2022-02-12, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
L träffade E senare och även om de sågs på helger bodde hon och de två äldsta i Farsta. Hur mycket E berättade för L vet inte jag. När flyttade du och barnen till Bålsta?

Jag menade inte heller att du borde veta mer utan Loveangelie.
Jag och barnen flyttade samtidigt som E och barnen.
Men jag mellan landade då vi från trädde tidigare än vad jag tillträdde. vad nu det har med mordet att göra, men ni är duktiga på att sväva iväg på saker som inte är relevant
2022-02-12, 22:24
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yngrebarnsmamma
Hade egentligen lovat mig själv att sluta läsa denna vidriga tråd men hade också sagt att jag skulle berätta mer.

Okej vill börja med att säga att loveangelie är ett troll. Hon är någon som känner l bra.
Hon vet saker så som att l kommer att överklaga innan ens åklagaren vet om det. Hon påstår också att emil hade dålig kontakt med sin bror och sina föräldrar under maj 2020 och framåt. Det är också något som absolut inte är sant.
Och hon missar även att jag och emil under den tiden stundtals var väldigt bra vänner.
Där vi pratade om dom människorna emil hade börjat dejta. (Han hade laddat ner tider)
hennes påståenden om E kan ni alla sudda ut.

Vet inte exakt vart jag ska börja
Men jag gör en kort summering utav den natten, det är ju egentligen det ända relevanta.

Vi alla vet att dom började med att kolla på fotbollen, l hade tidigare den dagen varit och handlat på Ica maxi och middagen för kvällen var egentligen redan planerad.
Men emils telefon ringde och dom gick tillsammans ner till vita älgen.
Sedan gick dom tillsammans hem igen, dom badade och hade till en början det trevligt tillsammans (det är ju också L's berättelse om kvällen).
Okej dom badade vilken innebär att emil hade tagit av sig klockan.
Och som jag tidigare nämnt så lägger emil allt på köksbordet. Då menar jah allt. Till och med hans kläder hamnar där.
Dom går upp ur badet, har på någonting på tv'n och snart börjar tjafset.
Tjafset känner ni ju alla redan till. Lydia skulle in till stan och upp och nedvänd öl. Vi går inte djupare på det.

Senare spelar emil in, vilket lydia vet att han gör (som ni kan höra henne säga i filmen).

I den filmen så påstår försvarare att emil kan ha laddat ett vapen. Hon påstår också att emil kan ha lagt det i en låda för att man senare i filmen ser emil lägga en kartong i ett utav sovrummen.

Men hon påstår också att emil kan ha suttit med den bakom sin mobil telefon i den filmen som emil spelade in vid tillfället l skjuter honom.

Okej vi börjar med försvararens påstående nr1.
Emil kan ha laddat en pistol som emil lägger i en kartong i sovrummet. Okej ja men dåså. Då är ju denna pistol ur värden.

Påstående nr2 att emil kan ha haft den när han filmade.
Okej, vart tog den sedan vägen?
Röjde L undan det vapnet?
Annars borde ju polisen hittat det.

Och jag kan bekräfta det finns inget vapen vid det tillfället som emil kan ha laddat.
Nu undrar många av er men hur ska vi veta att du vet det till 100%
Och ni tänker också, "det nämns ju ett oregistrerat vapen redan under förhören"
OCH jag vill ännu en gång berätta att ingen känner emil som jag. Vilket inte heller är konstigt med tanke på att vi spenderade ett par år tillsammans just innan detta.

Vill också berätta att försvararen berättar att emils hus är tömt och sålt, men detta är också bara taget från luften.
Huset är nu tomt. Och ska nu säljas. Men inte då.

Vet inte om ni sätt den ljudfilen som är släppt på Youtube eller om ni bara har hört den?
Men om ni hade sätt den så hade ni kunnat se att L redan där gick runt med sitt vapen på axeln. Hon hade något axel band till denna.

Försvararen ifrågasätter att emil inte verkade berör utav detta och trycker på att han inte var det för att dom båda var beväpnade.

Men VI vet att L's vapen ofta var framme. Ett utav emils barn har till och med fått prov skjuta med just det.
Och L ofta hade dom framme och "höll på med dom" jag citerade ett barn. Har uppfattat det som att hon typ putsade på dom.
Och man tror väl aldrig någonsin att ens partner kommer att skjuta?

Men nu fortsätter vi berättelsen.
Ni vet ju att emil ringde mig och frågade om han fick sova vilket han fick, det minns ni va?

Okej, så i denna film så sätter emil på sig sin klocka igen. Det är det ljudet ni hör.
Emil någon gång antingen under denna film efter eller innan (filmen är väldigt svår att se något i) har igen klätt på sig.

Så nu vet vi att emil har gått från att vara i princip naken efter badet för att vara redo för sängen till att igen klä på sig kläder, ta på sig klockan, ta med sina bilnycklar, pengar, bankomatkort, körkort, hemma nycklar, medicin för hans astma, samt snus och en tändare. Med andra ord allt han har med sig för att lämna hemmet.

Vi återkommer nog till att ni tänker "men hur vet du detta?"
Jo men det vet jag, för att jag fick bekräfta vilka tillhörighet som emil hade på sig när han kom in som tillhörde honom.

Okej så L förstod också att E mest troligt var påväg där ifrån och han bad henne att dra och han sa att det var hennes sista natt där.

Något som L inte kunde ta.

Nästa film
Där står L i bara trosor (såklart dom skulle ju egentligen sova nu)

Där säger hon att hon inte bryr sig om att hon blir av med sin licens, hon frågar honom om han vill hamna på sjukhus och att hon struntar i om hon hamnar i fängelse.
Jag önskar att emil där och då hade sagt till L, nu skärper vi oss och går in och lägger oss, för då hade denna kväll förhoppningsvis slutat annorlunda.
Istället ber emil henne att dra, hon frågar om han är seriös? Han svarar då ja. Hon säger ja men dåså. Tar upp siktar och skjuter.
Hon inser ju. Emil är redo att dra och det är hennes sista natt kvar i huset.
Så tragiskt..

Tror att jag i text får er att förstå kvällen.
Vet att ni egentligen funderar över mycket som varit innan. Om inte annat kommer ni ofta in på saker från månader innan vilket är helt orelevant och jag skulle få skriva 100 sidor om jag skulle få med allt..

Tack för alla svar!

creepy att L brukade gå runt med sina vapen, putsa dom m.m men det BÄSTA, här har "vissa" påstått att E flashade med sina vapen o lät barnen testa etc så har det i själva verket varit deras älskling som gjort det (möjligt han med har gjort det, vad vet jag men man ska inte kasta sten i glashus)

Lydia som var såå bra med barn etc sitter och putsar vapen med barn i närheten..finner inga ord.

Här har jag försökt "försvara" Lydias beteende genom att belysa hennes diagnoser och hennes uppväxt men mer och mer framstår hon som en psykopat tyvärr.

Du säger att L redan i den första filmen gick omkring med vapnet på axeln, var hon iklädd endast trosor redan då eller klädde hon av sig inför "mordfilmen"?
Låter helt bisarrt att gå runt nästan näck med ett vapen dinglande på axeln..men ger en bättre förståelse hur sjuk hon faktiskt är.
Att "lovedemonie" är någon som står Lydia nära vet de flesta av oss, skönt du kunde knäppa honom lite på näsan nu
2022-02-12, 22:56
Medlem
Citat:
Men du har ingen aning om vad du pratar om?
Har L missat att berätta för dig att emil bodde hos både sina föräldrar och sin storebror växelvis under vår separation? Shit alltså.

Förstår inte ens varför du fortsätter?

Du kommenterar allt men du kommenterar inte hur du vet lydias nästa drag innan någon annan? Ingen av oss vet exakt vem du är så varför drar du inte bara täcket över dig och lägger ner?

Du är inte någon som Emil haft någon affär med.

För det första: Klart jag fortsätter, och det kommer jag fortsätta göra. Jag har en person som står mig nära, som också stod Emil väldigt nära, en av få som han kunde öppna sitt hjärta till, så jag vet mycket mer än vad du tycks tro.
Jag kommer dock av respekt för denna person, inte avslöja något som kan avslöja hen.
För det andra: Man behöver verkligen inte vara någon raketforskare för att förstå hur Lydia och hennes advokater tänkte och gick vidare. Ej heller för att förstå att det fortfarande finns vägar att gå.

Men, Lasse Åberg fick väl idén till Stig-Helmer från hemorten
2022-02-12, 22:58
Medlem
Citat:
Ja precis.

Du fick ju reda på detta nån vecka senare enl dig själv tidigare. Men nu har du väldigt mycket koll på vad som hänt/inte hänt.

Du är Ls vän och det har nog alla räknat ut.

Mig känner du knappast.

Du, det räcker med vad Emil har berättat för att känna dig. Omogen är vad du är, och kall mot djur. Varje fall när du avlivade din hund.
2022-02-12, 23:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
För det första: Klart jag fortsätter, och det kommer jag fortsätta göra. Jag har en person som står mig nära, som också stod Emil väldigt nära, en av få som han kunde öppna sitt hjärta till, så jag vet mycket mer än vad du tycks tro.
Jag kommer dock av respekt för denna person, inte avslöja något som kan avslöja hen.
För det andra: Man behöver verkligen inte vara någon raketforskare för att förstå hur Lydia och hennes advokater tänkte och gick vidare. Ej heller för att förstå att det fortfarande finns vägar att gå.

Ja, vem kan den gemensamma nämnaren vara? Det är Lydia som är mördaren den du predikar för.

Fortfarande förstår du inte att det är över för Lydia Barth, det finns inga fler vägar att gå.
Att du inte är raketforskare har nog ingen missat.
Hennes advokater...ja, vad ska man säga, de utförde ett uppdrag, försvarade ett avskum för pengar... jorå.. hur var det nu med lögnerna?
2022-02-12, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ja, vem kan den gemensamma nämnaren vara? Det är Lydia som är mördaren den du predikar för.

Fortfarande förstår du inte att det är över för Lydia Barth, det finns inga fler vägar att gå.
Att du inte är raketforskare har nog ingen missat.
Hennes advokater...ja, vad ska man säga, de utförde ett uppdrag, försvarade ett avskum för pengar... jorå.. hur var det nu med lögnerna?

Ja jag har sagt det flertalet gånger nu, och får väl tydligen säga det igen för dig.
Jag hatar fortfarande Lydia för vad hon gjorde den kvällen. Förstår du Mumsbulle? Troligtvis inte då du måste vara den trögfattadeste person här inne.
Och personen som jag litar på och som Emil anförtrodde med mycket är inte Lydia. Personen känner Emil sedan länge.
2022-02-13, 00:44
Moderator
OYs avatar
OT raderat och varningar kan komma att utdelas.

/Mod
2022-02-13, 09:15
Medlem
Citat:

jag har iallafall svarat nu och dessutom givit en bakgrund som ni egentligen inte ens behöver.
så nu lämnar jag denna VIDRIGA tråd och hoppas att ni alla gör desamma.
FÖR allas skull.
2022-02-13, 10:26
Medlem
Mercedes avatar
Citat:

fetade ett: OM denna person står dig och Emil NÄRA, som Emil "lättade" sitt hjärta till, hur är det ens möjligt denna person inte berättade för dig att Lydia var en kusin?
HUR är det möjligt att någon som Emil stod så nära nu sitter och berättar massa skit som du ska få skriva ut anonymt på ett forum?

fetade 2: Så du menar att vem som helst hade kunnat fatta att advokaterna skulle dra "det måste vara en pistol Emil laddade som vi hörde och absolut inte hans klocka" strået?
wow..
Du kanske skulle bli en raketforskare istället och göra lite nytta istället för att sitta här och sprida skit och skvaller.

Brukade Lydia sitta halvnäck och putsa/flasha sina vapen framför dig med?
Kanske du drömde om att du och Lydia skulle bli 2000-talets "Bonnie och Clyde"?
Istället sitter hon nu där hon sitter (I TRYGGT FÖRVAR) och du får spendera dagarna här med att försvara den lilla heder hon ens har kvar och smutskasta hennes X män. Vem vet? Hon kanske blir så tacksam så att när hon släpps ut som en medelålders kvinna hoppar rakt in i din famn <3

Nu gör jag som Emils X gör, lämnar denna VIDRIGA tråd.
Inte för allas skull, utan för Emils nära och käras skull och framför allt: för EMILS skull.

Om någon kommer starta en "vem var mörderskan LYDIA BARTH tråd" i kändisskvaller kanske vi ses där i framtiden!
2022-02-13, 12:22
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Berättade saker skulle det stå. Ibland leker telefonen ett spratt med att lägga in andra ord.

Vad i hela fridens namn snackar du om.
Jag har redan 2021-11-27 berättat att jag träffat dom båda. Du har uppenbart problem med att folk berättar saker för dig. Du tror mig ju säkert inte, så du kan ju kolla in inlägg nr 6081.
Jag får tydligen skriva det igen då. Hon var ofta i skolan, hos klasskompisar, med sina barn eller i lägenheten när jag var där. Tar början igen för dig Mumsbulle: HON VAR OFTA i skolan....
Förstod du nu?
Att du inte kan läsa och hittar på en massa, DET är PINSAMT
Detta är lögner, och dina patetiska försök på semantiska vändningar för att få det se ut som sanning, faller rakt igenom. Återigen.
2022-02-13, 12:23
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Jag har ju redan kommit på dig vid flera tillfällen med lögner. Där jag påtalat och bett dig plocka fram min lögn.
Då börjar du prata om något helt annat, och låtsas som det regnar. Så patetiskt av dig.
Allt finns i tråden att läsa för alla.
Nej, det stämmer inte. Det är du som ljuger och vänder på sanningen, men din "strategi " fungerar tyvärr inte längre, samma hur många gånger du upprepar och önskar att det var så.
Din "strategi" funkar enbart om ingen andra än din hejaklack läser tråden och hejdlöst stödjer opp om lögnerna. Det är många som har genomskådat vad du försöker nu, så du kommer inte få sista ordet.
Det är mycket vidrigt att fortsätta smutskasta brottsoffret som du och drittningen mfl gjort i många månader nu.

Låt detta vara mina sista ord i tråden, i respekt för de anhöriga och för Emil själv:

Kan du titta in i ögonen på dom som sörjer och stå för allt vad du skrivit här?
Senast redigerad av WinnieSeila 2022-02-13 kl. 12:55.
2022-02-13, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
fetade ett: OM denna person står dig och Emil NÄRA, som Emil "lättade" sitt hjärta till, hur är det ens möjligt denna person inte berättade för dig att Lydia var en kusin?
HUR är det möjligt att någon som Emil stod så nära nu sitter och berättar massa skit som du ska få skriva ut anonymt på ett forum?

fetade 2: Så du menar att vem som helst hade kunnat fatta att advokaterna skulle dra "det måste vara en pistol Emil laddade som vi hörde och absolut inte hans klocka" strået?
wow..
Du kanske skulle bli en raketforskare istället och göra lite nytta istället för att sitta här och sprida skit och skvaller.

Brukade Lydia sitta halvnäck och putsa/flasha sina vapen framför dig med?
Kanske du drömde om att du och Lydia skulle bli 2000-talets "Bonnie och Clyde"?
Istället sitter hon nu där hon sitter (I TRYGGT FÖRVAR) och du får spendera dagarna här med att försvara den lilla heder hon ens har kvar och smutskasta hennes X män. Vem vet? Hon kanske blir så tacksam så att när hon släpps ut som en medelålders kvinna hoppar rakt in i din famn <3

Nu gör jag som Emils X gör, lämnar denna VIDRIGA tråd.
Inte för allas skull, utan för Emils nära och käras skull och framför allt: för EMILS skull.

Om någon kommer starta en "vem var mörderskan LYDIA BARTH tråd" i kändisskvaller kanske vi ses där i framtiden!

Ja, denna person är/var en vän till Emil sedan flera år tillbaka. En person som Emil verkligen kunde öppna upp till, och så här i efterhand så här han berättat en del om Emils bekanta, ex m.m i inte allt för god ton om man säger som så.
Varför skulle han berätta för mig att Lydia inte var en kusin? Vi (jag och emil) ville inte skylta med det vi hade, så jag vet inte ens om han visste vad Emil och jag hade.

Inte det specifika försvarsupplägget, men att dom skulle gå vidare är absolut ingen nyhet. Ej heller att det skulle vara slut nu.

Jag har inte sett Lydia mer än påklädd.
Jag drömmer ingenting om Lydia, sjuk tanke av dig!
Hon sitter där hon ska sitta, ingen tvekan om saken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in