2022-02-15, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men vad nu? Där ska du inte vara. Enl. engelsk tabloidpress går det igång i natt. Har du inte fått PM:et?:

Mariya Petkova
@mkpetkova
Russian Defence Minister Sergey Shoygu seems to have switched focus away from Ukraine. He has arrived in Syria to inspect ongoing military exercises.
https://twitter.com/mkpetkova/status/1493614827197054979?s=20&t=3GKMeCaHwKmrFFbvQpJBjw
Ryska desinformations kanaler jobbar stenhårt för att få det att framstå som att det inte kommer någon attack.

Dessutom har planet lämnat Syrien igen……
2022-02-15, 19:08
Medlem
arbetets avatar
Men först måste du väl placera din son i Kiev igen:

Biden administration considering $1B loan guarantee to Ukraine

https://thehill.com/policy/international/594189-biden-admin-considering-1b-loan-guarantee-to-ukraine
2022-02-15, 19:14
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Precis, Ryssland har aldrig tänkt invadera läser jag igen på RT. De diplomatiska möjligheterna är ännu inte uttömda läser jag vidare.

Angående vad och vad händer när de är uttömda? Finns det ett hot som vi förhandlar om eller inte?

Man säger så från ryskt håll. Som vanligt en massa snack som ej stämmer med verkligheten, precis som när dissidenter och oliktänkande likviderats ibland även utom landets gränser.
Men att ställa upp sådan militär kraft vid en landsgräns är inget annat än krigsvilja hur man än vrider o vänder på det.
Ingen media kan förmedla vad som kommer att ske. Initiativen ligger hos Kreml.

Det är redan under all värdighet med deras kravlista, och klart under alla humanitära gränser att bygga upp en sådan grotesk militär styrka vid ett annat lands gräns.
Putin har visat sina färger & sin krigshetsande maktfullkomlighet med detta, oavsett han går in i Ukraina eller ej.
Diplomati är ett döfött stycke i Putin´s nya Sovjet.
2022-02-15, 19:14
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Futuretrader
har ryssland backat bort eller planerar de en invasion?

smäller de i morgon och WW3 börjar ?

Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det hela är upp i luften..

Jänkarna står hårt på sitt, imorgon natt ca kl 3 har man prickat det till.

Citat:
Ursprungligen postat av Futuretrader
Bra då hinner jag springa ner till källaren och gömma mig.
USA:s siste ambassadör i Sovjet har en förklaring:
/.../Maybe I am wrong – tragically wrong – but I cannot dismiss the suspicion that we are witnessing an elaborate charade, grossly magnified by prominent elements of the American media, to serve a domestic political end. Facing rising inflation, the ravages of Omicron, blame (for the most part unfair) for the withdrawal from Afghanistan, plus the failure to get the full support of his own party for the Build Back Better legislation, the Biden administration is staggering under sagging approval ratings just as it gears up for this year’s congressional elections. Since clear "victories" on the domestic woes seem increasingly unlikely, why not fabricate one by posing as if he prevented the invasion of Ukraine by "standing up to Vladimir Putin"? Actually, it seems most likely that President Putin’s goals are what he says they are – and as he has been saying since his speech in Munich in 2007. To simplify and paraphrase, I would sum them up as: "Treat us with at least a modicum of respect. We do not threaten you or your allies, why do you refuse us the security you insist for yourself?"
https://original.antiwar.com/Jack_Matlock/2022/02/14/todays-crisis-over-ukraine-was-avoidable-and-predictable/

Jag måste säga att det känns som en högst trovärdig förklaring.
2022-02-15, 19:52
Medlem
OlleHelges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aeona
Skolboksexempel på skymningsläge, men om ryssarna bluffar eller inte är en annan femma. Man får bara hoppas att Putin nöjer sig med uppmärksamheten.

https://www.reuters.com/world/europe/ukraine-reports-cyber-attack-defence-ministry-website-banks-tass-2022-02-15/
https://www.jpost.com/breaking-news/article-696579

Vi får lyssna på vad Biden säger om 1h30min.
2022-02-15, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleHelge

Men Biden säger väl bara det som står på papperet eller någon sorts telegrej framför honom. Vad han säger är helt hjärndött.
2022-02-15, 19:58
Medlem
mochrashads avatar
Var kan man se bidén tala?
2022-02-15, 20:06
Medlem
Stones avatar
EU skall skicka ner någon symbolisk summa till Ukraina. Vad skall det hjälpa? Ryssarna tar Ukraina på en vecka.

EU och NATO vill hålla liv i krigsansträngningarna.
2022-02-15, 20:07
Medlem
OlleHelges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Men Biden säger väl bara det som står på papperet eller någon sorts telegrej framför honom. Vad han säger är helt hjärndött.

Spelar ju ingen roll om han är en stor talare eller inte. Han ger oss en status information av hur USA ser läget just nu, och kanske mer viktigt de kommande dagarna.
2022-02-15, 20:08
Medlem
OlleHelges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
EU skall skicka ner någon symbolisk summa till Ukraina. Vad skall det hjälpa? Ryssarna tar Ukraina på en vecka.

Ryssarna tar inte ens Kiev på en vecka. Och de håller garanterat inte Ukraina speciellt länge. Men det kommer bli blodigt.
2022-02-15, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stone

eller så gör man bara som man alltid har gjort och kastat skattebetalarnas pengar is sjön.

som sd säger, varför ska skattebetalarna betala för saker i andra länder?
2022-02-15, 20:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OlleHelge
Var kan man lyssna på Bidens bidrag till debatten?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in