2022-02-13, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Aspartam är inget nervgift, dock blir det metanol som biprodukt när det bryts ner.

Men det blir det av apelsinjuice också .

Citat:
Ursprungligen postat av OstgotaHus
Personligen dricker jag Zero före originalet, men Light är fan blä.

Aspartam är inte hälsoskadligt på något sätt. Du kan konsumera aspartam varje dag resten av ditt liv.

Ja om ni litar på ett företag vars ägare tillverkat agent orange som än idag 50 år efter vietnamkriget gjort så att det föds barn med missbildade kroppar som 2 huvuden och 3 ben. 1öga och 2 tår och 1 fot osv.

Eller om ni litar på ett företag som skapat och sålt produkter som pcb och ddt och genmanipulerad mat plus andra supergifter och varenda gång försäkrat att det dom säljer är säkert så visst drick ditt skit .

Ingen stoppar dig.

Förutom din kropp som får sjukdomar tidigare.

Normalt folk skulle sluta köpa mat från en pizzeria redan efter andra gången om de skulle sagt att de säljer bra grejer men varenda gång sålt skitiga grejer.

Men alla är ju inte lika smarta så det finns folk till allt.
Citera
2022-02-13, 03:35
Avstängd
OstgotaHuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Ja om ni litar på ett företag vars ägare tillverkat agent orange som än idag 50 år efter vietnamkriget gjort så att det föds barn med missbildade kroppar som 2 huvuden och 3 ben. 1öga och 2 tår och 1 fot osv.

Eller om ni litar på ett företag som skapat och sålt produkter som pcb och ddt och genmanipulerad mat plus andra supergifter och varenda gång försäkrat att det dom säljer är säkert så visst drick ditt skit .

Ingen stoppar dig.

Förutom din kropp som får sjukdomar tidigare.

Normalt folk skulle sluta köpa mat från en pizzeria redan efter andra gången om de skulle sagt att de säljer bra grejer men varenda gång sålt skitiga grejer.

Men alla är ju inte lika smarta så det finns folk till allt.
Du pratar om bebisar med 2 huvuden och 3 ben pga aspartam, jag kan bara instämma med att min intelligens inte kan mäta sig med din.
Senast redigerad av OstgotaHus 2022-02-13 kl. 03:45.
Citera
2022-02-13, 06:24
Medlem
Skillnad vet jag inte, dock har de ett gemensamt, de smakar skit, smakar kemikaliskt.
Citera
2022-02-13, 06:53
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Båda innehåller nervgiftet aspartam.
kanske nån extremt liten smakskillnad på båda skräpdryckerna.

Nej då. Cola light är sjukt mycket godare än zero.
Citera
2022-02-13, 06:54
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Aspartam är inget nervgift, dock blir det metanol som biprodukt när det bryts ner.

Men det blir det av apelsinjuice också .

Metanol?
Det är träsprit.
Det tror jag inte på.
Citera
2022-02-13, 07:40
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Var tvungen att köpa light eftersom zero var slut. Light var helt odrickbar, var tvungen att kolla bästföre datum men dit var det en flera månader. Slutade med att jag hälde ut den i vasken.
Citera
2022-02-13, 07:49
Medlem
Light är sämre än zero. Smakar mer kemiskt.
Citera
2022-02-13, 07:53
Medlem
Jag har alltid upplevt det som att Zero ligger närmare vanlig cola i smak än vad Light gör. Sist jag drack en Light tyckte jag inte den smakade cola överhuvudtaget. Bara kört Zero sen dess.
Citera
2022-02-13, 08:13
Medlem
immenhusens avatar
En gång i tiden, när Zero lanserades, vill jag minnas att man hade olika sötningsmedel i Light respektive Zero. Så verkar emellertid ej längre vara fallet (om det nu någonsin har varit det), utan Coca-Cola skriver på sin hemsida att skillnaden mellan dem snarare ligger i hur mycket cola-smak som dryckerna har.

Citat:
Smaken av Coca‑Cola zero sugar är nästintill identisk med Coca‑Cola original taste. Coca‑Cola light har däremot en annan smakkombination som bäst beskrivs som en lättare colasmak, därav Coca‑Cola light taste.

https://www.coca-cola.se/produktinformation/skillnaden-mellan-coca-cola-light-och-coca-cola-zero

Tycker för egen del inte om någon av dem då jag får en kemisk smak i munnen när jag dricker dem. Däremot är min uppfattning att Light känns mer blaskig än Zero. Då jag dricker Coca-Cola så pass sällan, unnar jag mig dock alltid ”originalet” när tillfälle ges.

/AI
Citera
2022-02-13, 08:50
Medlem
Zero lanserades med målgruppen män.

Light fanns redan men man ansåg uppenbarligen att fler män skulle dricka lightläsk.

Enligt coca colas hemsida finns det smakskillnader.

Lika intressant detta som det faktum att både coca cola och pepsi ägs av samma bolag.
Senast redigerad av Decimal1 2022-02-13 kl. 08:55.
Citera
2022-02-13, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Har inte Konsumentverket någon åsikt kring att sälja två produkter som är likadana med två olika namn? Någon skillnad måste det väl vara isåfall?
Nej varför skulle de ha någon åsikt? Detta är inte Nordkorea. Du får sälja två likadana potatisar och kalla den ena potatis 1 och den andra potatis 2.
Citera
2022-02-13, 10:20
Medlem
Nu finns ju även Zero som koffeinfri och där känner jag ingen skillnad mot vanlig zero.
Då jag dricker mycket kaffe så kändes det värt en test.

Stor skillnad på smak mellan zero och light, Llght är inte god alls
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in