Citat:
Det är inte mig och mitt beteende som tråden handlar om. Jag kan dock göra ett litet undantag och svara nej på din fråga. Jag har aldrig lagt mig naken bredvid någon som jag inte kan tänka mig att ha sex med, och om jag ändå hade gjort det så hade jag fått leva med sexuella närmanden.
Som sagt, att kroppen fryser är bara ett sätt att dra på sig offerkoftan. Om en kvinna lägger sig naken bredvid en man så har hon tackat ja till sex i min värld. Ett enkelt nej är det minsta man kan begära om hon skulle ångra sig, den anständigheten måste hon bjuda på. Man måste lida av autism eller liknande för att inte förstå att i princip samtliga människor uppfattar en situation där en person lägger sig naken bredvid en annan som sexuell. Varför skall ditt resonemang sluta där för övrigt? Varför inte inhämta aktivt samtycke genom hela samlaget? Jag menar, hon kanske uttryckligen säger ja när han stoppar in den, men ångrar sig efter fem minuter utan att säga något?
Samtyckeslagen är ett stort skämt som de flesta människor inte bryr sig om. Den tar inte det minsta hänsyn till det normala spelet mellan människor, och verkar skriven av autister som aldrig har haft sex överhuvudtaget.
Som sagt, att kroppen fryser är bara ett sätt att dra på sig offerkoftan. Om en kvinna lägger sig naken bredvid en man så har hon tackat ja till sex i min värld. Ett enkelt nej är det minsta man kan begära om hon skulle ångra sig, den anständigheten måste hon bjuda på. Man måste lida av autism eller liknande för att inte förstå att i princip samtliga människor uppfattar en situation där en person lägger sig naken bredvid en annan som sexuell. Varför skall ditt resonemang sluta där för övrigt? Varför inte inhämta aktivt samtycke genom hela samlaget? Jag menar, hon kanske uttryckligen säger ja när han stoppar in den, men ångrar sig efter fem minuter utan att säga något?
Samtyckeslagen är ett stort skämt som de flesta människor inte bryr sig om. Den tar inte det minsta hänsyn till det normala spelet mellan människor, och verkar skriven av autister som aldrig har haft sex överhuvudtaget.
Men i kallingarna och t-shirt kanske du har legat brevid folk, utan syfte att ha sex med dem? Inte helt ovanligt.
Det är du som är autistisk om du inte kan se skillnaden på en naken kvinna som inte vill ha sex och en naken kvinna som vill ha sex. För mig är skillnaden klockren. Jag har sovit brevid nakna kvinnor som inte velat ha sex med mig och brevid nakna kvinnor som har velat ha sex med mig. Vänder de sig bort och säger "nu sover vi" och inte visar minsta intresse för något annat än att sova, så är det sova de vill. Börjar de lägga sig nära och hålla om mig, kyssas och sära på benen och stönar och njuter när man börjar röra vid dem och visar med hela sitt väsen att de vill ha sex, så är det det de vill. Jag skulle aldrig vilja ligga med en person som ligger som en död fisk. Risken är stor att de inte vill. I övrigt är det inte upphetsande alls. Att vissa verkar tro att "död fisk"-beteendet är "ja" till sex är stört. Dessa ska definitivt lära sig att fråga den "döda fisken" om han/hon vill.
Du får läsa på om den psykologiska reaktionen att "frysa". Väldigt vanlig vid våldtäkt. Men kan som sagt även förekomma vid andra svåra situationer. Jag var själv med om det vid en trafikolycka tex.
https://www.svd.se/frysreaktion-vanlig-vid-valdtakt