2022-02-12, 21:25
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Jag tror att Lisbeth beskrev AB ...

Hon sa ju dom...

Så jag tror hon beskrev AB o den andra kan varit Engström...

För Lisbeth beskrev ju aldrig 2 personer trots hon trodde det var 2st...

Vad tror du om det ?

När man tar del av det som LP säger, som att hon upplevde sig bevakad, så framstår "dom" som att hon menar en organisation. Inte att det var två GM. I så fall hade andra vittnen sett det: HJ, LL, JA, AD, m.fl.

AB var snabb in i porten, såvitt jag förstår. Tveksamt att LP såg honom överhuvud taget.

SE lyckades ju missa honom när han gick förbi ... Såg AB först efter turen in på Tunnelgatan.
Citera
2022-02-12, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
När man tar del av det som LP säger, som att hon upplevde sig bevakad, så framstår "dom" som att hon menar en organisation. Inte att det var två GM. I så fall hade andra vittnen sett det: HJ, LL, JA, AD, m.fl.

AB var snabb in i porten, såvitt jag förstår. Tveksamt att LP såg honom överhuvud taget.

SE lyckades ju missa honom när han gick förbi ... Såg AB först efter turen in på Tunnelgatan.

Fast AB hoppar väl inte in i porten förren efter skottet o han var dessutom berusad...

Så om Lisbeth vänder sig om så kan du inte ta bort att den blå täckjacka fäste hos Lisbeth !

Om vi spetsar till det lite o säger att AB hade gul täckjacka istället o Lisbeth nämner Gul täckjacka då hade du 100% hållt med mig ...
Citera
2022-02-12, 21:44
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Fast AB hoppar väl inte in i porten förren efter skottet o han var dessutom berusad...

Så om Lisbeth vänder sig om så kan du inte ta bort att den blå täckjacka fäste hos Lisbeth !

Om vi spetsar till det lite o säger att AB hade gul täckjacka istället o Lisbeth nämner Gul täckjacka då hade du 100% hållt med mig ...

Menar du att LP tittade på den som var på väg att hoppa in i porten, snarare än på den som nyss hade skjutit hennes man? En konstig prioritering, får man lov att säga.

LL säger följande:

"LP står upp och mördaren står upp -- gärningsmannen i det här fallet. Och tycker mig uppleva en viss ögonkontakt med varann innan då LP kryper ner över kroppen som finns på gatan.

[...] Han tittade alltså ner på henne och för att få den böjningen på nacken så bör man alltså vara väsentligt mycket längre än vad hon själv är."

P.S. Ja, tänk om AB hade haft en gul täckjacka! Då hade vi kunnat utesluta AB som "Tensonmannen", t.ex.

En sak som jag undrar över är dock: Hade AB en keps på sig den aktuella kvällen?
Senast redigerad av Dalulven 2022-02-12 kl. 21:47.
Citera
2022-02-12, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Menar du att LP tittade på den som var på väg att hoppa in i porten, snarare än på den som nyss hade skjutit hennes man? En konstig prioritering, får man lov att säga.

LL säger följande:

"LP står upp och mördaren står upp -- gärningsmannen i det här fallet. Och tycker mig uppleva en viss ögonkontakt med varann innan då LP kryper ner över kroppen som finns på gatan.

[...] Han tittade alltså ner på henne och för att få den böjningen på nacken så bör man alltså vara väsentligt mycket längre än vad hon själv är."

P.S. Ja, tänk om AB hade haft en gul täckjacka! Då hade vi kunnat utesluta AB som "Tensonmannen", t.ex.

En sak som jag undrar över är dock: Hade AB en keps på sig den aktuella kvällen?

Jag menade inte att Lisbeth tänkte logiskt...

Hon känner känslan att någon smyger sig på bakifrån o lägger en hand på Olofs axel...

Lisbeth vänder sig om ...PANG..

Lisbeth ser ABs blå täckjacka o det fäster...

När sen GM lämnar brottsplatsen så är AB också borta...

Men den blåa täckjacka fäste i Lisbeth..

Är det så konstigt?
Citera
2022-02-12, 22:19
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Jag menade inte att Lisbeth tänkte logiskt...

Hon känner känslan att någon smyger sig på bakifrån o lägger en hand på Olofs axel...

Lisbeth vänder sig om ...PANG..

Lisbeth ser ABs blå täckjacka o det fäster...

När sen GM lämnar brottsplatsen så är AB också borta...

Men den blåa täckjacka fäste i Lisbeth..

Är det så konstigt?

Det märkliga är om bara täckjackan skulle fästa hos LP (inte AB:s ansikte ) och att LP sen skulle kombinera ihop AB:s täckjacka med ett helt annat ansikte till en förmodad GM. Det tycker i alla fall jag är konstigt.
Citera
2022-02-12, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Det märkliga är om bara täckjackan skulle fästa hos LP (inte AB:s ansikte ) och att LP sen skulle kombinera ihop AB:s täckjacka med ett helt annat ansikte till en förmodad GM. Det tycker i alla fall jag är konstigt.

Jag är lite inne på att det är AB som Lisbeth beskriver ..

Alltså även i ansiktet..

Eftersom AB är berusad så skulle han ju kunna haft en märklig blick..
Citera
2022-02-12, 22:30
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Jag är lite inne på att det är AB som Lisbeth beskriver ..

Alltså även i ansiktet..

Eftersom AB är berusad så skulle han ju kunna haft en märklig blick..

Inte det minsta likt , AB med skägg och mustasch dessutom.
Citera
2022-02-12, 22:31
Medlem
Citat:

Jag tror dom flesta som studerat detta mord har någongång slagits av att många signalement träffar AB rätt bra..

Men då menar du alltså att Lisbeth som troligen vänder sig om o ser AB på några meters håll o sen försvinner AB bort inte kan fästa hos Lisbeth?
Citera
2022-02-12, 22:32
Medlem
Citat:

Nej allt behöver inte vara från just AB..

Lisbeth blir ju i Chock så det är väl inte omöjligt att det blir lite blandat från GM o AB om det är dessa 2män Lisbeth ser när hon vänder sig om...
Citera
2022-02-12, 23:14
Medlem
Citat:
Tablett o flaskan eskalerade efter Palmemordet ...

Tillslut tog han sitt liv ...

Många år senare drack han, efter pension och skilsmässa.

Oklart om tabletter.

Oklart om självmord, men det kanske Fulter och åklagaren påstår?

Det måste finnas någon gräns för hur långt man kan gå i förtalet.
Citera
2022-02-12, 23:14
Medlem
Citat:

Som jag skrev tidigare i tråden som gör det tydligare är om vi låtsas att AB hade haft Gul täckjacka....

Om Lisbeth hade sen sagt att GM haft Gul täckjacka så hade man per automatik tänkt att Lisbeth blandar ihop GM med AB...

Visst jag fattar att kombon AB o GM o båda med Gula täckjacka är låg...

Men att både AB o GM har blå täckjacka är ändå lite märkligt o därför tror jag Lisbeth blandar ihop GM med AB när hon vänder sig om o ser båda innan AB "försvinner"
Citera
2022-02-12, 23:40
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Som jag skrev tidigare i tråden som gör det tydligare är om vi låtsas att AB hade haft Gul täckjacka....

Om Lisbeth hade sen sagt att GM haft Gul täckjacka så hade man per automatik tänkt att Lisbeth blandar ihop GM med AB...

Visst jag fattar att kombon AB o GM o båda med Gula täckjacka är låg...

Men att både AB o GM har blå täckjacka är ändå lite märkligt o därför tror jag Lisbeth blandar ihop GM med AB när hon vänder sig om o ser båda innan AB "försvinner"

Den tanken är inte alls dum!
Tänk om någon haft ett utmärkande plagg som inte framkom i media, och/men kunde få den stackars grafikern att rentvås.
Det finns inte många sådana utstående uppgifter faktiskt. De flesta kring mordplatsen är i sällskap osv.

Jag har ju dock några uppgifter som klart ger tvivel kring ett utpekande av SE...
Senast redigerad av MOPspanaren 2022-02-12 kl. 23:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in