara extra försiktig med för vem man berättar om sådana här saker. Mina fem spänn.
Citera
2022-02-15, 09:39
Medlem
tuggishs avatar
Finns några faktorer. Dels är det oattraktivt att du tror att göra sådant som idag i Sverige klassas som våldtäkt, som någon slags alternativ livsstil. Dels låter det som att du inte kan ta kontakt med kvinnor och ha en relation på vanligt vis, utan du måste åka till Köpenhamn/Berlin med sparkontot fullt för att få sex.

Skulle tro att du får hålla det hela för dig själv alternativt träffa den där udda kvinnan som inte har problem med din historia. Risken är rätt stor att det kan ta 15-50 år att träffa henne.
Citera
2022-02-15, 10:08
Medlem
HemmaRambos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Finns några faktorer. Dels är det oattraktivt att du tror att göra sådant som idag i Sverige klassas som våldtäkt, som någon slags alternativ livsstil. Dels låter det som att du inte kan ta kontakt med kvinnor och ha en relation på vanligt vis, utan du måste åka till Köpenhamn/Berlin med sparkontot fullt för att få sex.

Skulle tro att du får hålla det hela för dig själv alternativt träffa den där udda kvinnan som inte har problem med din historia. Risken är rätt stor att det kan ta 15-50 år att träffa henne.

Det gäller att träffa rätt kvinnor bara. De vanliga har i alla fall jag inget gemensamt med ändå men exempelvis inom könsrocksfären finns en del liberala kvinnor. Så i rätt miljö kan vi nog sänka 15-50 år ner till 3-15 år.

Likväl är det nog få som inte skulle rygga tillbaka av ett extremt promisköst leverne.
Har TS en bodycount på säg 300-500 är det så att säga konstigt, för till slut blir även sådant blasé.
De flesta av de riktiga storknullarna jag känner brukar lägga sig till ro efter en bodycount 100-150 st ungefär.
Senast redigerad av HemmaRambo 2022-02-15 kl. 10:11.
Citera
2022-02-15, 10:15
Medlem
Kisiragis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Kanske lite sent i det här fallet, men ett alternativ är att leva ett liv man kan stå för.

+1
Citera
2022-02-15, 10:16
Medlem
Prettylittleheads avatar
Jag hade klarat av att höra sanningen. Jag hade velat höra den och sen hade jag valt att inte vara med dig på grund av våra helt olika synsätt på saken.

Du har träffat runt 20 "proffs", inte så jävla hett. Inte för att du betalar för fitta, det är inte pengafrågan som är avtändande eller avgörande för mig. Saken är den att hur fint du än tycker hon stönar och hur än inlevelsefullt du tycker hon suger din kuk, så är hon med allra största sannolikhet inte kåt på dig. Det är där det blir äckligt. På något sätt blir du billigare än horan, då du inte bryr dig ett skvatt om ömsesidig kåthet.

Du orkar inte dejta. Jag förstår det, för det gör inte jag heller. Därför har jag kk. Jag är kåt på honom, han är kåt på mig. Aldrig sett kk som ett alternativ till dina horor?
Citera
2022-02-15, 10:19
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaRambo
Det gäller att träffa rätt kvinnor bara. De vanliga har i alla fall jag inget gemensamt med ändå men exempelvis inom könsrocksfären finns en del liberala kvinnor. Så i rätt miljö kan vi nog sänka 15-50 år ner till 3-15 år.

Likväl är det nog få som inte skulle rygga tillbaka av ett extremt promisköst leverne.
Har TS en bodycount på säg 300-500 är det så att säga konstigt, för till slut blir även sådant blasé.
De flesta av de riktiga storknullarna jag känner brukar lägga sig till ro efter en bodycount 100-150 st ungefär.

Hahahah könsrockssfären låter som en man hittar guldklimpen att ta hem till morsan.

Tack för ett gott skratt så här på förmiddagen!
Citera
2022-02-15, 10:22
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prettylittlehead
Jag hade klarat av att höra sanningen. Jag hade velat höra den och sen hade jag valt att inte vara med dig på grund av våra helt olika synsätt på saken.

Du har träffat runt 20 "proffs", inte så jävla hett. Inte för att du betalar för fitta, det är inte pengafrågan som är avtändande eller avgörande för mig. Saken är den att hur fint du än tycker hon stönar och hur än inlevelsefullt du tycker hon suger din kuk, så är hon med allra största sannolikhet inte kåt på dig. Det är där det blir äckligt. På något sätt blir du billigare än horan, då du inte bryr dig ett skvatt om ömsesidig kåthet.

Du orkar inte dejta. Jag förstår det, för det gör inte jag heller. Därför har jag kk. Jag är kåt på honom, han är kåt på mig. Aldrig sett kk som ett alternativ till dina horor?

Nu utgår du från att han skulle kunna bygga upp en KK-relation med någon samt att någon skulle vilja vara KK med honom.

Tror du man är i hans situation om man kan spara alla pengarna/restiden med att ha en KK?
Citera
2022-02-15, 10:32
Medlem
Nedomanskys avatar
Hade TS varit en bättre partner om han legat runt med olika drinkluder, skillnaden är ju egentligen bara valutan han använder sig av...
Citera
2022-02-15, 10:44
Medlem
Citat:

Han kan gifta sig med en hora så dom kan jämföra sina tidigare och kommande erfarenter.. Problem solved
Citera
2022-02-15, 10:45
Medlem
CompressorVanes avatar
-Är kvinnor ärliga med sin historia!?
Citera
2022-02-15, 10:52
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Nu utgår du från att han skulle kunna bygga upp en KK-relation med någon samt att någon skulle vilja vara KK med honom.

Tror du man är i hans situation om man kan spara alla pengarna/restiden med att ha en KK?

Nu verkar det väl inte som att just TS har någon men att många horbockar har KK, fru, flickvän eller är duktiga på att ragga på krogen är väl inte så där jätteovanligt. Nånting är tydligen jävligt spännande med att betala för att göka.
Senast redigerad av halaltarzan 2022-02-15 kl. 10:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in