2022-02-14, 18:25
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetenskapenforst
På en liten by och när, inte om, detta hade kommit till kännedom hade det resulterat i samma sak.

Men självfallet ska de som lastar familjen för någon annans handlingar är lika usel som pedofilen själv.

Så är det säkert, men det gör väl inte saken annorlunda. Kan inte ens föreställa mig om det skulle vissa sig att en närstående till mig var pedofil och blev konfronterad på nätet. Jag hade ju fått fly stan jag bor och byta efternamn.
Citera
2022-02-14, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Är väl ingen som sagt att de inte ska lyftas fram dessa pedofiler, men jag anser att det kan göras annorlunda.

Det är fritt fram för dig att lyfta fram pedofiler på det sätt du anser det görs bäst.
Citera
2022-02-14, 18:27
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Om någon blir dömd för pedofili och bor på en liten by så vet ALLA det inom timmar.

I det här fallet hade skolans rektor, brandchefen samt idrottsföreningen tagit avstånd från mannen inom 12h.

Döm ja då man kan söka fram den informationen själv, men här är ju ingen dömd ännu dock. Sen är det han gjort vidrigt!
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Så är det säkert, men det gör väl inte saken annorlunda. Kan inte ens föreställa mig om det skulle vissa sig att en närstående till mig var pedofil och blev konfronterad på nätet. Jag hade ju fått fly stan jag bor och byta efternamn.

Nej det hade du inte. Varför skulle du behöva göra det om det inte är du som är peddo?
Citera
Medlem
BeachBobs avatar
Får en känsla av att brandmannen kommer ta en fight och han lägger sig nog inte så lätt. Dessutom verkar han inte skämmas över vad han gjort. Blir intressant att följa.
Citera
2022-02-14, 18:28
Medlem
swebarbs avatar
sidan ligger nere för mig nu flera dagar, vad är detta för skämt ? kan dom inte fixa en vettig host eller vad är problemet.
Citera
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palats
Det är fritt fram för dig att lyfta fram pedofiler på det sätt du anser det görs bäst.

Tack, det skulle jag göra med om jag hitta en
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palats
Dumpen har ej anklagat dem för brott. Dumpen är noga med att poängtera att försök till grooming ej är olagligt i Sverige.

Tänk om det är dumpen som groomar människor till att bli pedofiler då? Ibland har de nämnt att det tar flera månader innan träff. Då kan sjuka saker normaliseras.
Citera
2022-02-14, 18:29
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Nej det hade du inte. Varför skulle du behöva göra det om det inte är du som är peddo?

Du förstå uppenbarligen inte vad jag skriver.
Citera
2022-02-14, 18:32
Medlem
Strykninmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StortOllon
Med vad tänker han då... Brandmannen hade inte mött upp kvinnan och barnet om han inte ville ha sex

Han tänkte sex med sin hjärna som i sin tur gav honom ett hårt stånd.

Utan hans tankar skulle hans penis aldrig bli hård. Japp, brandmannen ville ha sex med kvinnan och barnet.

Citat:
Ursprungligen postat av StortOllon
och om han åtminstone vore motsatsen till pedofil hade barnet varit en anledning till att inte vilja något ens med mamman. Ur hennes fitta har alltså moderkaka m.m. kommit. Nåväl..

Moderkakan är mossbelupen i situationen, det vet du också.

Nota bene- om han vore motsats till pedofil bör han tackat nej till träff med dom båda och absolut inte uttryckt en längtan efter att få ha flickans hand runt som erigerade kuk. En riktig man klarar själv att hålla i sitt könsorgan.
Citera
2022-02-14, 18:33
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
sidan ligger nere för mig nu flera dagar, vad är detta för skämt ? kan dom inte fixa en vettig host eller vad är problemet.

Har lyckats komma in hela dagen idag.
Citera
2022-02-14, 18:38
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:
Mitt fettade. Så är det så klart men är tveksam till att de ser alla efterverkningar det kan bli för pedofilernas familjer.
Samma här. Speciellt för de, som av flertalet anledningar, väljer att stanna kvar med de uthängda. Pöbelmentalitet är pöbelmentalitet. En del är mer benägna att falla för den än andra. Jag tycker att de gör ett hyfsat bra jobb på Dumpens samt 2forty2s kommentarsfält. Plockar bort lösgrundade rykten relativt fort. Hände vid David-Ses, tex, där hans sambo fortf. hade kvar Sambo-statusen på Facebook. Då blev hon snabbt anklagad för att vara med på det hela och en pedofil själv. Innan det raderades.
Citat:
Pedofilintervju:
https://www.st.nu/2022-02-14/misstankt-natpedofil-konfronterades-av-nataktivister-min-familj-utsatts-for-hot
Och nog kan det bli så i mindre orter, där alla känner alla. 1-5k invånare. Bor själv i en sådan, och byskvallret kan gå runt i ljusets hastighet. Och detaljer förvrängs med tiden. Lite som med kommentarerna kring Freetrippy. Han gick från att vara läkare, till att någon skrev hur hemskt det skulle vara om han var barnläkare, ytterligare förfasades över att han var barnläkare osv. Andra manade till lugn. Det är bra att de är snabba med att plocka bort de här kommentarerna.

Sedan är ju frågan också hur ofta det faktiskt går ''för långt''. Hot och trakasserier är inte okej, och bör anmälas, men det är sällan, såvitt jag vet, det faktiskt leder till mer än så. Det är lätt att skriva något framför skärmen, men när de sedan möter dem på stan lär de snarare knyta näven i fickan, sas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in