2022-02-13, 16:20
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
1. Ryssland respekterar inte Ukraina som en suverän stat och ser sig ha rätten att styra över landet. Se vad som hände 2014.
Snarare utbrytarrepubliker som inte respekteras av Ukraina. Ryssland respekterar ju dem.

Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
2. Som varje suverän stat är det Ukraina som bestämmer över sitt eget land, vilka eventuella sammanbeten de vill ha med andra länder.
Men utbrytarrepubliker får inte bestämma samarbetspartners...

Det är skillnad på folk och folk i din värld.
2022-02-13, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merrymaiden
Den 18 Februari (om en vecka, i skrivande stund) vet vi med säkerhet om amerikanarna och svensk mainstream-media snackar skit!

För femtielfte gången, en förutsägelse om att Ryssland skulle anfalla Ukraina.
Dags att vi följer upp nu, för det har varit "nästa vecka" i två månader minst nu! Börjar bli tjatigt!

Ja, ja Washington! Vi VET att ni vill att vi ska vara rädda för Ryssland och gå med i NATO. Got the message!

Ryssland trollar så in i helskotta just nu. Uppenbarligen är Putin rejält förbannad över att USA trappar upp och krigshetsar in vid Rysslands gräns. Men Ryssland vill inte ha Ukraina, eller något annat land som inte vill vara ryskt (Ukraina är splittrat i den frågan - dessutom är det ekonomiskt eftersatt och Rysslad behöver INTE mer land).

Källa: https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-da-kommer-ryssland-att-invadera/
Efter den 20 februari vet vi eftersom att det är så länge den Ryska armen har planerat hålla sina övningar.
2022-02-13, 16:33
Medlem
kpreas avatar
Så här.
USA behöver bara säga... Naa Ukraina blir inte Natomedlem.

Och tiotusentals liv blir räddade MEN vapenindustrin FÖRLORAR.

PENGAR alltid pengar.
2022-02-13, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luriflaxfluxflax
Sluta vara en sån jävla naiv svenne

Han har destabiliserat Sverige och resten av Eu genom hybridattacker de senaste 8 åren.

Jag gissar på att han kommer vara avrättad inom 5 år.

Undra vem som är naiv CNN tittande är inte bra.
2022-02-13, 16:38
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome

Du skrev

"Alltså, det mesta jag säger här har jag tänkt ut själv faktiskt och inte hämtat in från motsvarande propaganda från andra sidan."

Så du har tänkt ut att de ryska styrkorna inte har ökat? Hur har du lyckats med det? Du har även lyckats avläsa Putins drivkrafter under 20år? Du kan inte tänka dig att Putin kan ändra sig över tid. Det utan att läsa eller lyssna på några källor. Du är antingen helt fantastisk eller flashbacks version av Rasputin.

Jag håller med om att det vore konstigt för Putin att försöka ta hela Ukraina. Kostnaden riskerar att bli mycket hög. Och även om han mumsar i sig en liten bit. Till ex förbinder Krim med Donbass så är risken stor. Och Putin gillar inte ta stora risker. Men det finns ett rykte om att Putin på ålderns höst har blivit riktigt paranoid inte bara vanligt ryskt paranoid, som "alla" ryska ledare har varit i historien.
Och jag hävdar fortsatt att du konsumerar för mycket propaganda och därför saknar förmåga att dra dina egna slutsatser.

Putin har solitt stöd för det han gör hos den ryska befolkningen. Att han skulle agera utifrån att han är paranoid är fullständigt befängt. Ja, han är gammal och inser nog att han måste se om sitt eftermäle. Så varför skulle han kasta in Ryssland i en konflikt som allvarligt skulle försvaga landet? Det har han inget stöd för och skulle helt rasera den bild han antagligen vill att det ryska folket ska ha av honom efter hans regeringstid.
Senast redigerad av arbetet 2022-02-13 kl. 16:43.
2022-02-13, 16:39
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Varför ska inte vasaller bete sig som vasaller?
Jag drömmer om ett annorlunda Europa och att något bryter den nedåtgående spiral Sverige befinner sig i.

Kalla mig gärna naiv i det.
2022-02-13, 16:42
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
USA är det farligaste landet i världen.
De har startat cirka 86% av alla krig sedan WWII.
De har militärbaser i hela världen.
Landet kryllar av misär och elände.

Och ändå behandlas de med silkesvantar av politiker och media.

De som äger och kontrollerar USA äger och kontrollerar också all massmedia i västvärlden. De kontrollerade Ryssland under Jeltsin och även efter honom ända tills Putin knäckte några oligarker. Det är därför de är så sura över Putin. Hade Hitler vunnit andra världskriget, hade våra problem orsakade av de här parasiterna aldrig existerat, och Sverige hade varit ett ojämförligt mycket bättre land att leva i.
2022-02-13, 16:50
Medlem
Jag citerar en syrisk flykting från SVT. I Syrien dör man snabbt av bomer. Här i Sverige dör man långsamt. Tror ni det är roligt att leva i utanförskap och fattigdom. Bara för att ni bor i miljonvillor och har feta jobb med era vänner och familj. Hoppas Ryssland knullar sönder er.
2022-02-13, 16:54
Medlem
Jag mer gemenskap med Putin än Magdalena Andersson. Jag gillar inte svennar. Man har åtminstone respekt för Putin. Jag för krigar inte för en svenne med klackar och kjol.
2022-02-13, 16:58
Medlem
Det är för många feminister och bögar i väst. Det är därför ryssar inte gillar EU. Här i Sverige är det merit att vara bög. Och nu har vi tom en previligerad feministhora som statsminister.
2022-02-13, 16:58
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Jag mer gemenskap med Putin än Magdalena Andersson. Jag gillar inte svennar. Man har åtminstone respekt för Putin. Jag för krigar inte för en svenne med klackar och kjol.

Vet du vad? Du kan åka ut till Arlanda och dra när du vill. Absolut ingen kommer sakna dig.

Tror du att det vi byggt upp under generationer är ett grattis smörgåsbord där du bara kan ta för dig?
2022-02-13, 16:59
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Det är för många feminister och bögar i väst. Det är därför ryssar inte gillar EU. Här i Sverige är det merit att vara bög. Och nu har vi tom en previligerad feministhora som statsminister.

Du vet att det fortfarande är vanligt att äldre elever i Ryska armen våldtar rekryter?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in