2022-02-15, 16:10
Medlem
Det är mycket som är konstigt i detta fall. Men ju mer info som kommer fram så framstår Terje mer och mer som en person man kanske kan lita på till 100%. Att ex. säga till vakten att han ska till en viss adress kan ju också bero på att han ville ge sken av att han hade i området att skaffa. Men att senare forcera en vägbom tyder på motsatsen.

Nej, jag tror inte Terje hade goda avsikter med sitt besök.

Ett annat exempel är att han påstod att han skulle till nord-Norge, men som bekant åkte han till Stockholm...
Citera
2022-02-15, 16:18
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Det är mycket som är konstigt i detta fall. Men ju mer info som kommer fram så framstår Terje mer och mer som en person man kanske kan lita på till 100%. Att ex. säga till vakten att han ska till en viss adress kan ju också bero på att han ville ge sken av att han hade i området att skaffa. Men att senare forcera en vägbom tyder på motsatsen.

Ett annat exempel är att han påstod att han skulle till nord-Norge, men som bekant åkte han till Stockholm...

problemet med det är att han hade en överenskommelse med 2 olika personer i norra norge att han skulle ta sig dit på denna resa...
Citera
2022-02-15, 16:26
Medlem
Franz.Biberkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln

Menar du inte:

en person man kanske inte kan lita på till 100%
Citera
2022-02-15, 16:59
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
här är en lista jag hittade i kommentarsfältet på åstednorges facebooksida, så om den visas i tråden innan är troligt och om det stämmer kan jag inte garantera :
https://i.imgur.com/yliPhlW.png

Skogshill vid Grisslehamn? Antar det eftersom Älmsta står med.

Den gode Terje verkar ha ett intresse för svensk maritim försvarshistoria. Grisslehamn, Torö, Muskö.
Citera
2022-02-15, 17:03
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Skogshill vid Grisslehamn? Antar det eftersom Älmsta står med.

Den gode Terje verkar ha ett intresse för svensk maritim försvarshistoria. Grisslehamn, Torö, Muskö.

men finns det vakter på de ställena också?
Citera
2022-02-15, 17:13
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
men finns det vakter på de ställena också?

Nej, jag tror inte det finns någon aktivitet där nu, utom möjligtvis om det finns någon spaningsradar kvar på dessa platser. Man ser en radaranläggning i Grisslehamn på Google Maps men jag vet inte om den är militär.
Citera
2022-02-15, 17:18
Medlem
Forceringen av bommen torde ha med "panik" att göra, då det inte finns någon vändplan vid bommen samt att vägen är väldigt smal och att det var beckmörkt ute.
Citera
2022-02-15, 17:18
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Nej, jag tror inte det finns någon aktivitet där nu, utom möjligtvis om det finns någon spaningsradar kvar på dessa platser. Man ser en radaranläggning i Grisslehamn på Google Maps men jag vet inte om den är militär.

men om han skulle vara intresserad av det, varför körde han inte då Svinesund och efter svenska kusten som en separat resa där han kunde se många fler sådana platser?
Citera
2022-02-15, 17:27
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
men om han skulle vara intresserad av det, varför körde han inte då Svinesund och efter svenska kusten som en separat resa där han kunde se många fler sådana platser?

Jag tycker mer och mer det verkar som om Muskö var den tänkta slutdestinationen, och att han skulle vara vid en viss plats vid en viss tidpunkt. Tills dess körde han omkring och tittade på havet. Undrar vilka personer som bor runtomkring där bilen hittades, och norröver.

Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Forceringen av bommen torde ha med "panik" att göra, då det inte finns någon vändplan vid bommen samt att vägen är väldigt smal och att det var beckmörkt ute.

Absolut inte, i så fall hade han flera (fem!) trevägskorsningar på sig att vända efter att bommen forcerades. Han skulle någonstans, och viktigt och bråttom var det, så viktigt att han tog risken att skada sin bil.

Fast jag tror fortfarande att det kan vara så att han skulle ner till båtbryggorna, men körde fel (tog höger där han skulle kört lite till och tagit vänster).
Senast redigerad av bergsturk 2022-02-15 kl. 17:30.
Citera
2022-02-15, 17:33
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Jag tycker mer och mer det verkar som om Muskö var den tänkta slutdestinationen, och att han skulle vara vid en viss plats vid en viss tidpunkt. Tills dess körde han omkring och tittade på havet. Undrar vilka personer som bor runtomkring där bilen hittades, och norröver.
håller med dig om det, baserat på all information hittills,
speciellt vakten han pratade med var det något på ön han skulle til men vad?
Citera
2022-02-15, 17:33
Medlem
Citat:
problemet med det är att han hade en överenskommelse med 2 olika personer i norra norge att han skulle ta sig dit på denna resa...
Bestämdes något datum/tid?
Citera
2022-02-15, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franz.Biberkopf
Menar du inte:

en person man kanske inte kan lita på till 100%
Jo, precis. Skrev lite slarvigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera