2022-02-15, 06:23
Medlem
Nu har före detta riksåklagaren och rättsexperten Sven-Erik Alhem uttalat sig angående Dumpens uthänging av Fränstabon i Sundsvalls Tidning.

https://www.st.nu/2022-02-14/rattsexperten-varnar-for-uthangningar-pa-natet-kan-handla-om-fortal

(Jag har betal delen och vet inte om jag får lägga upp texten här.)

Han är inne på samma spår som mig och pratar om konsekvenser det får och hur det var förr med att man satte lapp på ICA-affären tills någon tog ner den, idag är det mer långtgående och finns kvar för alltid. Rättskipning kommer inte genom ojäviga domstolar som är oberoende.

Men nu börjar väl Patrik Sjöberg anklaga Sven-Erik för vara peddokramare.
Citera
2022-02-15, 08:01
Medlem
Strykninmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Ja, en av mina VPN-adresser var tydligen blockad. Det är en IP många använder....

Jag och mina vänner som alla följer dumpen kommer inte in sen några dygn.

Vad beror det på, vissa adresser blockerade?
Senast redigerad av Strykninmannen 2022-02-15 kl. 08:03.
Citera
2022-02-15, 08:01
Medlem
Att på olika sätt hitta pedofiler och snuskjävlar vilka gromar barn har blivit standard med Dumpen.se.

Det är mycket bättre att Patrik och Sara sköter detta med utgivningsbevis och kopior på chatloggar mm. Dumpen.se intervjuvar och filmar personer som håller på med den typen av aktiviteter.

Dumpen kontaktar anhöriga och företag i ren upplysning. Reaktionen är upp till de kontaktade.

Det är väl upp till myndigheter och polis att möjligen ge sig efter hotare och läsare som tar lagen i egna händer mot äcklen som blir intervjuade och visade på hemsidan?

Bryr sig ingen om äcklen, då försvinner nog sidan ändå.
Senast redigerad av Spritsson 2022-02-15 kl. 08:05.
Citera
2022-02-15, 08:12
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcabo
Nu har före detta riksåklagaren och rättsexperten Sven-Erik Alhem uttalat sig angående Dumpens uthänging av Fränstabon i Sundsvalls Tidning.

https://www.st.nu/2022-02-14/rattsexperten-varnar-for-uthangningar-pa-natet-kan-handla-om-fortal

(Jag har betal delen och vet inte om jag får lägga upp texten här.)

Han är inne på samma spår som mig och pratar om konsekvenser det får och hur det var förr med att man satte lapp på ICA-affären tills någon tog ner den, idag är det mer långtgående och finns kvar för alltid. Rättskipning kommer inte genom ojäviga domstolar som är oberoende.

Men nu börjar väl Patrik Sjöberg anklaga Sven-Erik för vara peddokramare.

Återstår att se hur länge de får vara kvar. Känns som bara en tidsfråga innan någon oskyldig hängs ut. Speciellt nu när de alltså vill ha tips från barn om äckelgubbar. Det här med rättsäkerhet är ju lika med noll. Oavsett om Sara och Patrik har ett ädelt syfte kan de bli lurade av någon som vill sätta dit en de ogillar.

En oskyldig kommer ju ha noll chans för att bevisa att han inte gjort något.
Citera
2022-02-15, 08:18
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykninmannen
Jag och mina vänner som alla följer dumpen kommer inte in sen några dygn.

Vad beror det på, vissa adresser blockerade?

Gå in på på dumpen via deras facebook så fungerar det.
Citera
2022-02-15, 08:22
Medlem
Strykninmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald

Ska kolla.

Men så ska det inte fungera, då är det ändå något fel på Dumpens sida?
Citera
2022-02-15, 08:26
Medlem
Strykninmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Återstår att se hur länge de får vara kvar. Känns som bara en tidsfråga innan någon oskyldig hängs ut. Speciellt nu när de alltså vill ha tips från barn om äckelgubbar. Det här med rättsäkerhet är ju lika med noll. Oavsett om Sara och Patrik har ett ädelt syfte kan de bli lurade av någon som vill sätta dit en de ogillar.

En oskyldig kommer ju ha noll chans för att bevisa att han inte gjort något.

Det är lättare att anklaga någon för att vara peddo än tvärtom, det ser vi bara här.
Den oskyldige kan vara du eller jag eller någon annan man.

För en uppretad pöbel kan nog skyldig eller inte vara helt ointressant i hettans stund.

Det räcker med att vara gubbe, fet eller ful.
Citera
2022-02-15, 08:31
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ska kolla.

Ok *careface*
Citera
2022-02-15, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald

För mig fungerar det enkelt, har inte haft nåt problem.

Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson

Bryr sig ingen om äcklen, då försvinner nog sidan ändå.

Tyvärr visar det hur intresset bara tilltar med tiden, annars skulle de inte ha problem med bandbredd och server som dom haft.
Folk älskar blodsmak och lukt av hängningar som likt dåtidens bödlar gjorde inför fullsatta torg. Att många älskar döma andra är för sitt eget till kortakommande i livet.
Citera
2022-02-15, 08:46
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcabo
För mig fungerar det enkelt, har inte haft nåt problem.

Tyvärr visar det hur intresset bara tilltar med tiden, annars skulle de inte ha problem med bandbredd och server som dom haft.
Folk älskar blodsmak och lukt av hängningar som likt dåtidens bödlar gjorde inför fullsatta torg. Att många älskar döma andra är för sitt eget till kortakommande i livet.

Din fjant! Det är en effekt av att vårat samhälle har minimala straff och folk känner att det inte finns någon rättvisa.
Citera
2022-02-15, 09:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Din fjant! Det är en effekt av att vårat samhälle har minimala straff och folk känner att det inte finns någon rättvisa.
USA har hårda straff. I vissa delstater kan försök till sex med minderårig under 18 år ge 15 års fängelse. Trots det förekommer "journalistik" likt Dumpen.
I t.ex. Afghanistan förkommer stening för vissa brott men folket får ändå inte nog och tycker att straffen är för låga...
Hur får du ihop att Dumpen skulle beror på en folklig känsla av för låga straff?

Jag frågar i all välmening; är det kanske du som är en fjant, eller något annat i den stilen?
Citera
2022-02-15, 09:20
Medlem
Citat:
Ska kolla.

https://dumpen.se/2022/02/11/brandmannen-kristian-slar-rekord-napp-igen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in