2022-02-13, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Solsidan är verkligen den sämsta formen av humor och det förvånar nog ingen att den är skriven av aspergaren Felix Herngren. Den mannen har givit mig olustkänslor ända sedan han tramsade runt med Papi Raul. Det är något med honom som jag finner obekvämt och det skulle inte förvåna mig det minsta om han har en massa sjuka perversioner i garderoben. Allt som kommer ur den mannens huvud är dåligt, tröttsamt och lamt.

Han har nått stor framgång efter Papi Raul, som var nichad och udda humor. Han är säkert god för 50 miljoner kronor idag pga han lyckas känna pulsen på den absurda nutiden. Dessutom skaplig skådis inom sin genre, ängslig svensk medelålders man. Det är en roll. Privat är han troligen motsatsen.

Han har väl dessutom 5-6 barn? Med olika kvinnor? Och från tiden innan han badade i pengar.

Inget ovan som tyder på asperger direkt.

Troligen känner du dig obekväm för att du kan identifiera dig själv i hans karaktärer. Vilket styrker hans begåvning.
Senast redigerad av MisterMagooo 2022-02-13 kl. 16:01.
Citera
2022-02-13, 15:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMagooo
Han har nått stor framgång efter Papi Raul, som var nichad och udda humor. Han är säker god för 50 miljoner kronor idag pga han lyckas känna pulsen på den absurda nutiden. Dessutom skaplig skådis inom sin genre, ängslig svensk medelålders man. Det är en roll. Privat är han troligen motsatsen.

Han har väl dessutom 5-6 barn? Med olika kvinnor? Och från tiden innan han badade i pengar.

Inget ovan som tyder på asperger direkt.

Troligen känner du dig obekväm för att du kan identifiera dig själv i hans karaktärer. Vilket styrker hans begåvning.
Många gissningar här.
Citera
2022-02-13, 16:18
Medlem
Tycker du att kvinnoporträtten är mer smickrande, alltså? En som är helt besatt i att jaga social acceptans och helst överlägsenhet exempelvis genom shopping eller barnens hobby, en annan som har mer eller mindre ständig PMS humörmässigt, som låtsas helt statusfri men bara jagar den i en annan form och hunsar sin man osv? Skulle de kvinnorna på något sätt te sig bättre än männen här?

Serien driver med alla, tycker jag, och skruvar till karaktärerna något enormt för att det ska bli tydligt och roligare när saker dras till sin spets hela tiden. Ingen är ju normal, för tusan!

Möjligen skulle man kunna muttra om att serien får människan som art att se rätt löjlig ut men att göra det till en könsfråga tycker jag inte stämmer för fem öre, faktiskt. Och vi är ju löjliga också, allihopa! Inte jämt, men emellanåt. Varenda en av oss, på något sätt och någon gång eller flera under livet, garanterat. Det må reta en och annan som vill tro sig vara perfekt i alla lägen men för den som kan ta ett steg tillbaka och vara ärlig mot sig själv, är det en mänsklig egenskap som man kan känna ömsinthet inför och också bli road av. T.o.m. när det är man själv som beter sig som en idiot och inte bara en karaktär på teve, som dessutom i en och samma person får visa fram flera olika människors löjligheter, förstås.
Citera
2022-02-13, 22:03
Medlem
Mansidealen i tv-serier som handlar om familjeliv är ofta väldigt avmaskuliniserade. Män som är veka, mesiga, tafatta, korkade, etc.

Till och med i tecknat där familjefäderna är korkade feta mähän som Homer Simpson och Peter Griffin.
Citera
2022-02-14, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Tycker du att kvinnoporträtten är mer smickrande, alltså? En som är helt besatt i att jaga social acceptans och helst överlägsenhet exempelvis genom shopping eller barnens hobby, en annan som har mer eller mindre ständig PMS humörmässigt, som låtsas helt statusfri men bara jagar den i en annan form och hunsar sin man osv? Skulle de kvinnorna på något sätt te sig bättre än männen här?

Serien driver med alla, tycker jag, och skruvar till karaktärerna något enormt för att det ska bli tydligt och roligare när saker dras till sin spets hela tiden. Ingen är ju normal, för tusan!

Möjligen skulle man kunna muttra om att serien får människan som art att se rätt löjlig ut men att göra det till en könsfråga tycker jag inte stämmer för fem öre, faktiskt. Och vi är ju löjliga också, allihopa! Inte jämt, men emellanåt. Varenda en av oss, på något sätt och någon gång eller flera under livet, garanterat. Det må reta en och annan som vill tro sig vara perfekt i alla lägen men för den som kan ta ett steg tillbaka och vara ärlig mot sig själv, är det en mänsklig egenskap som man kan känna ömsinthet inför och också bli road av. T.o.m. när det är man själv som beter sig som en idiot och inte bara en karaktär på teve, som dessutom i en och samma person får visa fram flera olika människors löjligheter, förstås.

Jag håller med. Ingen av seriens figurer har särskilt smickrande drag. De har skruvat upp folks nojor 140 varv, vilket gör serien väldigt rolig. Lite som Seinfelt.
Citera
2022-02-15, 13:22
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Såg genom hela serien, visst är den bra.
Men nåt jag la märke till att serien bygger på att kvinnor generellt har en tendens till att vara otrogna, men i den serien nickar männen med acceptans om läget och de ifrågasätts aldrig, inte ens av tittarna.

Jag undrar liksom om Felix som ligger bakom serien är en cuck då de trycker in jävla massa feminism i serien men mot de extrema, där mannen bara försörjer kvinnan medans hon får söka sig till andra alternativ.
Mia Skäringer, vår tids mesta manshatare än ju med.
Så, jag har "no more fucks to give" till hela serien.
Citera
2022-02-17, 12:11
Medlem
Tråkigt sitcom upplägg där alla karaktärer har sin egna catchphrase. Kollar man på de så är man blåst .
Citera
2022-02-17, 21:40
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Nu förstår jag min naturliga aversion mot serien och varför jag aldrig känt för att ge den en chans. Nu kan jag också kalla mina polare cucklords om de skulle insistera att jag ser på den. Kanon!
Citera
2022-02-17, 21:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Miffotmorgan
Kollar man på solsidan, ja då är man en cucklord.

Citat:
Ursprungligen postat av WrenchZeMonkey
Nu förstår jag min naturliga aversion mot serien och varför jag aldrig känt för att ge den en chans. Nu kan jag också kalla mina polare cucklords om de skulle insistera att jag ser på den. Kanon!

Vad fan är en cucklord, är det en sån som äger cuckolds eller?
Citera
2022-02-17, 21:48
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsman
Vad fan är en cucklord, är det en sån som äger cuckolds eller?

En lvl 99 mega-cuck.

Tänk dig såhär:

Crusader, Crusader Templar, Crusader Lord. En högre rank av samma grej helt enkelt.
Senast redigerad av WrenchZeMonkey 2022-02-17 kl. 21:50.
Citera
2022-02-17, 21:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WrenchZeMonkey
En lvl 99 mega-cuck.

Tänk dig såhär:

Crusader, Crusader Templar, Crusader Lord. En högre rank av samma grej helt enkelt.

Det var som fan. Man lär sig nåt varje dag på Flashback.
Citera
2022-02-17, 21:52
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsman
Det var som fan. Man lär sig nåt varje dag på Flashback.

Glad att vara till tjänst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in