2022-02-13, 21:57
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Topic kan sättas in i ett större sammanhang som jag brukar kalla "Blattefieringen" av Sverige - hur de delar som tas över av MENA sköts långsammare och sämre öht, de som åkt buss m en chaffis fr Zoomalia (gasa-bromsa, gasa-bromsa, gasa-bromsa) vet vad jag menar.

Ibland undrar jag om inte samhällsnyttan vore större om den hälft som jobbar också den kunde stanna hemma. Bästa naturligtvis om de åker hem.
Citera
2022-07-14, 15:49
Medlem
Tänkte starta en tråd om detta äckliga beteende innan jag hittade denhär.

Man kan tro att personalen är gravt handikappad eller går på tunga morfinpreparat på sättet de rör sig som sniglar fram till lådorna med mediciner och viskar i slowmotion om hur medicinen ska användas.

Stog på andra plats i kön idag och fick vänta i 15 minuter. Stirrade ut kärringen som var framför när hon stapplade ut från butiken på kryckor. Ett skott i huvudet skulle hon haft.
Citera
2022-07-14, 18:27
Medlem
Går ju att besälla hem receptbelagt från tex Apotea och få i närmaste instabox till exempel.
Citera
2022-07-14, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Beställ på nätet istället så slipper du stå och väntar, och får det hem i brevlådan istället.

Jag fick mina mediciner stulna på posten när jag beställde hemleverans.
Citera
2022-07-15, 12:39
Medlem
Undrar om ni upplever även de privata apoteken som långsamma eller om det bara är "Apoteket" som har detta fenomen?

Jag bytte nyligen arbetsplats till ett statligt ägt bolag och trots en rätt hög teknisk nivå så är tempot glacialt jämfört med hur det var på min gamla arbetsplats inom Tech-branschen.

Jag är ensam i min grupp på kontoret om jag kommer in klockan 8 och blir uppmuntrad av mina kollegor att "ta det lugnt nu" och "du kan gå hem, vi kommer inte jobba mer idag ändå" titt som tätt.

Trots detta har vi bra resultat och gör det vi ska men pressen att ständigt leverera som fanns på min gamla arbetsplats lyser med sin totala frånvaro här.

Kan det vara något liknande för Apoteksanställda tänker jag.
Citera
2022-07-15, 21:44
Medlem
Var på apoteket i veckan. Pensionären tillika kunden som jag stod och väntade på hade en diger beställning, hon tar fram en tom medicinförpackning ur handväskan och säger till apotekspersonalen att "han sa att den här var tom" !!!! varpå personalen svarar " du får ringa läkaren" varpå pensionären muttrade något och la ned den tomma förpackningen i väskan igen. I slow motion så klart.

När hon var klar står hon kvar i båset fast mitt nummer är framplingat "du är klar nu " var personalen tvungen att säga för att hon skulle börja röra på sig och hasa sig iväg mot utgången. Kunderna de träffar är ju en del lattjo varianter av det mänskliga släktet.
Citera
2022-07-16, 04:45
Medlem
Också alltid undrat varför de är så satans långsamma, är de tvungna att ta droger innan de börjar dagen?

Rör sig som en jävla snigel och sitter och stirrar in i skärmen hur länge som helst även fast man ska ha 1 medicin, så tar det evigheter för fanskapet att fixa skiten.

Gör de det för att verka speciella?
Jag menar de har ju en vit rock på sig och de kanske tror de är läkare som är viktiga?
Citera
2022-07-16, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coden-reborn
Undrar om ni upplever även de privata apoteken som långsamma eller om det bara är "Apoteket" som har detta fenomen?

Gäller alla apotek oavsett ägare och oavsett receptariens etnicitet. För mig, som aldrig hämtat något receptbelagt innan hag blev sådär 35år blev det lite av en "aha"-upplevelse att det gick så långsamt. Nu hämtar jag ut var 3e månad och kan väl leva med det.
Citera
2022-09-26, 16:45
Medlem
252lifes avatar
Beställer numera all medicin på nätet med gratis hemleverans. Funkar klockrent. Droppen blev för några år sen när jag efter en lång väntan i kö fick höra av en apotekare som rörde sig i slow motion att antibiotikan jag skulle ha var slut. Aldrig mer ett fysiskt apotek. Beställer även vin på nätet med gratis hemleverans. Inget mer köande på systemet eller apotek
Citera
2025-01-21, 15:52
Medlem
Helt galet vad det tar tid varenda jävla gång man är på apoteket. Vad gör de egentligen? En person i luckan för medicinen som såsar som fan. Har aldrig behov av medicin, men idag skulle jag hämta ut antibiotika, tog bara 45min i kön.

Vad gör de andra anatällda egentligen? Helt oacceptabelt att stå och vänta så här länge. Något är verkligt fel på organisationen. Tippar på att övriga anställda bara sitter på toan och klämmer ut enorma skitkorvar hela dagarna!!
Citera
2025-01-31, 19:10
Medlem
godboys avatar
Apoteket / Apoteken är fan en skam när det gäller kundservice. På Sahlgrenska ligger ett apotek, och de tar fan pris i långsamhet. Sen kan jag i o f tänka mig att det kan vara lite mer komplexa uthämtningar där, men personalen är fan helt förlorade när det gäller kundbemötande och kundhantering. De flesta som jobbar där är blattar, troligen iranier och en och annan arab och bara det gör ju att det redan går fullständigt åt helvete.

Det är inte ofta jag är på apoteket, men det händer, och då är det ju mest praktiskt att hämta där om man jobbar på huset, i alla fall kan man ju tro det. Men icke! Senast jag var där så var det sju nummer före, en receptkassa öppen och flera som höll på bakom disk med diverse annat. Sen började två stå och tjata med varandra och skratta. Det får man väl göra, men vad sägs om att prioritera kunderna? Jag sa till dem och då blev det lite fart med betoning på lite.

Sen köper jag inte det någon receptarie/apotekare i tråden sagt, att de har sånt stort ansvar med interaktioner och att de typ måste kolla om kunden är allergisk mot äpple innan de lämnar ut en vanlig kräm mot klåda. Tänk en sjuksköterska på en avdelning, hon administrerar en jävla massa potenta läkemedel under tonvis av stress och det går uppenbarligen bra. Så kontentan torde vara att sjuksköterskor och läkare också ska dra fötterna i betong?

Finns bra apotekspersonal, men de är inte många.
Citera
2025-01-31, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
så var det sju nummer före, en receptkassa öppen och flera som höll på bakom disk med diverse annat. Sen började två stå och tjata med varandra och skratta.

Alla som jobbar på apotek får inte expediera receptbelagd medicin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in