Flashback bygger pepparkakshus!
2022-02-10, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Det visade sig vara ett vinnande drag att passa på att fynda andelar i Rysslandsfonder just när krigsrädslan stod på topp. Hittills ligger jag på +7,5%.

Alltid retar det väl någon.
Nej det retar mig inte alls. Jag hoppas du fortsätter göra bra vinster och lägger din fokus på att förbättra ekonomin istället för att trolla diskussionerna. Du har uppenbarligen bättre sinne för affärer än politik <3
Citera
2022-02-10, 21:26
Medlem
elbels avatar
Tycker dokument utifrån om ryssland (fransk dokumentär) är värd en titt
intressant hur allt hänger samman, även avsnittet om kina är kopplat till ryssland

hade helt missat att ryssland gick in med stridsvagnar i georgien
intressant med deras "synvinkel", om de inte gått in i georgien eller krimhalvön hade det byggts natobaser där

intressant när putin går i pension, nu när politiken är så personifierad
kina har klarat det galant
Citera
2022-02-10, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
hade helt missat att ryssland gick in med stridsvagnar i georgien
intressant med deras "synvinkel", om de inte gått in i georgien eller krimhalvön hade det byggts natobaser där
Att känna till detaljerna i Kremls lögner är inte särskilt intressant bortom det faktum att det är just lögner utan någon som helst förankring till verkligheten. Putler hade lika gärna kunnat påstå att NATO planerar att förlägga örlogsfartyg i hans ölsejdel och att det är därför han måste tömma glaset illa kvickt.

Dokumentären ifråga var inte vidare bra alls, i mitt tycke. Man förenklar så mycket att det blir svårt för tittaren att hänga med på hur mycket dynga och fulspel som Putler faktiskt kört med.
Citera
2022-02-11, 09:04
Medlem
elbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Att känna till detaljerna i Kremls lögner är inte särskilt intressant bortom det faktum att det är just lögner utan någon som helst förankring till verkligheten. Putler hade lika gärna kunnat påstå att NATO planerar att förlägga örlogsfartyg i hans ölsejdel och att det är därför han måste tömma glaset illa kvickt.

Dokumentären ifråga var inte vidare bra alls, i mitt tycke. Man förenklar så mycket att det blir svårt för tittaren att hänga med på hur mycket dynga och fulspel som Putler faktiskt kört med.
Absolut är viktigt att känna till både washington och kremls lögner.
Kan stämma det med kremls fulspel, det skrämmande är väl isf att vi lägger våra liv i washingtons händer
Citera
2022-02-11, 13:53
Medlem
Citat:
Nej det retar mig inte alls. Jag hoppas du fortsätter göra bra vinster och lägger din fokus på att förbättra ekonomin istället för att trolla diskussionerna. Du har uppenbarligen bättre sinne för affärer än politik <3

Tio poäng på den
Citera
2022-02-11, 15:01
Medlem
Nyheter från det efterblivna putinriket :

1. Putilov Grigory, 14 år gammal, 1938. Lekte med hjulet fr en trasig hästvagn, som han av misstag tappade i floden. Dömd till 5 år i straffkoloni för "skada på det kollektiva jordbrukssystemet".

2. Nikita Uvarov, 16 år gammal, 2022. Spelade Minecraft, sprängde FSB-byggnaden i spelet. Dömd till 5 år för terrorism.
Citera
2022-02-11, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Absolut är viktigt att känna till både washington och kremls lögner.
Kan stämma det med kremls fulspel, det skrämmande är väl isf att vi lägger våra liv i washingtons händer
Washington må göra fel men absolut inte med den systematik som Ryssland. De är inte jämförbara.
Citera
2022-02-11, 19:27
Medlem
elbels avatar
Citat:
Washington må göra fel men absolut inte med den systematik som Ryssland. De är inte jämförbara.
Intressant åsikt
Citera
2022-02-12, 10:51
Medlem
Citat:
+10% nu. Jag hyvlar av lite av vinsten genom att vikta om portföljen, men behåller Rysslandsfonderna tills vidare eftersom det är långt kvar till vad de stod i innan Ukraina-frossan.

Let's Go Brandon!

https://ru.wikipedia.org/wiki/Let%E2%80%99s_Go_Brandon

Citera
2022-02-12, 13:36
Medlem
Baisers avatar
Ryska börsen och rubeln faller som en sten .
Citera
2022-02-12, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Ryska börsen och rubeln faller som en sten .
Faller rubeln som en sten? I februari 2021 fick jag 11 öre för en rubel. Idag får jag 12 öre.

https://www.xe.com/sv/currencycharts/?from=RUB&to=SEK
Citera
2022-02-12, 15:32
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Det visade sig vara ett vinnande drag att passa på att fynda andelar i Rysslandsfonder just när krigsrädslan stod på topp. Hittills ligger jag på +7,5%.

Alltid retar det väl någon.

Hoppas du placerar allt du har där!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in