Citat:
Ursprungligen postat av
FarangDingDong
What if? Jo så kan det vara men det är ovanligt. Statistiskt är det män som slår. Den icke våldsamma föräldern ska ha vårdnaden. Är båda olämpliga skall fosterhemsplacering tillämpas.
Nej det är inte ovanligt. Män är inte så överrepresenterade när det gäller våld mot kvinnor och tvärt om. Den vanligaste formen av våld inom relationer är kvinnor mot kvinnor och den minst vanliga är män mot män. Dessutom är det vanligt att båda pucklar på varandra pga missbruk. Växte själv upp i ett hem där min alkoholiserade styvmorsa misshandlade farsan och klöste upp ansiktet på honom och jagade både honom och oss barn med kniv osv. Självklart blev farsan till slut häktad för kvinnofridskränkning trots att han inte var den våldsamma partnern.
Jag har själv varit tillsammans med en kvinna som är psykopat som blev dömd för grov fridskränkning mot mig och fick fängelse ett år. Hon har tidigare anmält sina män för det, vilket hon skröt om. Hon fick även ett ex att utföra mordförsök mot hennes nuvarande.
Pga mina upplevelser är jag tämligen övertygad om att kvinnor är överrepresenterade när det gäller våld i relationer och att många fall av kvinnomisshandel handlar om kvinnors manipulation av det juridiska systemet.