2022-02-13, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Det är inte mig och mitt beteende som tråden handlar om. Jag kan dock göra ett litet undantag och svara nej på din fråga. Jag har aldrig lagt mig naken bredvid någon som jag inte kan tänka mig att ha sex med, och om jag ändå hade gjort det så hade jag fått leva med sexuella närmanden.

Som sagt, att kroppen fryser är bara ett sätt att dra på sig offerkoftan. Om en kvinna lägger sig naken bredvid en man så har hon tackat ja till sex i min värld. Ett enkelt nej är det minsta man kan begära om hon skulle ångra sig, den anständigheten måste hon bjuda på. Man måste lida av autism eller liknande för att inte förstå att i princip samtliga människor uppfattar en situation där en person lägger sig naken bredvid en annan som sexuell. Varför skall ditt resonemang sluta där för övrigt? Varför inte inhämta aktivt samtycke genom hela samlaget? Jag menar, hon kanske uttryckligen säger ja när han stoppar in den, men ångrar sig efter fem minuter utan att säga något?

Samtyckeslagen är ett stort skämt som de flesta människor inte bryr sig om. Den tar inte det minsta hänsyn till det normala spelet mellan människor, och verkar skriven av autister som aldrig har haft sex överhuvudtaget.

Men i kallingarna och t-shirt kanske du har legat brevid folk, utan syfte att ha sex med dem? Inte helt ovanligt.

Det är du som är autistisk om du inte kan se skillnaden på en naken kvinna som inte vill ha sex och en naken kvinna som vill ha sex. För mig är skillnaden klockren. Jag har sovit brevid nakna kvinnor som inte velat ha sex med mig och brevid nakna kvinnor som har velat ha sex med mig. Vänder de sig bort och säger "nu sover vi" och inte visar minsta intresse för något annat än att sova, så är det sova de vill. Börjar de lägga sig nära och hålla om mig, kyssas och sära på benen och stönar och njuter när man börjar röra vid dem och visar med hela sitt väsen att de vill ha sex, så är det det de vill. Jag skulle aldrig vilja ligga med en person som ligger som en död fisk. Risken är stor att de inte vill. I övrigt är det inte upphetsande alls. Att vissa verkar tro att "död fisk"-beteendet är "ja" till sex är stört. Dessa ska definitivt lära sig att fråga den "döda fisken" om han/hon vill.

Du får läsa på om den psykologiska reaktionen att "frysa". Väldigt vanlig vid våldtäkt. Men kan som sagt även förekomma vid andra svåra situationer. Jag var själv med om det vid en trafikolycka tex.
https://www.svd.se/frysreaktion-vanlig-vid-valdtakt
Citera
2022-02-13, 11:07
Medlem
Citat:
Som tur är så är det inte jättevanligt enligt min uppfattning. Jag kan bara dra mig till minnes att jag har träffat på en kvinna av den typ som vi diskuterar.

Jag tror att män av min sort (vad det nu innebär) kan leva hela sina liv utan missöden om vi bara är lite försiktiga. Det gäller att leta efter varningssignaler hos kvinnor, och sedan agera omedelbart på dessa. Ett grundtips är att inte ha relationer med den typ av kvinnor som diskuteras i tråden.

Precis, det är ungefär lika vanligt som att en främmande helnaken man skulle lägga sig bredvid dig.
Så en tämligen löjligt scenario att ta fram som "bevis" för att kvinnor ska hållas skyldiga för vad män gör.

Och på samma sätt som du alltså inte ska våldta sovande främmande helnakna män som du upptäcker bredvid dig i sängen så ska du göra det mot dito kvinna.
Eftersom ingen av dem har gett sitt godkännande till sex bara för att de är helnakna eller sover bredvid dig.

Jättesvårt greppa, eller hur?
Citera
2022-02-13, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av palats
Ja? Det är ju inte vad vi diskuterade. Utan huruvida en våldtäkt måste vara lika illa som ett blodigt bett.

Själv föredrar jag att min flickvän suger av mig utan samtycke när jag lagt mig naken bredvid henne framför att bli biten. Precis som jag hellre blir bestulen än knivhuggen.

Bettet var mitt sätt att visa för dig hur jävla ovälkommet våldtäkt är. våldtäkt är lika ovälkommet som ett bett i kuken. Förstått?
Citera
2022-02-13, 11:20
Medlem
Citat:
Första gissningen: Att män inte skall få säga något om något som är associerat med kvinnosjukvård.
Andra: Att kvinnosjukvård är något fult.
Tredje: Att substantiv är dåliga som användarnamn.

Jo, en bilägare som uppför sig vårdslöst med sin bil kommer att bli ifrågasatt. Det är som sagt inte samma sak som att tjuven slipper bli ifrågasatt.

Att bete sig vårdslöst i trafiken är ett brott.
Att våldta är ett brott.

Att ha blivit våldtagen är inget brott. Och inget offret gjort innan våldtäkten gör det ok att våldta henne/honom.

Du kan som sagt inte jämföra lagförbrytare med våldtäktsoffer. Det är så jädra verklighetsfrånvänt så jag blir full i skratt.
Citera
2022-02-13, 11:22
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Precis, det är ungefär lika vanligt som att en främmande helnaken man skulle lägga sig bredvid dig.
Så en tämligen löjligt scenario att ta fram som "bevis" för att kvinnor ska hållas skyldiga för vad män gör.

Och på samma sätt som du alltså inte ska våldta sovande främmande helnakna män som du upptäcker bredvid dig i sängen så ska du göra det mot dito kvinna.
Eftersom ingen av dem har gett sitt godkännande till sex bara för att de är helnakna eller sover bredvid dig.

Jättesvårt greppa, eller hur?
Det är faktiskt jättesvårt att greppa. Faktum är att jag bara häpnar över de resonemang som förs i tråden. Det är faktiskt fascinerande att någon kan bli så frikopplad från verkligheten att de inte inser att människors beteende påverkar deras omgivning.

Jag har som sagt bara träffat en sådan kvinna vid ett tillfälle. Det var när jag var ute på marknaden, alltså för över 20 år sedan. När kvinnan berättade för mig att hon hade blivit våldtagen vid ett flertal tillfällen så tackade jag för kaffet och gick. Att som man umgås med, eller ännu värre, ha en sexuella relation med en sådan kvinna är förenat med stor fara. Om jag inte hade varit riskmedveten så hade jag kanske följt med henne in i sovrummet efter kaffet, och vad hade då hänt om hon till exempel hade ångrat sig dagen efter? Vad hade hänt om hon hade "frusit till is" utan att visa något tecken på det?

Situationen är ännu värre idag eftersom att beviskraven har sänkts. På min tid så kunde kan i alla fall vara hyfsat säker på att en ord mot ord-situation utan stödbevisning skulle utfalla till min fördel. Vad skall dagens unga män tänka nu, när hörsägen godtas som bevisning i domstol? Det är farligt att överhuvudtaget prata med en sådan kvinna.
Citera
2022-02-13, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Bettet var mitt sätt att visa för dig hur jävla ovälkommet våldtäkt är. våldtäkt är lika ovälkommet som ett bett i kuken. Förstått?

Som framfår i inlägget du citerar håller jag ej med om det. Men smaken är delad.
Citera
2022-02-13, 11:26
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Att du fantiserar om, och önskar vidaresända denna fantasi/ association till andra manliga flashbacksanvändare, situationen att ha ett uppfläkt kvinnounderliv framför ögonen.

Nej, finns ingen sådan kultur av att skambelägga bilägare för att de får sina bilar stulna som ens är i närheten av den skamkultur som existerar kring kvinnor som haft sex på egna villkor eller blivit våldtagna.
Inte riktigt. När jag valde användarnamn så var det viktigaste kriteriet att det skulle vara ett substantiv, gärna ett som sticker ut lite. Det skulle vidare finnas motsvarande avatar. Jag är inte ensam om den typen av resonemang.

Jag orkar inte fortsätta diskussionen om stulna bilar med dig. Jag har rätt, och det är så uppenbart att du lever i en helt annan verklighet än jag.
Citera
2022-02-13, 11:31
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Att bete sig vårdslöst i trafiken är ett brott.
Att våldta är ett brott.

Att ha blivit våldtagen är inget brott. Och inget offret gjort innan våldtäkten gör det ok att våldta henne/honom.

Du kan som sagt inte jämföra lagförbrytare med våldtäktsoffer. Det är så jädra verklighetsfrånvänt så jag blir full i skratt.
Som sagt, det är inget krav att något skall vara brottsligt för att det skall vara riskabelt. Att du säger dig inte förstå detta gör ärligt talat att jag börjar undra om du trollar eller inte.

Om det är brottsligt att bete sig vårdslöst i trafiken kan diskuteras (jag är medveten om grundregeln), men i praktiken så skulle ingen som går över gatan utan att se sig för anklagas för brott.
Citera
2022-02-13, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av palats
Som framfår i inlägget du citerar håller jag ej med om det. Men smaken är delad.

Då har du inte förstått vad våldtäkt är. Och då behövde jag göra liknelsen där du blir analt våldtagen av Hubba-Bengt. För att du ska förstå.

Om vi säger såhär: Skulle du hellre vilja ha ett bett i dolmen än att bli analt våldtagen av Hubba-Bengt?
Citera
2022-02-13, 11:33
Medlem
Citat:
Det är faktiskt jättesvårt att greppa. Faktum är att jag bara häpnar över de resonemang som förs i tråden. Det är faktiskt fascinerande att någon kan bli så frikopplad från verkligheten att de inte inser att människors beteende påverkar deras omgivning.

Jag har som sagt bara träffat en sådan kvinna vid ett tillfälle. Det var när jag var ute på marknaden, alltså för över 20 år sedan. När kvinnan berättade för mig att hon hade blivit våldtagen vid ett flertal tillfällen så tackade jag för kaffet och gick. Att som man umgås med, eller ännu värre, ha en sexuella relation med en sådan kvinna är förenat med stor fara. Om jag inte hade varit riskmedveten så hade jag kanske följt med henne in i sovrummet efter kaffet, och vad hade då hänt om hon till exempel hade ångrat sig dagen efter? Vad hade hänt om hon hade "frusit till is" utan att visa något tecken på det?

Situationen är ännu värre idag eftersom att beviskraven har sänkts. På min tid så kunde kan i alla fall vara hyfsat säker på att en ord mot ord-situation utan stödbevisning skulle utfalla till min fördel. Vad skall dagens unga män tänka nu, när hörsägen godtas som bevisning i domstol? Det är farligt att överhuvudtaget prata med en sådan kvinna.

ja vissa mäns beteende att tycka de ska ha rätt köra kuken i människor som inte gett sitt medgivande till detta bara för att de är "nakna", "ligger bredvid" eller cyklar eller går på "fel" ställe, klär sig "fel", sover, är fulla, går på krogen, är snygga, är på en fest, ligger med din kompis...what ever! av alla de "skäl" som nu våldtäktsmän använder i sin skalle och som försvarstal för varför de gjorde som de gjorde.
Gör verkligen att man häpnar.

men, jag antar att du om du hamnar bredvid en man som berättar att han anklagats för våldtäkt, sexbrott vid flera tillfällen, så skulle du bara dunka vederbörande i ryggen och beklaga att han "utsatts" för alla dessa typer av kvinnor som beskrivs ovan?
För jävlar vilka "provocerande" kvinnor.....att de bara vågar existera! och ta plats i samhället....nått sånt eller hur?
Senast redigerad av Merapi 2022-02-13 kl. 11:35.
Citera
2022-02-13, 11:34
Medlem
Citat:
Inte riktigt. När jag valde användarnamn så var det viktigaste kriteriet att det skulle vara ett substantiv, gärna ett som sticker ut lite. Det skulle vidare finnas motsvarande avatar. Jag är inte ensam om den typen av resonemang.

Jag orkar inte fortsätta diskussionen om stulna bilar med dig. Jag har rätt, och det är så uppenbart att du lever i en helt annan verklighet än jag.
Det är uppenbart för alla varför du har det nick du har, så lägg ner tramset om "substantiv".
Citera
2022-02-13, 11:35
Medlem
Citat:
Som sagt, det är inget krav att något skall vara brottsligt för att det skall vara riskabelt. Att du säger dig inte förstå detta gör ärligt talat att jag börjar undra om du trollar eller inte.

Om det är brottsligt att bete sig vårdslöst i trafiken kan diskuteras (jag är medveten om grundregeln), men i praktiken så skulle ingen som går över gatan utan att se sig för anklagas för brott.

Du inser väl att en väldtäktsförövare har "kört mot rött" och offret har "gått mot grönt"?
Risken våldtäktsoffret gör är att "gå över vägen, även om det är grönt".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in