Citat:
Ursprungligen postat av
ballobas
Mitt fettade. Så är det så klart men är tveksam till att de ser alla efterverkningar det kan bli för pedofilernas familjer.
Samma här. Speciellt för de, som av flertalet anledningar, väljer att stanna kvar med de uthängda. Pöbelmentalitet är pöbelmentalitet. En del är mer benägna att falla för den än andra. Jag tycker att de gör ett hyfsat bra jobb på Dumpens samt 2forty2s kommentarsfält. Plockar bort lösgrundade rykten relativt fort. Hände vid David-Ses, tex, där hans sambo fortf. hade kvar Sambo-statusen på Facebook. Då blev hon snabbt anklagad för att vara med på det hela och en pedofil själv. Innan det raderades.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vetenskapenforst
Och nog kan det bli så i mindre orter, där alla känner alla. 1-5k invånare. Bor själv i en sådan, och byskvallret kan gå runt i ljusets hastighet. Och detaljer förvrängs med tiden. Lite som med kommentarerna kring Freetrippy. Han gick från att vara läkare, till att någon skrev hur hemskt det skulle vara om han var barnläkare, ytterligare förfasades över att han var barnläkare osv. Andra manade till lugn. Det är bra att de är snabba med att plocka bort de här kommentarerna.
Sedan är ju frågan också hur ofta det faktiskt går ''för långt''. Hot och trakasserier är inte okej, och bör anmälas, men det är sällan, såvitt jag vet, det faktiskt leder till mer än så. Det är lätt att skriva något framför skärmen, men när de sedan möter dem på stan lär de snarare knyta näven i fickan, sas.