2022-02-14, 13:21
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Jag har inte uttryckt något angående skilsmässa. Däremot anser jag inte att skilsmässa är en stor sak utöver ny bostadslösning och den juridiska belastningen, men det kan man helt lägga i händerna på en jurist, partnern behöver man inte diskutera med om man inte vill.
Du har helt fel. En skilsmässa är en enormt stor sak. Speciellt när man har barn, hus och dessutom bor och arbetar i ett litet samhälle.
Citera
2022-02-14, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Dom kanske är i chock? Ändring av sidor på sociala media kanske inte står högst på agendan.

Stackars anhöriga.

Frågan man möjligen ställer sig är hur svinet lyckats dölja sina hysteriska sex-aktiviteter för frun.

Eller för arbetsgivaren. Han verkar ej gjort annat än att onanera dagarna i ända där inne på brandstationen.
Citera
2022-02-14, 13:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Har inte kommit in på Dumpen sedan igår. Provade i natt gick inte då hellre.
Jag ska lägga ner eftersom sidan är ett troll. Dessutom publicerar dom inte mina kommentarer än hur välskrivna och korrekta dom är.
Förutom en gång men då var det bara för att hon ville ha hjälp med en sak - vilket jag inte gav henne och aldrig skulle göra. Varken Dumpen, polisen, myndigheter eller ideella organisationer...

Tro inte att jag skulle ställa upp när eller om jag råkade misstänka eller bevittna brott. Bankrånare, skattefifflare, mördare, pedofiler - rubbet hade kommit undan mina ögon och öron.
I så fall bara för att komma till domstol och säga skit ner er till juryn - jag såg och hörde allt men minns inget så ursäkta.
Jag har fått nog av angiverisamhället Sverige. Djurplågare, poliser och vissa former av tjänstemän vore de enda jag hade satt åt.
Citera
2022-02-14, 13:44
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Du har helt fel. En skilsmässa är en enormt stor sak. Speciellt när man har barn, hus och dessutom bor och arbetar i ett litet samhälle.

Nej, det är ingen stor sak eftersom det finns både tydlig juridik och juridisk hjälp. Den största "saken" är känslomässig, men om grundförutsättningen är en partner som är otrogen och/eller lider av en sexuell avvart som innebär sex med djur, minderåriga eller träd, så hyvlas den lätt bort med yxa. Man kan inte leva ihop/stanna kvar enbart utifrån emotionella beslut, en relation behöver en rationell grund.
Citera
2022-02-14, 13:44
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Jag har inte uttryckt något angående skilsmässa. Däremot anser jag inte att skilsmässa är en stor sak utöver ny bostadslösning och den juridiska belastningen, men det kan man helt lägga i händerna på en jurist, partnern behöver man inte diskutera med om man inte vill.

Kan tänka mig att du är rätt van vid skilsmässor.

Vi vet ju inte vad som rör sig i fruns huvud. Men det är säkert en hel del. Allt som gått åt skogen. Folk som hör av sig till henne, för det gör det säkert. Sen den praktiska biten. Vad göra nu? Hon kanske älskar honom? Hur ser ekonomin ut? Dom behöver kanske hans inkomst? Kanske är han en bra pappa? Han behöver inte ha varit ett monster rakt igenom med horn i pannan. Människor är ofta mer komplexa än så.

Utom du då... Du är ganska så enkel, inga komplicerade tankar hos dig!
Citera
2022-02-14, 14:10
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Kan tänka mig att du är rätt van vid skilsmässor.

Vi vet ju inte vad som rör sig i fruns huvud. Men det är säkert en hel del. Allt som gått åt skogen. Folk som hör av sig till henne, för det gör det säkert. Sen den praktiska biten. Vad göra nu? Hon kanske älskar honom? Hur ser ekonomin ut? Dom behöver kanske hans inkomst? Kanske är han en bra pappa? Han behöver inte ha varit ett monster rakt igenom med horn i pannan. Människor är ofta mer komplexa än så.

Klart folk hör av sig, högst sannolikt betydligt fler som är stöttande än som är elaka, utöver gänget som aldrig vet hur de ska bete sig mot folk som drabbats av trauma som död, sjukdom, svek osv.

Att det finns ekonomiska, materiella, känslomässiga aspekter hos en eller bägge parter vid en skilsmässa är självklart, och? Det är något människor tar sig igenom.

Kanske var han vad alla TRODDE en bra pappa och en bra partner, men det har ganska snabbt visat sig inte stämma. En bra pappa = är en generell bedömning som kräver flera starka egenskaper. En av de självklara egenskaperna i bedömningen "en god förälder" är att föräldern ska anses vara en god förebild. Att vara en god förebild är grundläggande för att anses ha god föräldraförmåga. Av samma skäl anses inte kriminella vara goda föräldrar.

Citat:
Utom du då... Du är ganska så enkel, inga komplicerade tankar hos dig!

Tja, jag är rationell, det är inte svårt att lista ut vem som är värd tårar och inte.
Citera
2022-02-14, 14:21
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Sköter Patrick Dumpen själv? Hur gör han/dom när de snokar reda på alla dessa pervos?
Citera
2022-02-14, 14:29
Avslutad
Citat:
Man kan inte leva ihop/stanna kvar enbart utifrån emotionella beslut, en relation behöver en rationell grund.
Sant eller i vart fall något jag håller med om. Men så verkar det inte vara. Folk attraheras av en falskhet och därefter yta. Sanning är alltid sekundär.

Förutom det bör barn upplysas tidigt om vad problemet är. För vissa tar det kanske till 12 eller 13 innan de fattar vad som "kliar" eller funktionen/meningen med en snopp, så att säga.
Det är inget barn per automatik förstår, och inte heller något som vuxna har vett att informera om på ett snabbt, neutralt och korrekt sätt.

Och därefter lämna det till det som måhända blir fallet.
Citera
2022-02-14, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Sköter Patrick Dumpen själv? Hur gör han/dom när de snokar reda på alla dessa pervos?
Kan inte vara så svårt, starta en profil på typ BC eller nån chatt sen håva in.
Citera
2022-02-14, 14:36
Medlem
Lavas avatar
Dumpen uppmuntrar minderåriga som blir groomade att göra följande:

https://www.instagram.com/tv/CZ7IQRBMLl4/?utm_medium=copy_link&fbclid=IwAR2lLQJCUa9vlZSEZZb lrmLYCflW-4dIi9TpCqhFtZjOUpZF2H2aRK0t6-Y
Citera
2022-02-14, 14:37
Medlem
Hur gick det för den där snubben som arbetade som springpojke på en pizzeria? Nån som vet?
Citera
2022-02-14, 14:47
Avslutad
Nu har Sjöberg talat i nattmössan igen. På en video på Dumpen uppmanar han ungdomar att inte leta upp pedofiler så som dom gör.
I bilen där han sitter tillsammans med Sara säger han: Vi vill avråda er från att inte göra det.

Det heter: Vi vill avråda er från att göra det (utan ett inte).

... Edit: Hahaha! Kollade till slutet av videon. Ni som har bilvit utsatta av dick pics och annan skit ska skicka detta till Sjöberg. Ja vi har blivit utsatta. Jag har en drös gamla flottiga fittor och annan skit som jag kan dela.
Senast redigerad av StortOllon 2022-02-14 kl. 15:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in