2022-02-14, 15:59
  #2017
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Du har verkligen varit noggrann, allt stämmer med mina anteckningar.
Beträffande fallenscarab har dock för- och efternamn råkat bli omkastade.


Det har tillkommit ytterligare några identifikationer med bäring på denna tråd.

Helsingborgs TR B 3320-21 och B 2775-21
hbgflex - Na*bil La*la, Helsingborg. (kusin till A*min och Ka*rim)
canadaairways - Nik*ola Grub*isic, Malmö (namnet har fallit bort från din lista)

Solna TR B 3845-21
jaguarhill - Sa*id Om*ar, Kista (utevarohäktad)

Stockholms TR B 5546-20, akt 376, kring sid 86 (Foxkurdish-härvan)
musicalhunter - identifierad som Da*niel Ni*kou Ca*rlsson, Kungsängen
D@niel står nära den internationellt efterlyste Rawa Majid

Stockholms TR B 8839-20 (World Exchange)
muteherder - A*del Chekro*un, Stockholm (Företrädare för World Exchange)
papitoturco - Ah*met Cel*al Cinkit*as, Stockholm (utevarohäktad sedan maj)

Solna TR B 10412-20 (Rissnenätverket)
rawbay - Sha*hab Sha*hdadzaei, Borås

Lunds TR B 2027-20 Staffanstorp
neatsnail är inte uttalat identifierad, men en av de misstänkta får många ledande frågor om detta id.
FUP finns i någon tråd.

Tack! Det var några namn jag missat där och för Taba*rak hade jag mycket riktigt kastat om för- och efternamn. Tänkte lägga upp en uppdaterad version så småningom. En undran: Heter han Sa*id Om*ar eller Om*ar Sa*id? Han hör hemma i Husby har jag noterat. I domen kallas han genomgående för OS men jag verkar ha slarvat bort FUPet.
Citera
2022-02-14, 16:07
  #2018
Medlem
Vill bara tillägga att jag ser att högsta straff som tilldelas blir MAX 10-14 år vissa lär få 2-6 år.
Citera
2022-02-14, 16:57
  #2019
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Tack! Det var några namn jag missat där och för Taba*rak hade jag mycket riktigt kastat om för- och efternamn. Tänkte lägga upp en uppdaterad version så småningom. En undran: Heter han Sa*id Om*ar eller Om*ar Sa*id? Han hör hemma i Husby har jag noterat. I domen kallas han genomgående för OS men jag verkar ha slarvat bort FUPet.
Sa*id är förnamnet.
Husby skall det vara förstås, glömde att stadsdelen inte har en egen postadress.
Saken gällde ju överlåtelse av 66 kg amfetamin runt om i Stockholmstrakten, skäl nog att hålla sig undan.
Citera
2022-02-14, 16:57
  #2020
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Tack. Sket i OS och sträckläste denna tråd istället. Såg några inlägg där jag kunde addera värde.

Refraktor har ju påpekat kopplingarna mellan alliansen i Malmö och skjutningen i Viksjö maj 2020.

Försöker förstå det riktiga motivet till den händelsen. rolexmannen (Bond) samordnade ju det hela, och han redogjorde sina förehavanden för canadaairways (Nik). Undrar vad målsägaren hade gjort dem för något ont. Behöver förstå Malmö bättre.

Kort bakgrund gällande Bond: han var lierad med M-falangen i Malmö när det begav sig. Ashkan Moayed Abedi, framträdande i K-falangen, sköts ihjäl 2015-01-31, och då satt bland annat Bond häktad för det. Enligt en väldigt trovärdig medlem här inne kunde man tydligt se på övervakningsfilm att det var Bond och Nikola Grubisic som var skyttarna men jag har inte något mer som backar upp det. Så, Bond får väl ses som del i konflikten mellan M- och K-falangen, där andra här inne säkert kan fylla på med mer fakta.
Citera
2022-02-14, 17:25
  #2021
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Kort bakgrund gällande Bond: han var lierad med M-falangen i Malmö när det begav sig. Ashkan Moayed Abedi, framträdande i K-falangen, sköts ihjäl 2015-01-31, och då satt bland annat Bond häktad för det. Enligt en väldigt trovärdig medlem här inne kunde man tydligt se på övervakningsfilm att det var Bond och Nikola Grubisic som var skyttarna men jag har inte något mer som backar upp det. Så, Bond får väl ses som del i konflikten mellan M- och K-falangen, där andra här inne säkert kan fylla på med mer fakta.
Tack. Ovanligt med en Malmöbo som frivilligt flyttar till Stockholm. Vet man något om varför Bond flyttade upp?

En annan sak jag funderade på i natt: vilka personer menas med "krokodilerna"? Det enda jag kunnat härleda från FUP är att Om@r Ahm@d har smeknamnet "Krokodil", delar han epitetet med typ några bröder?
Citera
2022-02-14, 17:35
  #2022
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellegrini45
Vill bara tillägga att jag ser att högsta straff som tilldelas blir MAX 10-14 år vissa lär få 2-6 år.
Man ger väl i vanlig ordning straffrabatt för personer ej fyllda 21 vid gärningen.
Det gäller väl endast H@mza F@ttah i detta mål.

Näst yngst är D@rko - hoppas rätten inte är för snäll vid straffutmätningen.
Åtalspunkt 9 Stämpling till synnerligen grov misshandel (K978143) är bland det mest motbjudande jag läst när det gäller feghet, planerat omotiverat våld och allmän idioti. Hoppas verkligen att fler personer har blivit lagförda utöver D@rko, exempelvis bröderna Didriksson och bröderna El-Youssef. Det påstås ju även att det var Biggie som la ut kontraktet. Tuffa killar? - not so much.
Citera
2022-02-14, 17:56
  #2023
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Tack. Ovanligt med en Malmöbo som frivilligt flyttar till Stockholm. Vet man något om varför Bond flyttade upp?

En annan sak jag funderade på i natt: vilka personer menas med "krokodilerna"? Det enda jag kunnat härleda från FUP är att Om@r Ahm@d har smeknamnet "Krokodil", delar han epitetet med typ några bröder?

Jag har inte riktigt koll på varför Bond flyttade, men har något minne av att det ha haft något att göra med hans flickvän (hade de inte ett barn ihop?).

Jo det stämmer att Om*r har det smeknamnet men det är inte bara han utan det refereras rätt ofta till Krokodil-bröderna i allmänhet vilket är Om*r, B*haa, Al*a och Ahm*d (kanske finns ytterligare en, minns inte) som alltså heter Ahmad i efternamn alla. Livsstilskriminella alla fyra vad jag vet. Har inte framkommit varför de kallas för Krokodiler-bröderna men åtminstone Om*r tillstår att hans smeknamn är, eller kan vara, Krokodil.
Citera
2022-02-14, 18:04
  #2024
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Jag har inte riktigt koll på varför Bond flyttade, men har något minne av att det ha haft något att göra med hans flickvän (hade de inte ett barn ihop?).

Jo det stämmer att Om*r har det smeknamnet men det är inte bara han utan det refereras rätt ofta till Krokodil-bröderna i allmänhet vilket är Om*r, B*haa, Al*a och Ahm*d (kanske finns ytterligare en, minns inte) som alltså heter Ahmad i efternamn alla. Livsstilskriminella alla fyra vad jag vet. Har inte framkommit varför de kallas för Krokodiler-bröderna men åtminstone Om*r tillstår att hans smeknamn är, eller kan vara, Krokodil.
Gällande Bond, fick barn, och tjejen hans hade anhöriga här de ville bo närmare.
Citera
2022-02-14, 18:38
  #2025
Medlem
Lista över Encro-alias i FUP: (Rev 7)

Då är det väj dax för revision 7 av listan med Encroalias i denna FUP. Man blir lite imponerad när man ser alliansens kontaktnät kors och tvärs. Sedan har ju kontakterna kontakter också vilket ger en rätt skrämmande bild av branschen. För små resurser till polis och socialtjänst i kombo med alldeles för korta straff mm har väl gjort allt detta möjligt.

Citera
2022-02-14, 18:47
  #2026
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Gällande Bond, fick barn, och tjejen hans hade anhöriga här de ville bo närmare.
Tack, då mindes jag ganska rätt i alla fall
Citera
2022-02-14, 19:48
  #2027
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Lista över Encro-alias i FUP: (Rev 7)

Då är det väj dax för revision 7 av listan med Encroalias i denna FUP. Man blir lite imponerad när man ser alliansens kontaktnät kors och tvärs. Sedan har ju kontakterna kontakter också vilket ger en rätt skrämmande bild av branschen. För små resurser till polis och socialtjänst i kombo med alldeles för korta straff mm har väl gjort allt detta möjligt.


Tack som fan för att du har uppdaterat denna En fråga: är tanken att endast ha Encro-alias i denna som tillhör just målet som den här tråden berör, eller även annat? Jag har ett antal fler Encro-alias från andra mål (som i många fall haft kontakt med Encro-alias i din lista), är du intresserad av att lägga till dem i listan så dra ett PM så skickar jag dig dem.
Citera
2022-02-14, 19:55
  #2028
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Tack som fan för att du har uppdaterat denna En fråga: är tanken att endast ha Encro-alias i denna som tillhör just målet som den här tråden berör, eller även annat? Jag har ett antal fler Encro-alias från andra mål (som i många fall haft kontakt med Encro-alias i din lista), är du intresserad av att lägga till dem i listan så dra ett PM så skickar jag dig dem.

Ett förslag är om några betrodda användare på Flashback kanske kan hjälps åt att uppdatera ett gemensamt Google Sheets-dokument (eller om någon har något bättre alternativ på lösning/plattform), där vi kan lägga in uppgifter allt eftersom gemensamt, istället för att vi har 7-10 privata listor? (Vilket folk givetvis kan fortsätta ha om de vill). Detaljerna om ett sådant upplägg tas givetvis bäst via PM, men slänger ut idén här ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in