2022-02-14, 21:42
Medlem
Stones avatar
Lämnar männen Ukraina nu?
2022-02-14, 21:43
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Spolar du bandet tillbaka upptäcker du att det nybildade Ukraina lovade högt och heligt att Krim skulle få bli autonomt (inom Ukrainas gränser). Så lät det vid Sovjetunionens upplösning.
Redan 1995 krossades Krimbornas autonomi av regimen i Kiev.
Krimborna härdade ut till 2014. En statskupp i Kiev understödd av antirysk hets blev för mycket för dem. Vilka skulle de förresten förhandla med? Kuppmakarna med Waffen-SS symboler och banderister?

https://www.timesofisrael.com/torchlit-march-in-kyiv-honors-nazi-linked-nationalist/
https://qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-5e28c5098b8b4171193f613ba8e35809.webp
https://images.forwardcdn.com/image/1300x/center/images/cropped/ukrainelede-1611671431.png

Farbror Svens kunskaper om Ukraina är i nivå med Idoldeltagarnas kunskaper i kvantmekanik.

Och dina kunskaper matchas lätt av en chimpans. Krim har aldrig varit etniskt ryskt innan den etniska rensningen Sovjetunionen utförde på befolkningen i Krim.

Att hävda Rysslands historiska rätt till Krim är lika bizarrt och avskyvärt som att hävda ryssdjurens historiska rätt till ex. Viborg och Königsberg. Dessa ockuperades av Sovjetunionen, ursprungsbefolkningen flydde, mördades eller deporterades.

Det riktig SJUKA med ryssens tankesätt är ju att Krim var tidigare en autonom del av Ryssland just därför att befolkningen var icke rysk! Sedan mördades och deporterades urspungsbefolkningen och etniska ryssar flyttade in och vips så fanns det inget behov att Krim skulle vara autonomt längre. Rysen har ett sinne förpestat av sjuk narcissim och förvriden uppfattning om verkligheten. Allt de gör är och kräver är produkter av patologisk dubbelmoral och lögner.

Ryssland är Sovjetunions kriminella arvtagare och måste utplånas från Europa.
Senast redigerad av ForumApache 2022-02-14 kl. 21:57.
2022-02-14, 21:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Jag tycker bara att det är roligt att eventuella lurade svenska fascister(till skillnad mot ryska troll) står betydligt närmare Navalny än judeglobalisten Putin. Putins problem med globalismen är att han är förbannad att han inte fått några länder att förtrycka.

Sure. Jag tänker pragmatiskt. Vad gagnar mig? Vad gagnar de jag bryr mig om? Vad gagnar ryssarna i gemen? Navalny > Putin.

Vad gäller judar/globalister förhåller jag mig agnostisk. Problemen jag har är med folk som Bezos, Musk och Zuckerberg. Zuckerberg kan väl kallas jude antar jag, men det är inte jude-identiteten i sig som är det stora problemet med den mannen.
2022-02-14, 21:49
Medlem
Biden är en av de minst omtyckta presidenterna i USA någonsin och det märks väldigt tydligt oavsett vilken plattform man befinner sig på. Inte många som verkar ha respekt för honom. Detsamma gäller B. Johnson som är under hård press i UK med dalande opinionssiffror. Dessa två låter väldigt mycket om Ukrainakrisen och känslan är att dessa två vill ha krig för att flytta fokus från dem själva.

Iaktta även hur Väst varnat för både det ena och det andra. Det mest intressanta är att man varnat för att Ryssland kommer förbereda en false flag operation, alltså skjuta missiler på sin egna mark och beskylla Ukraina för att ha en anledning att invadera. Detta är märkligt. Och vad man baserar det på vill man gärna veta. Det säger mig snarare att det finns en stor chans att Nato utnyttjar att man bakbundit Ryssland från handling medialt, genom att påstå att Ryssland förbereder en false flag så kan man samtidigt skjuta Nato-missiler mot Ryssland. När sedan Ryssland svarar och beskyller Ukraina/Nato för attacken kommer Väst utnyttja mainstreammedia för att påstå att det är Ryssland som ljuger och ligger bakom en sk ”false flag”. Det känns som ett troligt och rimligt scenario. Det är Nato som har mest att vinna på ett krig. Ryssland har inget att vinna förutom landområden.
2022-02-14, 21:50
Medlem
fittas avatar
Zelensky drev med USA när han ikväll skämtade att Ryssland kommer attackera på onsdag.
2022-02-14, 21:53
Medlem
vad säger ukraina själv om detta? har sett väldigt lite om det, mest att ukraina vill ha fler anti tank missiler... är ju bara usa man hör något om i media som påstår att invasion är på g osv
2022-02-14, 21:53
Bannlyst
fortfarande ingen som kan svara på varför fan man säger att du vi attackerar på onsdag är det lugnt med er eller?

vem fan säger när man ska attackera? näää jag börjar ana något riktigt jävla jippo. spela nationalsången och vara eniga och vifta med flaggor.

vad i helvete?

är det så man förbereder sig inför en invasion?

ska man inte dela ut vapen istället, och evakuera befolkningen?

vilket jävla skämt
2022-02-14, 21:59
Medlem
FoxHounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfizervaccinslayer
fortfarande ingen som kan svara på varför fan man säger att du vi attackerar på onsdag är det lugnt med er eller?

vem fan säger när man ska attackera? näää jag börjar ana något riktigt jävla jippo. spela nationalsången och vara eniga och vifta med flaggor.

vad i helvete?

är det så man förbereder sig inför en invasion?

ska man inte dela ut vapen istället, och evakuera befolkningen?

vilket jävla skämt
Se det så här:

Putin säger ” jag ska slå dig om du inte gör som jag säger”

Nato säger ”Slå mig då”

Putin ”Ähh det va inget förresten..”
2022-02-14, 21:59
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Ryska markstridstrupper blir utslagna på nolltid av NATO missiler och flygvapen. Så var det med den saken.
Du fattar ingenting, vet du hur lång tid Ryssland skulle behöva för att mobilisera trupper för ett anfall på Baltikum? Just det, flera månader och det skulle synas ÖVERALLT satelliter, spaningsflyg, spioner, radar... Då skulle NATO ha gott om tid på sig att mobilisera för ett försvar.

Vilket försvar? NATO är numera 90% USA, och USA är slutkört efter närmare 30 år med oavbrutet krigande över hela världen. Numera håller den amerikanska krigsmakten på att omorganisera sig för inrikes krigföring genom rekrytering av politiskt pålitliga antifa, transsexuella, niggers, mexikaner och feminister. Stamanställda amerikanska soldater rapporterar om indoktrinering i kritisk rasteori, allmän apati bland befälen, stigande intag av direkt mentalsjuka individer och stora avhopp av veteraner.

Det amerikanska flygvapnet består i huvudsak av 40-50 år gamla flygplan som renoverats gång på gång. Med F-22 då? Flygplanet har en tillgänglighetsfaktor på cirka 50%, dvs hälften av planen är vid en given tidpunkt avställda för reparation. Det betyder 90 plan tillgängliga för uppdrag i hela världen. I händelse av krig med ryssarna, så kommer lejonparten av arbetet att behöva göras av gamla F-16, F-15 och F-18. Ryska SU-XX har inga problem med att käka upp de här planen. Inte heller ryska lv-robotsystem. F-35? Anses inte god nog för att hantera kinesiska flygvapnet enligt amerikanska flottan. Mycket sämre kinetiska egenskaper än äldre plan som F-15 eller F-22.

Den tyska armen, flygvapnet och flottan existerar mest på pappret. Den svenska existerar nästan helt på pappret. Det finns inte ett skit kvar att skicka till balterna. Allting kommer att hållas hemmavid för snacka går ju bra men om ryssen kommer på riktigt måste allt reserveras för eget bruk. Precis som 1914 och 1939.

Och USA har bara lätta motoriserade förband tillgängliga, som räcker cirka 24 timmar i stridskontakt med en rysk pansardivision, sedan är de väck, soldater, materiel, allting. En konsekvens av all amerikansk kolonialkrigföring är att amerikanarna skrotade pansarförbanden. Det räcker bra med lätt bepansrade 8x8 bilar för att skjuta sand och klippnegrer. Deras pansarvagnar lever kvar i malpåse, men att omutrusta och träna pansarkrigföring från att ha kört pansarbil mot araber och afghaner går inte på nolltid.

Ryssarna har också ett massivt övertag i eldrörs och raketartilleri. Och de roligaste är att nästan all deras skit är sådant som vi skrotat för längesedan för att det var för dyrt att ha det ståendes i ett förråd. Men titta, deras kanoner fungerar fortfarande precis lika bra som de gjorde 1988.

Hela den här rysspaniken är en massivt underbetyg till den svenska riksdagen, som lyckades upprepa 1925 års försvarsbeslut igen på 90-talet. Nu sitter dårarna och hetsar för krig mot ryssarna, samtidigt som Sverige är helt utan vapen. Det kanske är bäst så. Ju mer maktlösa svenska politiker är, desto mindre kan de fördärva, och det idealiska vore att eliminera dem helt från styrningen av landet. Sverige behöver en Hitler som styr upp landet och slutligen skrotar det demokratiska systemet tillsammans med det svenska storkapitalet och politruklassen.

Den enda anledning till att svenska politiker vågar hänga på hetsen mot Ryssland är för att de är säkra på att ryssarna inte kommer att starta något krig. De ser det här som ett billigt sätt att skaffa sig slick och sugpoäng hos amerikanska lobbyister genom att fördömda Putin Den Onde. Det är allt.
Senast redigerad av infidel 2022-02-14 kl. 22:02.
2022-02-14, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomte47
Ukrainas flygvapen består till 99% av föråldrade sovjetsystem som ryssarna vet exakt hur man bekämpar. Luft striden är över första dagen och därefter finns ingen chans att segra så frågan är hur motiverade Ukrainarna är då att kämpa, väst/Nato har gjort klart att ingen direkt hjälp kommer.
Stora delar av Ukraina är stepplandskap och som gjort för stridsvagns krigsföring, där finns ingen stans att gömma sig och Ryska pansar förband med flygunderstöd kommer dundra fram utan större besvär. Är först när de ska in i städerna som förlusterna kan komma. Möjligt att de avaktar med att gå in i större städer och väntar ut en kapitulation.

Däremot har Ukraina luftvärn att skjuta ner plan med, vi har senare år sett i krig och konflikter att flygplan inte vinner krig man har dessutom raketer som når Moskva så tror inte ryssarna ger sig på Kiev.
2022-02-14, 22:05
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Det tror jag inte alls, har inte märkt några ideologiska krav från nåt enda Slaviskt folk i Sverige, förutom Rysk ambassadpersonal.

Tokmuslimer är däremot precis som du skriver. Du pratar om tre muslimska bataljoner i Ukraina, du är medveten om att Kadyrov kör med sharialagar för en och en halv miljon människor i Ryssland va?

Det kommer med er och med sossarnas och Centerns välsignelse, att vi ska buga för er.
Ni finns ju redan här i Sverige och att ni är många, bortåt 30 000 till 50 000 som vistas här "illegalt".
Ja Ukraina har upprätta tre muslimska bataljonen varav en utgörs av Krim tatarer och dom andra två består av Jihadister ifrån hela världen. Varför har dem inte en bataljon med alla muslimerna tillsammans?
Jag vet varför, därför att det är skillnad även på muslimer, tatarerna hålls separat, dom andra två bataljonerna är slaktbataljoner och att dem behöver inte uppmanas, dem vill inget hellre än att få ta för sig och du vet vad jag menar.

Du tar upp Tjetjenien som har en form av autonomi, sharia har dem inte officiellt och att dom är undantaget när det gäller muslimer i Öst. Dem är ogillade av dem andra kaukasiska muslimerna på grund av att dem har försökt att påtvinga fundamentalism på dom andra folken.
Att Ryssland har muslimer det kommer ju av läget och i stort så har det fungerat väl i modern tid..
Ukraina däremot värvar utländska Jihadister och det är viss skillnad det.
Men som jag har skrivit att det finns en logik i detta befarandet, du har slukat varghaken så djupt i dig att du är fast, den haken är till för dig, inte juden, inte muslimen, inte ryssen, utan dig.
2022-02-14, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Zelensky drev med USA när han ikväll skämtade att Ryssland kommer attackera på onsdag.

Hur kan han skämta i detta läget? Idioti från Ukraina.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in