2022-02-12, 22:45
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto--75
Kapten klänning hade också ett starkt varumärke - men trots det så...ja.
(Nu menar jag alltså inte att P och S själva är förklädda övergreppspersoner).

Men, det finns ju andra sätt att påverka våra politiker, och här har vi nog ett problem. Vi, oss - du och jag, samhället. Det är ju vi som bestämmer hur straffen ska spegla synen på brottet. Opionsbildning borde inte behöva ske genom dumpen.

Ett starkt varumärke handlar inte om att brott inte kan begås, det handlar snarare om att alla är oskyldiga till motsatsen är bevisad. Klänningens trovärdighet dog i samma veva som hans brott uppenbarades.

Opinion drivs av politiker, partier, tjänstemän, civilsamhälle, näringsliv, privatpersoner osv. Dumpen är inte sämre än någon annan kanal. Och nej, vi bestämmer inte hur straffen ska spegla synen på brottet. Det gör våra politiker och det finns inget parti som brytt sig om att lyfta straffrättsproblematiken på allvar sedan reformen på 60-talet. Folket är totalt överkörda i frågan eftersom politikerna varit nöjda med den ideologiska straffrättsmarineringen.
Citera
2022-02-12, 22:48
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Har du något personligt agg mot Sara? Eller förstår du inte hur viktigt och framåtskridande arbete dom gör.

StortOllon är pedofilkramare och har lite problem med sin kvinnosyn, det är nämligen oattraktiva vuxna kvinnors fel att män tänder på barn.
Citera
2022-02-12, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StortOllon
Det är aldrig tillåtet när konsekvenserna blir förtal. Vi säger så tillsvidare.

BeachBob Hon ska inte spänna sig.

Uthängning är inte samma sak som förtal. Grundlagsskyddad media har långtgående rätt att hänga ut privatpersoner som agerat klandervärdigt utan att det uppfyller tryckfrihetsdomstols krav på förtal.
Citera
2022-02-12, 22:52
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Det ansvaret bör däremot, utifrån juridisk korrekthet, hamna på arbetsgivarna. I vissa fall har det funnits solklara juridiskt välgrundade skäl att avsluta anställningen, i andra fall där arbetsgivaren/företaget inte involverats i sexchatt/raggande är frågan hur de gått tillväga, de kanske köpte ut vederbörande, det är inga stora pengar för en vanlig anställd.

Jag hoppas det håller och att det skapar en politisk opinion som skapar ett mer amerikanskt förhållningssätt till pedofiler och hebefiler. Vi behöver acceptera att avvikelsen inte är botbar och att åtgärderna vilar på det faktumet. Precis som med utåtagerande våldsmän.

Varför blandar du ihop pedofiler med det påhittade namnet hebefiler?

Det är kvinnor som är för gamla för att vara attraktiva som har hittat på ordet hebefili för att försöka shaema män som tänder på unga fasta ungdomar. Inte en jävel skulle tacka nej om en 17-årig tjej kommer och sätter sig i ens knä med sin fasta perfekta stjärt.
Citera
2022-02-12, 22:57
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palats
Grundlagsskyddad journalistik är motsatsen till pöbelmentalitet. Det är en grundbult i svensk demokrati.

Att medier måste invänta domstolsbeslut inför varje publicering hör hemma i diktaturer.

Oj... Du är ju så enkelspårig och dum så jag vet inte vad... Att kalla dig för efterbliven är att förolämpa dom riktigt efterblivna...

Din tro på utgivningsbevis är att man kan göra va fan som helst, inklusive att våldta kungen inför sittande publik. Fullt så enkelt är det inte.

Du har aldrig funderat på vad "ansvarig utgivare" är för något? Och dennes juridiska roll i det hela?

Du får inte göra vad som helst. Du kan bli dömd. Jag är rätt säker på att Dumpen med god marginal passerat de flesta gränser för vad som är lagligt. Till saken hör bara att rättvisan är trög.

Dvs det tar lite tag innan något händer... Men något kommer att hända. Det är jag övertygad om. Jag har förberett med popcorn. Det ska bli skoj!
Citera
2022-02-12, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Oj... Du är ju så enkelspårig och dum så jag vet inte vad... Att kalla dig för efterbliven är att förolämpa dom riktigt efterblivna...

Din tro på utgivningsbevis är att man kan göra va fan som helst, inklusive att våldta kungen inför sittande publik. Fullt så enkelt är det inte.

Du har aldrig funderat på vad "ansvarig utgivare" är för något? Och dennes juridiska roll i det hela?

Du får inte göra vad som helst. Du kan bli dömd. Jag är rätt säker på att Dumpen med god marginal passerat de flesta gränser för vad som är lagligt. Till saken hör bara att rättvisan är trög.

Dvs det tar lite tag innan något händer... Men något kommer att hända. Det är jag övertygad om. Jag har förberett med popcorn. Det ska bli skoj!

Det har prövats i tryckfrihetsdomstol om ansvarig utgivare ska anses skyldig till brott för uthängningar. Nej ansåg juryn i tryckfrihetsmålet mellan Olsson och Expressen.
Citera
2022-02-12, 23:03
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1754

Det är kvinnor som är för gamla för att vara attraktiva som har hittat på ordet hebefili för att försöka shaema män som tänder på unga fasta ungdomar. Inte en jävel skulle tacka nej om en 17-årig tjej kommer och sätter sig i ens knä med sin fasta perfekta stjärt.
För att det är en viss skillnad. Och alla ord är påhittade. Det var en man som myntade ordet hebefili. Inte en kvinna. Magnus Hirschfeld.
Citera
2022-02-12, 23:06
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1754

1. Nej, det är inte kvinnor som är för gamla för att vara attraktiva som har hittat på ordet hebefili.

2. Hebefili beskriver sexuell dragning till barn i de lägre tonåren som kommit in i puberteten.

I Sverige, och enligt barnkonventionen som är lag i Sverige, är människan barn till hon fyller 18 år. Rätten att ha sex inträffar vid 15 års ålder, men människan är då fortfarande ett mentalt omoget barn och syftet är inte att 15-åringen ska ligga med betydligt äldre män, även om äldre män tänder på flickor som är kroppsligt och mentalt underutvecklade.

Det är män som kläcker ur sig sådan briljans som du, som förklarar varför allt fler svenska män upplever att svenska kvinnor blivit så oerhört kräsna.
Citera
2022-02-12, 23:49
Medlem
LordHamleighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StortOllon
Det är aldrig tillåtet när konsekvenserna blir förtal. Vi säger så tillsvidare.
BeachBob Hon ska inte spänna sig.
Fast samtidigt måste jag säga att jag föraktar och avskyr män som försöker hålla sina sociala ytor välputsade. Pedofili skiter jag i men polerade fasader gör mig förbannad.
Polerade fasader gör dig mer förbannad än våldtäkt av barn?
Jag utgår då från att du är pedofil själv.
Hoppas att du sökt hjälp för dina besvär.
Om inte hoppas jag innerligt att Sjöberg snarast hänger (pun intended) ut dig också.
Citera
2022-02-13, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordHamleigh
Polerade fasader gör dig mer förbannad än våldtäkt av barn?
Jag utgår då från att du är pedofil själv.
Hoppas att du sökt hjälp för dina besvär.
Om inte hoppas jag innerligt att Sjöberg snarast hänger (pun intended) ut dig också.

Helt uppenbart så är han en av dom trevliga gentlemän som finns i "hall of Shame"
Citera
2022-02-13, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Ingen som reagerar över att brandmannen jobbade på en förskola????

Han jobbade tidigare inom kriminalvården i många år.
Citera
2022-02-13, 02:00
Medlem
Har äckel-peddo-brandmannen några kompisar kvar?

Har frun kastat ut honom?

Bor han på hotell? Flyr han?

Ge oss mer skvaller och fakta så vi kan njuta åt äcklets förfall.

Är det sant att han hängt 3000 dagar på kik???

Det kan finnas 100-tals andra offer.

Till andra möjliga gäddor:

GE FAN ATT SEXCHATTA OCH BESTÄMMA TRÄFF MED MINDERÅRIGA OCH PEDOFILMAMMOR.

Då behöver inte Dumpen hänga ut er och livet kan fortsätta lite mer som vanligt😅

Swishar en slant. Bra jobb Dumpen.
Senast redigerad av Spritsson 2022-02-13 kl. 02:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in