2022-02-14, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Det var säkert en retorisk fråga men i Ryssland blir killar som gör lumpen spöade och våldtagna. Det är helt normalt.

Att man får lite smisk när man missköter sig är väl "ok", det var inte särskilt länge sedan man förbjöd fysisk bestraffning i svenska försvaret (1984 om jag inte minns fel), men våldtagna? Det får jag kolla upp, det låter ju rätt grovt i så fall.
2022-02-14, 21:17
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Jag skrev slödder, vrickade pundare det är vad vi får och tar in, nu tågar dom mot socialtjänsten och Sverige som tar deras barn bara så utan några som helst belägg.

Vi har ukrainare här, står o röker meth ur en glaskolv på lunchrasten, det tas så in i helvete med droger i Ukraina eller hur?
Det är den kategorin som kommer hit och så är dem "nazister".. och att dom kommer precis som muslimerna springa runt och brösta sig och kräva att vi ställer upp för deras krav och åsikter om allt och alla.

Det tror jag inte alls, har inte märkt några ideologiska krav från nåt enda Slaviskt folk i Sverige, förutom Rysk ambassadpersonal.

Tokmuslimer är däremot precis som du skriver. Du pratar om tre muslimska bataljoner i Ukraina, du är medveten om att Kadyrov kör med sharialagar för en och en halv miljon människor i Ryssland va?
Avslutad
Garvar så hårt åt alla förmenta "fritänkare" i tråden som tror att de är upplysta när de bara har fallit offer för st. Petersburgs trollerifabriker. Putin är en bajskorvs-diktator som ingen mår bra av. Inget Putin gör är till gagn för någon av er. Mannen är en omvänd Midas. Allt guld han petar på förvandlas till bajs (tex. palatset han har vid Svarta Havet).

Jag tror fortfarande det är 50/50 att det smäller. Putin är desperat nu, han har drivit Ryssland i botten och det här är kanske sista chansen att glänsa.

Lystnar just nu på Tjakovskijs Svansjön. Passande svansång om ni frågar mig. https://www.youtube.com/watch?v=9rJoB7y6Ncs
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Enligt mig så tillskrivs han egenskaper som en "supercriminal", som en professor Moriarity. Pressen eldar på för glatta livet : Han fick Trump vald, är och råddar i varje val i västvärlden etc..

Bara vänta till Annie Lööf säger att det är Putins fel, att korna ger sur mjölk !

Egentligen skiljer det säg lite ifrån västvärlden press, gentemot Nordkorea : Man skyller problemen på en kraft utanför gränserna..

Nu tror jag inte att det blir någon invasion. Det måste i sådana fall vara den dummaste invasionen på länge, i.o.m att man t.o.m har fått datumet ut. Tänk dig det !

För om det vore sant, så borde ju Ukrainas försvarsstyrkor göra omfattande omgruperingar imorgon senast, för att "rockera" invasionsplanerna.
Exakt så tänker jag också. Ska det vara någon mening med en invasion ska man väl inte annonsera den i några veckor innan? Den lilla detaljen verkar alla "experter", militärer och politiker ha missat...
Inte ringde Hitler till Stalin och berätta om operation Barbarossa innan han tågade in i Sovjet?
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Så, datumet (onsdag) och mycket annat har varit psyops som msm gärna har skrivit om, så att man slipper att skriva om saker i europa som verkligen är av vikt.

Få se om olje/gaspriserna börjar gå ner mot slutet av veckan...
Säkert, och sen är börskurserna på väg uppåt igen. Putin har visat sig var ansvarstagande och måttfull, och USA har räddat världen igen. Win-win.
2022-02-14, 21:18
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Att man får lite smisk när man missköter sig är väl "ok", det var inte särskilt länge sedan man förbjöd fysisk bestraffning i svenska försvaret (1984 om jag inte minns fel), men våldtagna? Det får jag kolla upp, det låter ju rätt grovt i så fall.

Kolla upp farfarssystem. Det står en del intressant där.

https://en.wikipedia.org/wiki/Dedovshchina
2022-02-14, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Garvar så hårt åt alla förmenta "fritänkare" i tråden som tror att de är upplysta när de bara har fallit offer för st. Petersburgs trollerifabriker. Putin är en bajskorvs-diktator som ingen mår bra av. Inget Putin gör är till gagn för någon av er. Mannen är en omvänd Midas. Allt guld han petar på förvandlas till bajs (tex. palatset han har vid Svarta Havet).

Jag tror fortfarande det är 50/50 att det smäller. Putin är desperat nu, han har drivit Ryssland i botten och det här är kanske sista chansen att glänsa.

Lystnar just nu på Tjakovskijs Svansjön. Passande svansång om ni frågar mig. https://www.youtube.com/watch?v=9rJoB7y6Ncs

Han pumpar ju upp Oljepriset by The second. Just via denna konflikt.

Ryssarna har aldrig fått in så mycket cash som just nu.

Tänk när oljan ligger på 130 dollar fatet (brent)
2022-02-14, 21:20
Bannlyst
varför säger man när man ska attackera?

du tjena vi kommer på onsdag går det bra?
2022-02-14, 21:21
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Jag sammanfattade bara dina åsikter. Jag skiter i om du blir ledsen i ögat över att få det svart på vitt.

Zelensky har förresten sagt att mongolerna anfaller på onsdag.
Det sa de redan i Nyhetsmorgon TV4 idag på morgonen.

Så det så!

Ledsen? Jag kan inte sluta skratta mig fördärvad när jag läser tidningarna:
Ryssland har ställt långdistansrobotar i skottläge mot Ukraina, rapporterar CBS news.
https://www.expressen.se/nyheter/usa-stanger-ambassaden-i-kiev/

Har de helt tappat det?
2022-02-14, 21:22
Medlem
Vad ska USA göra ned alla knarkare de tagit hem från Afghanistan? Ukraina blir bra att anfalla. Det gillar kineserna också då kan de jobba på ifred i Khazakstan och i Xinjiang. Militärerna behöver jobb, folket betalar!
2022-02-14, 21:22
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Ni missar ett problem med detta resonemang, 40 % av olja och gas i europa kommer från Ryssland.
Utan den får vi det kallt i husen och transporterna stannar.

Detta är exakt vad hela den här charaden handlar om.
Oavsett om det flyger några kulor eller ej så kommer Ryssland strypa exporten av gas, olja, kol och kärnbränsle till Europa innan veckan är slut.
Kriget som syftas är det oundvikliga inbördeskrig som de närmaste månaderna har i behåll för Europa när elen slocknar, transporterna stannar och samhället kastas tillbaka till stenåldern.
Allt planerat sedan länge. MSBs lilla överlevnadsfolder var en förberedelse för just detta.
Och tro inte för en sekund att den globala eliten som orkastrerar detta inte har Putin på sin medlemslista.
Det må vara konspirationsteoretiskt att dra denna slutsats, men allt pekar mot detta.
I slutet av veckan vet vi.
Tills dess har ni fortfarande några dagar på er att hamstra ved, burkmat och vatten.
2022-02-14, 21:23
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det sa de redan i Nyhetsmorgon TV4 idag på morgonen.

Så det så!

Ledsen? Jag kan inte sluta skratta mig fördärvad när jag läser tidningarna:
Ryssland har ställt långdistansrobotar i skottläge mot Ukraina, rapporterar CBS news.
https://www.expressen.se/nyheter/usa-stanger-ambassaden-i-kiev/

Har de helt tappat det?

Ja, Ryssland verkar ha tappat det. Det är fortfarande så att i bästa fall så tror mongolerna att de kan förhandla genom att hota med invasion.
2022-02-14, 21:23
Medlem
Lofns avatar
Vad är det rent konkret som fått folk att tro att Ryssland skulle invadera Ukraina nu? De har haft trupper vid gränsen länge. Hade de velat införliva Ukraina hade det såklart varit bäst att göra det för många år sedan då det fanns någorlunda ryssvänliga vindar i Ukraina. Att göra det nu vore ju hål i huvet. Jag vägrar tro att Putin är så korkad.

Jag menar, även om han inte är godhjärtad har han väl ändå självbevarelsedrift. Ryssarna gillar honom nu. Not so much efter att skattepengarna går till ett omöjligt krig och ryska pojkar blir hemskickade i bodybags i tusental.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in