2021-12-12, 17:58
Medlem
Dr.Diegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Bara det att jag är ingen dum Svensk. Jag är mest bara irriterad över att sätter man ut en annons så översvämmas man av invandrare med alla möjliga namn som man inte kan uttala som ska kontakta en. Visst, vi har haft hög invandring till Sverige, men trots det så är majoriteten Svenskar. Ändå är det alltid så vanligt att det är invandrare som kontaktar en.
Inte nog med det, ännu det skall tom skicka sina ritbokstaver, som att de utgår ifrån att jag kan arabiska.
Citera
2021-12-13, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeman
Enklaste och bästa tipset jag har är, sätt ALDRIG ut ert telefonnummer. Då hamnar konversationen i chatt / mail och man kan cherry-picka bland alla som skriver.

Det hjälper knappt, vi skulle sälja tjejens bil och skrev inte ut telefonnummer.. då var det blattar som kollade upp regnumret och att det var hon som stod som ägare och ringde henne direkt ändå...
Citera
2021-12-13, 09:51
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
500 låter väl vettigt för ett par begagnade fälgar? Gav 500 styck för mina senaste Dezent som var nya.

Men har upplevt samma sak verkar vara många "nysvenska" bidragstagare som använder sin tid för att leta upp saker de kan sälja vidare.

Det där beror ju på vad.
500kr för budget som dezent ja kanske.
Men 500kr för BBS split fälgar, hahahaha glöm det!
Går ju inte att generalisera på det viset.
Citera
2021-12-13, 10:22
Medlem
Ghastens avatar
Var ett tag sen jag köpte. Ett par gånger har det varit svenska namn i annonsen. Men när jag ska köpa så har dom förvandlats till icke svensk.

Polare som sålt grejer det ska prutas på allt. Först innan köp sen när personen ska hämta då vill dom sänka ännu mer.

Kastar eller skänker bort istället för att hålla på med detta.
Citera
2022-02-10, 16:45
Medlem
qvarne2s avatar
Hade en gammal telefon hemma som skräpade, en samsung s6 tror jag det var. La upp den på marketplace för 500kr har jag för mig. Satan! Måste ha fått 30-40 meddelanden endast från araber, afrikaner osv (såklart pga det låga priset och en gammal modell) Trots att jag fick så jävla många meddelanden var det ingen som verkligen ville komma och köpa skiten. Det var snarare några som erbjöd 200kr. Frågade "Vilken den tunnelbana närmast?" (Jag bor ute på landet)
kanske 20st som frågade "Is this still available?" För att sedan inte svara. Tog efter ett tag bort skiten. Efter några veckor la jag upp den på nytt denna gång för 400kr. Samma skit i princip. Kanske någon som ville köpa den men dessa typer var så jävla skumma så man vågade knappt ge ut sin adress. Var rädd för att de skulle komma med mynt typ.
Efter att totalt ha gett upp hoppet över att sälja telefonen så la jag ändå upp den för 200kr igen. Då skriver någon mupp "Why so cheap? Its stolen?" "har den kvitto?" Osv. Jag sket i allt och slängde in den äckliga telefonen i ett träd på gatan. Det var fan värt det. Att behöva vänta på något spöke som skulle gå hit i mörkret och komma 2 timmar försent för att börja pruta på plats med tiokronor kändes värre än att slänga telefonen i ett träd.
Citera
2022-02-11, 13:28
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qvarne2
Hade en gammal telefon hemma som skräpade, en samsung s6 tror jag det var. La upp den på marketplace för 500kr har jag för mig. Satan! Måste ha fått 30-40 meddelanden endast från araber, afrikaner osv (såklart pga det låga priset och en gammal modell) Trots att jag fick så jävla många meddelanden var det ingen som verkligen ville komma och köpa skiten. Det var snarare några som erbjöd 200kr. Frågade "Vilken den tunnelbana närmast?" (Jag bor ute på landet)
kanske 20st som frågade "Is this still available?" För att sedan inte svara. Tog efter ett tag bort skiten. Efter några veckor la jag upp den på nytt denna gång för 400kr. Samma skit i princip. Kanske någon som ville köpa den men dessa typer var så jävla skumma så man vågade knappt ge ut sin adress. Var rädd för att de skulle komma med mynt typ.
Efter att totalt ha gett upp hoppet över att sälja telefonen så la jag ändå upp den för 200kr igen. Då skriver någon mupp "Why so cheap? Its stolen?" "har den kvitto?" Osv. Jag sket i allt och slängde in den äckliga telefonen i ett träd på gatan. Det var fan värt det. Att behöva vänta på något spöke som skulle gå hit i mörkret och komma 2 timmar försent för att börja pruta på plats med tiokronor kändes värre än att slänga telefonen i ett träd.

ja man ska aldrig sälja till araber, du kunde ev sålt den på tradera.. men jag fattar inte varför dom är så hyenor över sånt.. är nog att dom vill köpa den billigt sen byter dom batteri eller nåt fixar till den och säljer den ännu dyrare till nån kusin eller brorsa....
Citera
2022-02-11, 20:13
Medlem
Krupniks avatar
Kolla Facebookgrupper som är till för rika eller icke-kaosade områden t.ex på namn "Vi i Lidingö/Långedrag/Limhamn". Något geni kommer säkert ha en "unik" synpunkt på ett av dem områden jag sa men ni fattar vad jag menar.

Ofta någon familj som har en möbel eller annat som dem vill göra sig av med och skänker ej sällan bort det helt gratis. Minns att min morsa en gång skulle köpa en mer eller mindre örörd Ottoman för några år sedan då vi var med i en liknande grupp och hon fick den helt gratis när hon väl mötte personen som hade slängt upp annonsen på FB.

Kan eventuellt bli problem om dem vill att du ska bo i eller nära området i fråga men har du något liknande område i fråga nära dig så bör det inte vara något hinder.
Senast redigerad av Krupnik 2022-02-11 kl. 20:30.
Citera
2022-02-11, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Ja många invandrade köper begagnade saker. Det är billigare än att köpa nytt och har man kommit hit utan alla grejer man samlat på sig genom livet så är det så klart en massa som behövs köpas .

Nej, dom kan inte svenska så bra.

Nej dom vet inte hur svensk köp och sälj kultur är.

Ja det blir konstiga missförstånd och kulturkrockar mm mm

Var är svenskarna? Vet inte men dom har väl inte samma behov av att köpa begagnat skit.

Vad mer ska vi diskutera?
Svenskar handlar nog hellre på Tradera, att köpslå
med en fullskalig menaklan känns som att det kvittar.
Citera
2022-02-12, 00:51
Medlem
Flygandetacoss avatar
En gång skulle jag sälja ett par högtalare, var en blatte som skulle köpa, han kom in för att lyssna så högtalarna funkade, sen började han fråga om jag säljer sängen också? Öh nej sa jag, vart ska jag då sova liksom. Efter det frågade han om jag ville sälja köksbordet och massa andra saker också 😬
Citera
2022-02-13, 15:24
Medlem
Varför vara så negativt? Öppna era hjärtan! Jag tycker däremot är det roligt att träffa olika folkslag genom blocket & Fb market och köpa/sälja… visst riskerar man att bli kontaktad av några jobbiga ”sista priskompisar” men lite omväxling på en tråkig vecka ju Känn dig då i Baghdad i 15 minuter Annars bara att lägga på luren om man inte känner för det!
Själv fyndar saker från folk oavsett nationalitet.. sist köpte jag en helt ny mikro av senaste modellen som kostade 6000kr som ny till 2500kr av en muslimturk… t.o.m originalkvittot med garanti följde med… gött!!
Citera
2022-02-13, 17:35
Medlem
blocket måste vara helt kört nu för tiden , bara företag som antingen säljer beg bilar eller beg datorer
sålt en del grejor på facebook för nån hundring ock även köpt där brukar funka fint
bäst att köpa tycker jag är på tradera
Citera
2022-02-13, 20:39
Medlem
ElCholoss avatar
fan va svennar är mesiga och rädda av sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem