2022-02-14, 22:04
Medlem
Roidberts avatar
Bättre att hålla det för sig själv. Att köpa sex kan tolkas av tjejer som att man inte kan få till det på vanlig väg, d.v.s. att man har ett lågt värde på sex och relationsmarknaden. Dessutom ljuger man inte om man undanhåller saker. Du har inte heller någon skyldighet att berätta allt för alla.
Citera
2022-02-14, 22:09
Medlem
Varför ska du bikta dig för en kvinna? Tror du att hon kommer berätta för dig om alla negrer hon knullat med?
Citera
2022-02-14, 22:14
Medlem
Nej, jag hade aldrig kunnat ha en relation med en man som köpt sex. Det strider helt mot mina värderingar, och hade jag fått reda på att min partner undanhållit det för mig hade jag lämnat direkt.
Citera
2022-02-14, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Din posthistorik säger oändligt mycket mer än din friserade ts. Usch.

Vad är usch med det? Att jag beskriver några sexupplevelser? Eller är det just att jag betalat som gör det hemskt? Är ju ingen skillnad på inläggen tidigare och det jag skrivit i trådstarten här.

Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Ärlighet varar längst, om frågan kommer på tal vill säga. Känner du dig tvingad att berätta oavsett? Om hon älskar dig spelar det ingen roll, men se till att du är testad för könssjukdomar. Att bli "bjuden" på gonorré är däremot ett självklart hejdå.

Haha, nej då jag håller mig borta från könssjukdomar. Det lär det inte bli längre fram heller. Är nog inne på det, att inte nämna något förrän man verkligen berättat det allra mesta som finns att säga om sig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av CarlXII
Min tjej vet om att jag köpte sex förr. Hon frågade rakt ut. Blev inte arg heller. Men visst, lite skämdes jag.

Låter som en bra tjej, inga följdfrågor heller?

Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Kanske lite sent i det här fallet, men ett alternativ är att leva ett liv man kan stå för.

Jag står för det, men man vet ju hur dömande många kvinnor är kring sexköp. Jag förstår att de aldrig kan sätta sig in i situationen även om man hade önskat lite fantasi och förmågan att se saker utifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Antal gånger det hänt hade isåfall varit avgörande för mig! Enstaka fall av sexköp typ prova på i brist på annat.

Men återkommande under flera år går helt bort. Är inte sexköpet i sig utan det ytliga i det.

Vad är så ytligt med att typ leva i celibat största delen av året och göra en massa intressanta saker som inte har det minsta med sex att göra och så någon gång om året eller i halvåret ligga med någon som ger en bra stund typ en halvtimme och sedan gå tillbaka till något betydligt mindre ytligt än sex?
Relativt skönt ändå av dig att inte vara totalt anti.

Citat:
Ursprungligen postat av Thiakher
Har två gånger fått veta saker om ex som har omöjliggjort en fortsättning: En hade blivit utsatt för övergrepp från en närstående under flera år. En hade mördat en person.

För mig fungerade informationen som att släcka lyset. ALL attraktion försvann FULLSTÄNDIGT. Därför vet jag att jag aldrig skulle kunna fortsätta en relation med någon som återkommande hade köpt sex, eller med någon som hade ljugit om sina återkommande sexköp.

Någon tidigare i tråden föreslår att du ska vara ärlig med det från första början. Det tror jag är riktigt. Att få den kallduschen några år in i en relation, när man kanske har flyttat ihop och börjat prata om barn, skulle knäcka mig totalt. Får jag veta det på första dejten kan jag resa mig och gå och ingen behöver känna sig lurad.

Det är alltså bara för kvinnans skull man bör vara ärlig? Tråkigt att attraktionen försvann för personen som blivit utsatt för övergrepp, måste varit hemskt för honom att vara ärlig och att det straffar sig. Men det är nog tyvärr så ofta och är väl inget någon kan hjälpa heller. Men visar väl rätt tydligt att man inte bör vara ärlig i relationer som väl i sin tur visar att man kanske inte bör ha några kärleksrelationer överhuvudtaget.

Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
När jag gick igenom min bekantskapskrets av 30 snubbar (mig inkl.) så var det bara jag och en till som inte hade gått till en hora. Jag skulle säga att det är betydligt vanligare än vad kvinnor tror.

Och till TS. Det där berättar du inte, och vid en direkt fråga ljuger du. Kommer sånt där ut är det som att be om problem.

Haha, ja det är vanligare än vad jag fattade när jag började. Jag kände mig rätt annorlunda och som att jag var en minoritet men börjar bli mer säker på att det snarare är en rätt stor majoritet. Inte minst bland årgångar efter tidigt 80-tal. Nästan alla manliga vänner jag har har antytt att de har gjort det. I början var jag försiktig med att berätta men känns väldigt lugnt nu.

Citat:
Ursprungligen postat av joakim.svensson
Jag undrar över VARFÖR du vill hitta en kvinna till ditt liv? Vilken funktion fyller en kvinna i livet?

Jag är lite naiv fortfarande, tror faktiskt på kärleken någonstans och att det finns någon för mig för något riktigt betydelsefullt och eventuellt vill jag ha familj någon gång. Men jag är nog ändå relativt ok med om det aldrig händer och jag får fortsätta med proffsen ett tag till och så kanske jag kan lugna ner mig sedan och då bli en lugn äldre herre som sysslar med annat än triviala nöjen som sex.

Citat:
Ursprungligen postat av Mardoll
Skulle vara intressant att veta statistiken på män som betalat för sex. Minns när jag var ångre och åkte på "fyllecharter" med kompisgänget att flera killar tydligen köpt sex. Det fanns typ inkastare som erbjöd tjejer "You want girls?".

Personligen hade jag inte brytt mig. Men jag tycker nästan det känns lite skumt med folk som är FÖR ärliga. Finns saker som är helt onödiga att berätta.

Tycker ärlighet hör till alla genuina relationer, känns inte på riktigt annars.

Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Det är ett fullkomligt no-no, och jag hade verkligen inte velat att du mörkade det heller, utan hade inte velat ta i dig med tång. Du och din syn på kvinnor gör dig olämplig för relationer.

Enstaka snedsteg med ett grabbgäng i ungdomen eller som ett utslag av fullständig desperat ensamhet hade jag väl kunnat stå ut med om det var en i övrigt bra person som ångrade sitt misstag. Men en vanetorsk som själv är nöjd med att vara sexköpare och tycker det är en "bra lösning" är tamejfan vedervärdig och jag kan inte tänka mig många saker jag ser som värre hos en potentiell partner. Sorry TS, du frågade.

Det är lugnt, jag tycker inte alls jag är olämplig för relationer men är rätt skönt att se att det bevisligen finns många kvinnor som tycker det per automatik när man gjort en sån här sak. Jag har svårt att förstå vad som är så hemskt att man inte kan "ta i personen med tång" men det är jag. Har verkligen inget emot tjejer som ligger runt på kvinnligt motsvarande sätt så är nog helt enkelt en annan sorts människa. Men en fråga:
Om personen ångrar sig skulle det kunna vara ok men inte om personen tycker det var ett bra beslut? Det är alltså brist på skam det handlar om?

Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Nu är jag förmodligen bra mycket äldre än vad du är, men jag svarar ändå.

Jag skulle inte vilja vara med en man som köpt sex, även om det är av välmående tjejer i ett land där det är lagligt. Det är emot mina principer och ingen man jag vill ha.

Men, jag är själv en ärlig person, så jag skulle bli skogstokig om en man undanhöll den viktiga infon, och jag senare får reda på det. Då är det det ett dubbelt svek, dels att han undanhållit det för mig, och att jag inte fått valet att ta ställning själv till mitt beslut.

Så även om du förlorar en tänkbar kvinna, så vill jag säga att du ska vara öppen med det, för att undvika trubbel längre fram, och för att kunna vara helt ärlig bara.

Jag skulle klara att höra sanningen, men jag vill inte ha något att göra med en men som köpt sex, så jag skulle döma ut en sån man då det inte stämmer med mina värderingar och principer. Men jag vill veta så att jag kan fatta ett välgrundat beslut på relevant info.
Så du får försöka hitta en kvinna som inte har något emot män som köper sex, som kanske själv har gjort det så att förståelse finns?

Hade du haft förståelse om en man gör samma när det gäller en kvinna som han tycker haft ett felaktig sexliv, t ex att hon legat runt?
Citera
2022-02-14, 22:16
Medlem
halvfestligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheEyeUSee
Det här riktar sig främst till flashbacks kvinnliga medlemmar men män får gärna svara också om ni har erfarenheter eller tankar kring ämnet.

Funderar på det här med om man någonsin kommer att få ett seriöst förhållande längre fram, jag är en väldigt ärlig person och vill verkligen säga som det är både det som gäller nu men även hur jag levt mitt liv tidigare och jag ogillar inte bara att ljuga utan även att hålla inne för mycket av sanningen.

Jag köper sex ibland, t ex om jag råkar befinna mig i Prag eller Berlin eller annat passande ställe. Åker ibland även över till Danmark i enda syfte att ha sex. Har legat med runt 20 stycken proffs, självklart tjejer som är välmående och inte med några offer av något slag. Jag tycker det är perfekt för mig som singel som hatar att ragga, dejta och uppvakta tjejer. Har mycket annat för mig som tar tid och har aldrig varit särskilt bra på att få tjejer intresserade och de gånger det hänt är det ändå för krångligt i längden. Skäms inte det minsta över mina val utan är faktiskt mer lite stolt att jag hittat en alternativ väg att få bra utlopp för det sexuella. Mår bra länge efter att jag legat med någon och kan släppa de tankarna rätt länge och göra annat, mer konstruktivt än att knulla.

Men jag ser det ändå som något jag inte vill hålla på med hur högt upp i åldern som helst, jag vill såklart hitta den rätta och lägga det här bakom mig någon gång. Hitta drömkvinnan i mitt liv, om 1 år, 5 år eller 10-15 år, ingen aning om när men någon gång. Skulle naturligtvis sluta direkt då otrohet är extremt fel. Men till trådens fråga då:

Skulle du som tjej klara av att höra sanningen när det gäller en sådan här sak? Att killen du gillar har legat med prostituerade (även om de absolut inte är nidbilden av prostituerade på något sätt) eller hade du dömt ut killen? Hade du föredragit att inte veta?

Jag är inte på något sätt öppen med de här grejerna utan har bara berättat i förbifarten för ett par olika kompisar vid tillfälle där de nämnt att de gjort det.
Skulle ha svårt att ljuga om någon frågar mig rakt ut om det och skulle samtidigt tycka det vore svårt att t ex inte nyansera någons bild av prostitution som skulle prata om hur fruktansvärt det alltid är osv.

Så vad säger ni tjejer? Är det big no no eller kan man vara ärlig med er?

Och killar med likande erfarenheter som träffat tjejer ni verkligen tror på, vågar ni lätta era hjärtan om samtalet dyker upp?

Bara inflikar lite här. Ställ dig frågan om du verkligen letar efter "drömkvinnan" eller allra helst bara vill ha någon att ligga med i all enkelhet. Du kanske inte måste ha en "vanlig partner" alls. Det ställer nämligen krav på dig som du troligen inte är redo för. Du säger själv att det är för jobbigt med uppvaktning etc, enklare att betala ett proffs för tjänsten och få det överstökat. Då är du inte "marriage material".

Men nej, du ska inte berätta om proffsen (om du mot förmodan träffar någon). Då är du 100% körd. Du ska däremot skydda dig och gå på regelbundna kontroller.
Citera
2022-02-14, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvfestligt
Bara inflikar lite här. Ställ dig frågan om du verkligen letar efter "drömkvinnan" eller allra helst bara vill ha någon att ligga med i all enkelhet. Du kanske inte måste ha en "vanlig partner" alls. Det ställer nämligen krav på dig som du troligen inte är redo för. Du säger själv att det är för jobbigt med uppvaktning etc, enklare att betala ett proffs för tjänsten och få det överstökat. Då är du inte "marriage material".

Men nej, du ska inte berätta om proffsen (om du mot förmodan träffar någon). Då är du 100% körd. Du ska däremot skydda dig och gå på regelbundna kontroller.

Självklart att man vill ha drömkvinnan allra helst, hittar jag ändå inte henne är jag inte intresserad av att leta. Jag är ju däremot ändå kåt och måste ligga ibland så sexköpen är ju ingen substitut utan snarare något jag gör för att jag behöver sex någon gång ibland. Hittar jag däremot rätt tjej så skulle jag gärna uppvakta och göra allt möjligt som krävs. 100% körd tror jag ändå inte, det måste finnas tjejer som fattar sånt här på ett nyktert sätt.

Fan, jag fattar, jag måste hitta en prostituerad som flickvän!
Citera
2022-02-14, 22:29
Medlem
halvfestligts avatar
Citat:
Självklart att man vill ha drömkvinnan allra helst, hittar jag ändå inte henne är jag inte intresserad av att leta. Jag är ju däremot ändå kåt och måste ligga ibland så sexköpen är ju ingen substitut utan snarare något jag gör för att jag behöver sex någon gång ibland. Hittar jag däremot rätt tjej så skulle jag gärna uppvakta och göra allt möjligt som krävs. 100% körd tror jag ändå inte, det måste finnas tjejer som fattar sånt här på ett nyktert sätt.

Ja, det kanske är lösningen? Case closed
Citera
2022-02-14, 22:34
Medlem
ANewWayToSayHoorays avatar
Det är skillnad på att vara ärlig och en öppen bok. Man behöver inte berätta allt om sig själv. Men det är klart att det är bäst ifall man är ärlig om ens partner frågar om det. Då lögner skapar separation i förhållandet. Då får man lita på att man har en partner som älskar en trots sitt förflutna. Men man behöver som sagt inte gå och känna att man måste lätta sitt hjärta om alla ens förflutna synder. Det stämmer verkligen inte. Även fast vissa vill få en att tro att det är nyckeln till ett lyckad förhållande.
Citera
2022-02-14, 22:40
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Ärlighet varar längst, om frågan kommer på tal vill säga. Känner du dig tvingad att berätta oavsett? Om hon älskar dig spelar det ingen roll, men se till att du är testad för könssjukdomar. Att bli "bjuden" på gonorré är däremot ett självklart hejdå.

Många prostituerade i väst är nitiska med att använda kondom, så det skulle inte förvåna mig om det åtminstone i västvärlden är säkrare att ha sex med prostituerade än vanliga tjejer.

Det är för övrigt anledningen till att jag inte köper sex. Inte värt det om man måste använda kondom. Då runkar jag faktiskt hellre. Spelar ingen roll hur snygg tjejen är om man rent fysiskt inte känner någonting på kuken.
Citera
2022-02-14, 22:48
Medlem
Roidberts avatar
Citat:

Man hittar inte drömkvinnan, utan man skapar henne. De flesta kvinnor har potential att bli bra partners. Det viktigaste är att hon inte är alldeles för odräglig från början och att du är sträng när det behövs från dag ett. Du kommer antagligen att behöva gå igenom åtminstone 1-2 relationer innan du lär dig hursomhelst.
Citera
2022-02-14, 22:57
Medlem
Citat:

Hade du haft förståelse om en man gör samma när det gäller en kvinna som han tycker haft ett felaktig sexliv, t ex att hon legat runt?

För samma val, att köpa sex, har jag full förståelse.

I mitt fall så går även runtliggande bort, lite beroende på omständigheter och orsak. Allmänt runtliggande vill jag inte ha att göra med, så jag har förståelse för om en man väljer bort en kvinna pga det, såvida kan själv varit måttfull med antal partners. Om han själv legat runt, får han acceptera att han väljs bort av en kvinna som inte själv gjort det och inte tycker att det är något eftersträvansvärt. Lika för lika så att säga.
Citera
2022-02-14, 23:00
Medlem
notyourprincesss avatar
Jag har frågat alla jag varit i seriösa relationer om de någonsin har köpt sex... Så länge du inte ljuger när du får frågan ställd till dig så behöver du inte säga något för du är inte skyldig att berätta hela din livshistoria och allt de där.
För mig är sexköp något klandervärt och förnedrande, det är moraliskt oförsvarbart. I mitt fall är det därmed en deal breaker - om jag nu kan säga det utan att ha ställts i en situation att någon jag verkligen är intresserad av visar sig ha köpt sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in