2022-02-13, 21:08
Medlem
Skjuten i benet säger inte mycket vad gäller hans tillstånd. Träffar en kula rätt (eller fel kanske man bör säga) kan det vara adjöss. Många verkar tro att skär- och skottskador i ben är ofarliga - glöm det.

Däremot säger det väl en del om skytten. Han siktar inte mot huvudet (eller lyckas åtminstone inte träffa det).
Citera
2022-02-13, 21:09
Medlem
Vilken falang är det som bor vid Molkomsbacken i Farsta-Fargersjö-Skarpnäck-OG-zigenar gängkriget?

Det brukar ju smälla där vid Molkomsbacken emellanåt.

Som jag förstått det så ska man hålla sig ifrån Molkomsbacken i Farsta, Brunskogsbacken och Nordmarksvägen i Farsta Strand, Skarpnäcksfältet och Fagersjö i allmänhet.
Senast redigerad av Hpyzk 2022-02-13 kl. 21:15.
Citera
2022-02-13, 21:10
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Han är allvarligt skadad och angreps av flera gärningsmän från olika håll läste jag. Konstigt då att man bara träffade benen. Men har man skjutit flera eller många skott i benen kan man absolut dö en plågsam död.
Du har koll och skriver vettiga inlägg. Var läste/hörde du att han angreps av flera från olika håll ?
Citera
2022-02-13, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comeundone
För att det i juridisk mening ofta blir en form av grov misshandel i en eventuell dom. Helt sjukt att man kan skjuta någon och det blir grov misshandel.

Synnerligen grov misshandel
Citera
2022-02-13, 21:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lizaveta.Yepanchin
Jag tror även han kan ha träffats i skrevet, runt ljumskarna finns artärer. Träffas man i penisen så blöder det ordentligt. Men samtidigt märkligt att flera skyttar väljer benet. När torson är enklare att sikta mot.
Han kanske hade skyddsväst?
Citera
2022-02-13, 21:12
Medlem
Man kan dö av ett skott i benet
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Han är allvarligt skadad och angreps av flera gärningsmän från olika håll läste jag. Konstigt då att man bara träffade benen. Men har man skjutit flera eller många skott i benen kan man absolut dö en plågsam död.
Citera
2022-02-13, 21:12
Medlem
BaraBiffens avatar
Ett rån där offret blev skjuten.
Citera
2022-02-13, 21:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Du har koll och skriver vettiga inlägg. Var läste/hörde du att han angreps av flera från olika håll ?

Står till exempel i Expressens artikel att han attackerades av flera olika personer på platsen.
Citera
2022-02-13, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JesseGemstone
Synnerligen grov misshandel

Ja exakt såg att jag missade det ordet i min formulering. Sorry.
Citera
2022-02-13, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9thwondaa
Nej det är inte han, vet vem det är men vill inte gå ut med namn

Men kan du säga om de har me konflikten å göra da? Mikko o Satar o dem
Citera
2022-02-13, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Ett rån där offret blev skjuten.

Står inget om rån längre. Lade också märke till det. Antagligen uppgifter de fått initialt. Nu skrivs det om kopplingar till kriminella nätverk och jobba på att fram fienden.
Citera
2022-02-13, 21:17
Medlem
Lizaveta.Yepanchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Han kanske hade skyddsväst?

Ja, de flesta av dem verkar ha det. Rimlig förklaring. Men samtidigt. En väst tar 1-2 kulor. Sen är den liksom inte brukbar längre. Så pepprar du ett helt magasin i någon så kommer där bli skador. Det är vad jag har lärt mig i varje fall.

Men det kanske inte GM vet. Dessutom faller man bakåt om du skjuts i torson. Revbenen kommer att ryka. Så det finns möjlighet att få till ett HS (tänker jag). Men samtidigt. Vem fan vet vad som hände eller varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in