2022-02-14, 14:48
Medlem
Sajten har inte velat fungera på två dagar.
Citera
2022-02-14, 14:51
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh

Dom håller på uppgradera till en bättre server.
Citera
2022-02-14, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Dumpen uppmuntrar minderåriga som blir groomade att göra följande:

https://www.instagram.com/tv/CZ7IQRBMLl4/?utm_medium=copy_link&fbclid=IwAR2lLQJCUa9vlZSEZZb lrmLYCflW-4dIi9TpCqhFtZjOUpZF2H2aRK0t6-Y

Ändå vackert att höra att barnen nu slår tillbaka mot pedofilerna. Dock har Patrik och Sara rätt i att man bör lämna dessa konfrontationer till vuxna.

Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh

Jag kom in senast igår.
Citera
2022-02-14, 15:26
Medlem
Inslaget om ”mannen med osten” är Pulitzer-price nivå. Detta förändrar allt!
Citera
2022-02-14, 15:28
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palats
Ändå vackert att höra att barnen nu slår tillbaka mot pedofilerna. Dock har Patrik och Sara rätt i att man bör lämna dessa konfrontationer till vuxna.

Jag kom in senast igår.

Ja. Om det skapas en informativ ungdomsrörelse så kommer det inkludera riktiga ungdomar som kommer grooma pedofilerna. Pedofilerna kommer få hugg som aldrig förr. Då gäller det att ungdomarna verkligen skickar vidare allt material och inte agerar mer än så.
Citera
2022-02-14, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av palats

Jag kom in senast igår.
Jag har inte kommit in på 3 dagar
Citera
2022-02-14, 17:00
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av einein
Jag har inte kommit in på 3 dagar

Nu är det inga problem att komma in.
Citera
2022-02-14, 17:05
Medlem
fido1986s avatar
Fido skrev till JK i helgen och har fått svar. JK kan pröva ärendet men det måste vara en drabbad som anmäler det hela. Eftersom Fidos välskapta, fabulösa, mangifika, extraordinära, och ståtliga mandom ännu inte varit till beskådan på Dumpen så släpper han saken här. Den som känner sig träffad kan fortsätta från här! Fido släpper saken.

Du har i ett brev till Justitiekanslern framfört klagomål mot webbplatsen

www.dumpen.se. Jag vill därför informera om följande.
Ett utgivningsbevis har utfärdats för webbplatsen och den omfattas därmed
av grundlagsskydd enligt 1 kap. 4 § första stycket yttrandefrihetsgrundlagen.
Justitiekanslern kan därför pröva brottsanmälningar som innefattar yttrandefrihetsbrott på webbplatsen, t.ex. påståenden om förtal, och en bedömning
görs med hänsyn till omständigheterna i varje enskilt fall. En sådan anmälan
ska göras av den person som sägs ha blivit förtalad.
Citera
2022-02-14, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Nu är det inga problem att komma in.
Nej, kommer ikke in
Citera
2022-02-14, 17:13
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Det här är bara början, underbart. Kom ihåg att i alla krig krävs det offer. Sara och Patrik är stora hjältar.
Jag kan visserligen bli fascinerad av just det fenomenet, det här brinnande idealet, och människans översvallande känslor i en viss kamp de dedikerar sig själva och liv till (då jag inte kan känna något själv), men ser samtidigt det som problemet. Det är inget krig. Problemet jag ser i det här är att de enkelt kan fastna i samma problematiska tankebanor, att offra några människors liv och privatliv, till följd av deras egen strid - för barnen och mot pedofilerna - är bara just ''offer'' (friendly casualities) och oviktiga i det stora hela.
När det trots allt är lätt att undvika. Då menar jag inte att de uthängdas anhöriga kan drabbas pga uthängningen i sig, utan för att anhörigas privatliv och medicinska journal kan bli (delvis) offentliggjorda. Vilket redan skett, och med lätthet hade kunnat undvikas.
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Den insamlingen lär ju förändra Världen lika mycket som att SD vinner valet i år.

Tyckte Dumpen var bra till en början men känns mest som ett tåg med idioter som följer dem på Fakebook. Nu ska det swischas pengar för att stödja deras kamp mot äckliga peddon, ger det 1 år sen skiter folk i Dumpen.
Jag tror inte riktigt att deras vision var att förändra världen heller, snarare att förändra den lokala samhällsdebatten kring pedofili och lagsättningen här i Sverige. Samt försöka skydda så många barn som möjligt. Och jag fortsätter följa det för att se resultatet.

Tror inte att det förändrats särskilt mycket än, utöver för de som följer det. Och pedofilerna inom de specifika jaktmarkerna (plattformarna de fiskar på) själva blivit mer försiktiga. Och nu, iom TikTok, att barnen själva blir mer insatta och medvetna om problemet.
Citera
2022-02-14, 17:14
Medlem
BeachBobs avatar
Kommer inte in.
Citera
2022-02-14, 17:16
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Att råna någon ses inte lika allvarligt som ett sexbrott oavsett vem de är. Men jag tror nog de flesta tyckt det varit lika illa om någon skulle förgripa sig på någon på ett äldreboende som ge sig på ett barn. Är nog själva sexuella handlingen mot den försvarslösa som väcker agg..

Definitivt. Gamla som är oerhört sköra och försvarslösa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in