2022-01-24, 17:15
Medlem
Snaxaligs avatar
Jag har haft min Lynk nu i snart ett halvår, och jag är mycket nöjd med själva bilen. Utseendet är som alltid en smaksak - antingen gillar man det eller inte. Det är en kusin till Volvo inom Geely och jag kör laddhybriden som i mångt och mycket är en XC40 T5 Recharge. Hur som helst är det väldigt bra byggkvalitet, åtminstone på mitt exemplar. Komfortabel och mycket utrustning inkluderat för pengarna. Jag har M2M-prenumerationen och kan alltså hoppa av och lämna tillbaka bilen när jag vill med bara en månads varsel.
Det enda som verkligen varit nyckfullt för mig hänger ihop med det trådlösa infotainment-systemet. Fast så fort jag ansluter mobilen via sladd så funkar allting. Det är mittdisplayen med Android operativsystem som bootar upp långsamt, men efter att ha haft bilen ett tag slutar man bry sig. Själva bilen funkar direkt utan fördröjning. Det går alldeles utmärkt att starta och bara köra iväg även utan att bilen kopplat upp sig mot mobilnätet. Jag har läst att en del haft strul vid kontakten med Lynks kundservice, men det gäller inte mig. Snarare tvärtom - de svarar alltid och är alltid trevliga i telefon. Ibland får man prata med svensk personal och ibland blir det någon som kan engelska.
Det snackas en del om att man ska kunna hyra ut sin bil när man själv inte använder den, men det är ett relativt nytt koncept som kanske passar bäst i storstäder där det finns ett större kundunderlag. Jag har aldrig hyrt ut min bil.
Jag antar att de snart lanserar fler bilmodeller även i Sverige och Europa. Då borde man relativt enkelt kunna byta från en Lynk till en annan. Vi får se hur det blir med det...
Citera
2022-01-25, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snaxalig
Jag har haft min Lynk nu i snart ett halvår, och jag är mycket nöjd med själva bilen. Utseendet är som alltid en smaksak - antingen gillar man det eller inte. Det är en kusin till Volvo inom Geely och jag kör laddhybriden som i mångt och mycket är en XC40 T5 Recharge.

Jag förstår bara inte hur de kan misslyckas så katastrofalt med formgivningen?

Både Volvo och Polestar har ju lyckats enormt väl på den fronten de senaste åren, men Lynk & Co verkar ju anställt formgivare från lekskolan. Dessutom kids som inte har den minsta känsla för estetik...

Bra att du är nöjd med bilen i övrigt (hade iofs. inte förväntat mig annat då det är en Volvo i botten), men du förpestar verkligen din omgivningen med det hemska utseendet när du kör runt.
Citera
2022-02-14, 13:48
Medlem
Snaxaligs avatar
Hahaha, "förpester" säger du...

Jo, du har rätt till dina känslor. Ingen annan än du vet hur något känns för just dig. Ingen annan än du kan veta hur dina känslor svarar på det som sker inom dig. Dina egna känslor är bortanför sånt som fel eller rätt. Ingen annan än du vet hur just du upplever någonting. Den som du är eller blivit genom de vägval just du har gjort - de uppfattningar och tankar som du har om saker och ting väcker en viss typ av känslor inom dig. Kom bara ihåg en sak - dina känslor är aldrig fel, oavsett hur olika de är alla andras!

Kram på Alla hjärtans dag!
Citera
2022-02-14, 22:52
Medlem
Ni som prenumererar på en Lynk, var den helt ny när ni fick den? Dvs stod det 0 mil på mätaren?
Läste på deras hemsida att de inte kan garantera ny bilar, så jag började misstänka att bilarna som rullar i Europa kanske är bilar som tidigare varit leasingbilar i Kina (där Lynk också finns). Men den misstanken går ju lätt att punktera om någon av er som hyr kan berätta.
Citera
2022-02-14, 22:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BlueStilton
Tankar och åsikter om detta?

Prislappen är osäker men "som en Opel" enligt artikeln, Hur mycket kostar en Opel då?
Sedan är jag lite tveksam till teknologin i bilen och allt ska sparas till molntjänst och att det ska vara så enkelt att dela bil med andra. Annars verkar det rätt schysst. En förmodligen billigare Volvo som har mycket utrymme och även lyxig design.

http://www.svd.se/bilder-har-ar-volvos-nya-smasyskon#sida-9

Fan vad ful front. Den påminner om en mal med öppen mun. Blir inget köp för min del.
Citera
2022-02-15, 20:36
Medlem
Snaxaligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paulronn
Ni som prenumererar på en Lynk, var den helt ny när ni fick den? Dvs stod det 0 mil på mätaren?
Läste på deras hemsida att de inte kan garantera ny bilar, så jag började misstänka att bilarna som rullar i Europa kanske är bilar som tidigare varit leasingbilar i Kina (där Lynk också finns). Men den misstanken går ju lätt att punktera om någon av er som hyr kan berätta.

Om du ska KÖPA en Lynk så är den ny.

Om du ska HYRA/LEASA/ABONNERA en Lynk så är den oftast ny, men kan vara använd tidigare. Alla Lynk som skeppas till Europa och Sverige kommer direkt från fabrik.

Abonnemanget är såpass flexibelt att vissa väljer att ha bilen i bara en eller ett par månader. Därefter blir det någon annan som får hyra/leasa/abonnera just den bilen - och då har den några kilometer på mätaren.

Jag fick min hyr-Lynk hemlevererad i september och då var den helt ny, hade endast rullat 8km vilket är sträckan från Bilia.
Citera
2022-10-28, 14:54
Medlem
Ingen som köpt en Lynk 01 Phev?
Jag har provkört ett par gånger och måste säga att jag är grymt imponerad av kvaliteten på bilen! Får min levererad inom 1-2veckor (köp)
Citera
2023-08-26, 19:12
Medlem
PeterNosters avatar
Geely satsar på Europa med Zeekr.

Första lasten till Sverige och Nederländerna:
https://electrek.co/2023/08/25/zeekrs-first-shipment-of-001-ev-exports-sets-sail-for-europe/

Alrik testar:
https://www.youtube.com/watch?v=0ty2B64fWgE

Jag antar att Zeekr är varunamnet för Lync & CO så hänger på här.
Citera
2023-08-27, 05:21
Avstängd
llundberg57s avatar
Det finns väl för fan inga snygga suvar. Ser ut som köttbussar allihop.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in