2022-02-11, 22:09
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarangDingDong
Är det samme som "Betong-Jocke" i U-Vä.by?
Han som dödade Madde ja. Han kanske fick nytt namn men var känd som AmfetaminJocke före betongen.
Citera
2022-02-11, 22:21
Medlem
FarangDingDongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Han som dödade Madde ja. Han kanske fick nytt namn men var känd som AmfetaminJocke före betongen.

Om det är Jocke som är farsan önskar man ju en omgående "kidnappning" (som mussarna kallar det) från socs sida.
Citera
2022-02-12, 01:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av winny-
Vi fick lära oss att ringa 90 000 eller be någon vuxen att göra det, när jag gick på dagis.

90 000 fungerar fortfarande och 911 fungera på det flesta mobiler.
Citera
2022-02-12, 07:48
Medlem
nordicwraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarangDingDong
What if? Jo så kan det vara men det är ovanligt. Statistiskt är det män som slår. Den icke våldsamma föräldern ska ha vårdnaden. Är båda olämpliga skall fosterhemsplacering tillämpas.

Nej det är inte ovanligt. Män är inte så överrepresenterade när det gäller våld mot kvinnor och tvärt om. Den vanligaste formen av våld inom relationer är kvinnor mot kvinnor och den minst vanliga är män mot män. Dessutom är det vanligt att båda pucklar på varandra pga missbruk. Växte själv upp i ett hem där min alkoholiserade styvmorsa misshandlade farsan och klöste upp ansiktet på honom och jagade både honom och oss barn med kniv osv. Självklart blev farsan till slut häktad för kvinnofridskränkning trots att han inte var den våldsamma partnern.

Jag har själv varit tillsammans med en kvinna som är psykopat som blev dömd för grov fridskränkning mot mig och fick fängelse ett år. Hon har tidigare anmält sina män för det, vilket hon skröt om. Hon fick även ett ex att utföra mordförsök mot hennes nuvarande.

Pga mina upplevelser är jag tämligen övertygad om att kvinnor är överrepresenterade när det gäller våld i relationer och att många fall av kvinnomisshandel handlar om kvinnors manipulation av det juridiska systemet.
Citera
2022-02-12, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Å fan, samhällets har "utvecklats" sedan jag var barn.

Precis. Detta är något alla barn lär sig för att just kunna hjälpa om något händer och en vuxen inte finns bredvid.
Citera
2022-02-12, 09:38
Medlem
Ni som vittnat/hört farsan slå morsan, där morsan ändå valt att stanna kvar med honom - hade ni föredragit att de skiljdes åt och att farsan förlorade vårdnaden om er?
Citera
2022-02-12, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OstgotaHus
Ger en man sig på kvinnor så ska han hängas ut för tid och evighet och alltid behöva se sig över axeln.

När han minst anar det så står någon av oss där och häller bensin genom brevinkastet hos antingen mannen eller hans nära och kära, det som skadar mest.

Sedan när allt lugnat ner sig så händer det igen. Igen och igen.
Gör du likadant mot kvinnor som misshandlar sina män? Eller är du för feg för det!
Citera
2022-02-12, 14:29
Avstängd
OstgotaHuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elak-gubbe
Gör du likadant mot kvinnor som misshandlar sina män? Eller är du för feg för det!
Det är skillnad.
Citera
2022-02-12, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
Nej det är inte ovanligt. Män är inte så överrepresenterade när det gäller våld mot kvinnor och tvärt om. Den vanligaste formen av våld inom relationer är kvinnor mot kvinnor och den minst vanliga är män mot män. Dessutom är det vanligt att båda pucklar på varandra pga missbruk. Växte själv upp i ett hem där min alkoholiserade styvmorsa misshandlade farsan och klöste upp ansiktet på honom och jagade både honom och oss barn med kniv osv. Självklart blev farsan till slut häktad för kvinnofridskränkning trots att han inte var den våldsamma partnern.

Jag har själv varit tillsammans med en kvinna som är psykopat som blev dömd för grov fridskränkning mot mig och fick fängelse ett år. Hon har tidigare anmält sina män för det, vilket hon skröt om. Hon fick även ett ex att utföra mordförsök mot hennes nuvarande.

Pga mina upplevelser är jag tämligen övertygad om att kvinnor är överrepresenterade när det gäller våld i relationer och att många fall av kvinnomisshandel handlar om kvinnors manipulation av det juridiska systemet.
Det finns amerikanska studier som visar att kvinnor står för den mesta typen av misshandel i en relation mellan de två könen det var 55% kvinnor enligt studien.
Citera
2022-02-12, 14:34
Medlem
Citat:
Det är skillnad.
Absolut inte misshandlar man då är det lika oavsett kön men jag misstänker att du sätter kvinnan på en pedistal och oavsett vad de gör så tindrar du med ögonen och tror att du får komma till, jävla toffel.
Citera
2022-02-12, 14:40
Avstängd
OstgotaHuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elak-gubbe
Absolut inte misshandlar man då är det lika oavsett kön men jag misstänker att du sätter kvinnan på en pedistal och oavsett vad de gör så tindrar du med ögonen och tror att du får komma till, jävla toffel.
Om du måste åka på stryk och anser att du kommer få lika mycket stryk av en man som av en kvinna så är det du som är cucken.
Citera
2022-02-12, 14:53
Medlem
Citat:
Om du måste åka på stryk och anser att du kommer få lika mycket stryk av en man som av en kvinna så är det du som är cucken.
Det är inte mej jag pekar på det är din inställning som jag är nyfiken på varför du gör en sak och inte tvärtom.

Men tro inte att jag blir ledsen av ditt lilla påhopp här, för mig är du fortfarande den lilla pojke som blev tillrättavisad av flickorna på skolgården utifrån hur du agerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in