2022-02-14, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av omicrondelta
Just detta som kan få mig att ifrågasätta Dumpen, även om deras grundidé är bra. Det är knappast troligt att en vanlig flicka skulle nappa på en äcklig gubbe. Så deras metoder förebygger knappast heller brott.

Finns alldeles för många äckliga gubbar som förgriper sig på barn. Flera av de som konfronteras på Dumpen är dömda sedan tidigare.
Citera
2022-02-14, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av palats
Finns alldeles för många äckliga gubbar som förgriper sig på barn. Flera av de som konfronteras på Dumpen är dömda sedan tidigare.
I dom fallen kan jag tycka det är rättfärdigt att jaga dessa pedofiler och hänga ut dem. Men att hänga ut en helt vanlig tidigare ostraffad familjefarsa för att denne chattat med en fiktiv tjej? Inte för att jag förminskar faktumet att de uppenbarligen gjort det.
Citera
2022-02-14, 23:20
Medlem
Citat:
I dom fallen kan jag tycka det är rättfärdigt att jaga dessa pedofiler och hänga ut dem. Men att hänga ut en helt vanlig tidigare ostraffad familjefarsa för att denne chattat med en fiktiv tjej? Inte för att jag förminskar faktumet att de uppenbarligen gjort det.
Men snälla du, han visste inte att de var fiktiva. Suck.
Citera
2022-02-14, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulafjadrar
Men snälla du, han visste inte att de var fiktiva. Suck.
ja får nog backa från mitt uttalande
Citera
2022-02-14, 23:28
Medlem
Citat:

Som jag tidigare konstaterat verkar det inte finnas någon ände på alla försök att ursäkta dessa pedofiler.
Citera
2022-02-14, 23:29
Medlem
Jag misstänker att lagföring tyvärr har liten betydelse när det gäller pedofiler. Är det någon som vet återfallsbenägenheten för sexbrott mot barn? Offentlig uthängning funkar nog en tid, sedan återgår allt till det vanliga lunket och jagandet efter nya barn…
Citera
2022-02-14, 23:29
Medlem
Hussefars avatar
Tvärtom vad många tror så tror jag inte att det är helt en omöjlighet att en "uthängd" kommer stämma ansvarig utgivare Sara på Dumpen för förtal. Chansen/risken till detta ökar ju bara desto fler fall det blir och Dumpen kändare därtill. T.ex vår senaste brandman. Även om man kan diskutera vederbörandes beteende och omdöme gällande handlingen i sig (äckligt som fan imho).

Vi försöker dock tänka utifrån den uthängdes point of view. När den förlorat sitt arbete. Utgår så utifrån de flesta fall. 99.9 procent av vännerna. Sambo/fru. Samt i de fall barn är inblandade så blir ju helt klart det umgänget begränsat. Ytterliggare har personens sexuella preferenser, runkvideos, nakenbilder blivit publicerade till allmänhetens nöje. Skadan är redan gjord. Många skäms säkerligen (med all rätt). Dock tror att det finns säkert dem som känner att de har förlorat allt och då har de inget mer att förlora.

Enligt lagen har de inte begått något brott. Vad de däremot har blivit utsatta för är en rejäl kränkning av deras privatliv. Lägg där med till som i brandmannens fall att han kanske känner att Dumpen indirekt har uppviglat till brott då familjen blivit hotad. Om vi tar det ur hans point of view så lär hans egna barn vara det värdefullaste han har. Då känns inte en stämning helt omöjlig. Han har ju redan vänt sig till pressen, småskaligt men men.
Senast redigerad av Hussefar 2022-02-14 kl. 23:43.
Citera
2022-02-14, 23:34
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Men å andra sidan är det ju lite konstigt om dom placerar en sexmissbrukare på ett dagis.

Det kanske var där det uppdagades.
Och på nuvarande jobb sitter han vid datorn med bar underkroppen.
Citera
2022-02-14, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetenskapenforst
Olämpligheter. Vill inte gå in på saken närmare.
Plit- och brandmannen är ju dagens bubblare…
Citera
2022-02-14, 23:47
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hayek10
Jag misstänker att lagföring tyvärr har liten betydelse när det gäller pedofiler. Är det någon som vet återfallsbenägenheten för sexbrott mot barn? Offentlig uthängning funkar nog en tid, sedan återgår allt till det vanliga lunket och jagandet efter nya barn…

Återfallsbenägenheten är hög och mörkertalet beräknas vara mycket högt.
Citera
2022-02-14, 23:58
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Tvärtom vad många tror så tror jag inte att det är helt en omöjlighet att en "uthängd" kommer stämma ansvarig utgivare Sara på Dumpen för förtal..

Federley förlorade sina politiska uppdrag på både EU- och nationell nivå. Han är inte ens välkommen som regional- och kommunalpolitiker, ej heller kunde han kandidera i kyrkovalet. Federleys offentligrättsliga hängning skedde på högsta politiska nivå - för att han levde ihop med en dömd villkorligt frigiven pedofil (och ljög om det).

Här har vi personer som jagar småflickor och pedofilmammor samt skickar riktigt äckliga poster som innehåller fantastiskt sjuka grejer, inte minst med tanke på att det skickas till minderåriga och pedofilmammor.
Citera
2022-02-14, 23:59
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Jag har inte kommit in på Dumpen på hela kvällen. Nån som lyckats komma in?

Jag kommer in utan problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in