Citat:
Ursprungligen postat av
BeachBob
Det här är bara början, underbart. Kom ihåg att i alla krig krävs det offer. Sara och Patrik är stora hjältar.
Jag kan visserligen bli fascinerad av just det fenomenet, det här brinnande idealet, och människans översvallande känslor i en viss kamp de dedikerar sig själva och liv till (då jag inte kan känna något själv), men ser samtidigt det som problemet. Det är inget krig. Problemet jag ser i det här är att de enkelt kan fastna i samma problematiska tankebanor, att offra några människors liv och privatliv, till följd av deras egen strid - för barnen och mot pedofilerna - är bara just ''offer'' (friendly casualities) och oviktiga i det stora hela.
När det trots allt är lätt att undvika. Då menar jag inte att de uthängdas anhöriga kan drabbas pga uthängningen i sig, utan för att anhörigas privatliv och medicinska journal kan bli (delvis) offentliggjorda. Vilket redan skett, och med lätthet hade kunnat undvikas.
Citat:
Ursprungligen postat av
ballobas
Den insamlingen lär ju förändra Världen lika mycket som att SD vinner valet i år.
Tyckte Dumpen var bra till en början men känns mest som ett tåg med idioter som följer dem på Fakebook. Nu ska det swischas pengar för att stödja deras kamp mot äckliga peddon, ger det 1 år sen skiter folk i Dumpen.
Jag tror inte riktigt att deras vision var att förändra världen heller, snarare att förändra den lokala samhällsdebatten kring pedofili och lagsättningen här i Sverige. Samt försöka skydda så många barn som möjligt. Och jag fortsätter följa det för att se resultatet.
Tror inte att det förändrats särskilt mycket än, utöver för de som följer det. Och pedofilerna inom de specifika jaktmarkerna (plattformarna de fiskar på) själva blivit mer försiktiga. Och nu, iom TikTok, att barnen själva blir mer insatta och medvetna om problemet.