2022-02-12, 12:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av palats
I journalistik ingår det du kallar ”uthängning”, att man mot sin vilja kan bli publicerad i mindre smickrande sammanhang.
Detsamma ingår i förtal.
Skulle juristdomare anse publiceringarna juridiskt relevanta eller som övervägande förtal... Vad tror du själv?
Citera
2022-02-12, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StortOllon
Detsamma ingår i förtal.
Skulle juristdomare anse publiceringarna juridiskt relevanta eller som övervägande förtal... Vad tror du själv?

Det är nämndemän som sitter i juryn i tryckfrihetsmål. Dumpen bedriver sin verksamhet med utgivningsbevis.

Kraven att något ska vara förtal är i tryckfrihetsmål högt ställda och i tidigare mål har grundlagsskyddade medier friats för uthängningar. Exempelvis Jim Olsson mot Expressen. Sådant friande kan ej överklagas.
Citera
2022-02-12, 13:10
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Så du är en sådan alltså. Hade mina misstankar. Du har inte funderat på det här med bot? Man har ju hört att kemisk kastrering faktiskt ger bra resultat. Att kunna bota helt och hållet finns nog inte tyvärr.

Haha, om vi startar med att jag får kastrera dig! Du kan få med dig bollarna hem i en liten låda!

Näe, mina fantasier är heliga för mig. Skulle hellre bli inlåst på obestämd framtid. Men som det ser ut nu så lever jag ett bra liv. Så jag nöjer mig med det.
Citera
2022-02-12, 13:11
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Det är såklart relevant. Det finns så klart en anledning till att de inte vill visa chattarna i sin helhet.

När jag skriver att det är 100% irrelevant så är det med hänsyn till vad Dumpen eventuellt klippt bort. Det finns inga förmildrande omständigheter som försvarar pedofilernas poster, initiativ eller aktiviteter. Att Dumpen lägger ut enbart de bitar som visar pedofilernas övertramp är good enough för att legalisera konfrontation och uthängning. Den långa utdragna konversationen dessförinnan, som går ut på att ge pedofilen trygghet, saknar dels relevans och är ointressant. Det Dumpen gör visar att brottsprovokation fungerar utmärkt och det borde vara tillåtet för polisen att använda metoden när det gäller grova brott. Förstå vad det skulle spara samhällsresurser och lidande.
Citera
2022-02-12, 13:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av palats
Det är nämndemän som sitter i juryn i tryckfrihetsmål. Dumpen bedriver sin verksamhet med utgivningsbevis.

Kraven att något ska vara förtal är i tryckfrihetsmål högt ställda och i tidigare mål har grundlagsskyddade medier friats för uthängningar. Exempelvis Jim Olsson mot Expressen. Sådant friande kan ej överklagas.
Sant men Jim Olsson hängdes väl inte ut naken med namn och adress så tydligt och inte riktigt på liknade grunder.
Olsson hänges ut på åsikter som han vidhöll att han hade skrivit och öppnade väl dörren och erkände detta självmant till journalisten David Baas.
Sjöberg och Sara är åtminstone inte journalister på Facebook. Länk till domen...? Osäker men okej... Jag tror att skillnaden ligger i att Expressen ändå skötte intervjun utifrån ett relativt stort politiskt nyhetsvärde.
Obs, nu spekulerade jag.
Citera
2022-02-12, 13:15
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StortOllon
Njä det kanske inte finns ett tydligt samband mellan autism och övergrepp. Ett sådant kanske snarare går att finna hos psykopater, dementa, narkomaner och dylika utan konsekvenstänkande eller skuldkänslor.

Däremot vad jag läst och som dessutom är min övertygelse är att riktig pedofili till stora delar sammanfaller med just intresse/sexuellt intresse för barn, vilket asperger och autister delar.

Oj, du skulle kunna bli professor på området... Funderat på det?

Du har ju rätt mycket underlag på Dumpen, jag tror att det finns ett samband mellan ollonets storlek och form och om dom är pedofil. Om du printar ut alla snoppbilderna, hänger upp på väggen hemma och jämför? Låt dom hänga ett tag för att se om sambandet växer fram i skallen på dig!

Att vara pedofil kan drabba vem som helst, hög eller låg. Sen kan ju saker ta roliga vändningar om den läggningen kombineras med annat. Men du ska inte tro att du blir pedofil för att du har autism eller är psykopat, narkoman eller dylika.
Citera
2022-02-12, 13:16
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Haha, om vi startar med att jag får kastrera dig! Du kan få med dig bollarna hem i en liten låda!

Näe, mina fantasier är heliga för mig. Skulle hellre bli inlåst på obestämd framtid. Men som det ser ut nu så lever jag ett bra liv. Så jag nöjer mig med det.

Men du måste inse att de fantasierna är fan sjuka? Litet insikt? Ser man själv ett barn tänker man fan blöjor, skit och de luktar illa. Ingenting som får det att gå igång i snorren. Snarare mer åt det andra hållet. Ser man en vuxen kvinna med alla hennes former en helt annan historia.

Det finns alltså som jag vet ingen bot. Kemisk kastrering möjligen. Det har gett bra resultat i USA vad man läst. Men det kan ju också vara som så att för att ens bli släppt fri i USA krävs kemisk kastrering så resultatet blir därefter. Det var bra, jag mår prima med det osv.
Citera
2022-02-12, 13:32
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men du måste inse att de fantasierna är fan sjuka? Litet insikt? Ser man själv ett barn tänker man fan blöjor, skit och de luktar illa. Ingenting som får det att gå igång i snorren. Snarare mer åt det andra hållet. Ser man en vuxen kvinna med alla hennes former en helt annan historia.

Det finns alltså som jag vet ingen bot. Kemisk kastrering möjligen. Det har gett bra resultat i USA vad man läst. Men det kan ju också vara som så att för att ens bli släppt fri i USA krävs kemisk kastrering så resultatet blir därefter. Det var bra, jag mår prima med det osv.

Dom är inte sjuka i mitt huvud... Men jag vet att du ser på saken på så sätt.

Nja, jag går inte igång på dom yngsta. Från det att dom börjar få bröst, lite form på höfterna typ. Ingen jätteskarp linje, men ungefär där.

Sen tänder jag på vuxna kvinnor också. Men då föredrar jag *trumvirvel* små bröst och petita kvinnor!

Nä, jag tror inte heller det finns någon bot på det sättet. Mina fantasier är värre ändå. Men jag gillar dom. Jag håller dom i schack. Det är därför jag skapade kontot här. Om en sådan som jag hamnar i situationen att "livet är över" så finns ju risken att jag går ut och har "roligt" istället för att ta livet av mig.

Dumpen riskerar ju faktiskt att skapa sådan människor. Eller har redan gjort det.

Nu har jag ju stannat här längre än tänkt. Lite skoj! Har liksom inte vädrat mitt inre så ofta. Som du kanske förstår?
Citera
2022-02-12, 13:33
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ja för där står det att: "Vi kan väl fantisera om att min dotter är med?" eller något motsvarande från killens sida. Bättre om det inte syns!

Vilket är irrelevant. Visst, det finns säkert (?) människor som har så rubbade fantasier att de blandar in barn i sina sexchattar men aldrig någonsin skulle ta i ett barn med sexuell tång irl. En människa utan pedofil läggning hade däremot sannolikt blivit blivit lite avvaktande (om inte avtänd) när en förälder börjar dra med sig barnet in i sexchatten och det hade givetvis INTE varit intressant att träffas för lite familjesex.

En människa som går igång sexuellt på en uppenbar pedofil som envisas med att dra in sitt barn i sexchatt och vill träffas för lite familjemys, är ungefär lika trovärdig som Federley.
Citera
2022-02-12, 13:40
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Vilket är irrelevant. Visst, det finns säkert (?) människor som har så rubbade fantasier att de blandar in barn i sina sexchattar men aldrig någonsin skulle ta i ett barn med sexuell tång irl. En människa utan pedofil läggning hade däremot sannolikt blivit blivit lite avvaktande (om inte avtänd) när en förälder börjar dra med sig barnet in i sexchatten och det hade givetvis INTE varit intressant att träffas för lite familjesex.

En människa som går igång sexuellt på en uppenbar pedofil som envisas med att dra in sitt barn i sexchatt och vill träffas för lite familjemys, är ungefär lika trovärdig som Federley.

Oj, flexibiliteten i ditt intellekt får en kub att verka rund...

Du måste kunna ta skuttet ut ur din lilla trånga värld. Förstå att andra tänker annorlunda och inse att det finns olika nivåer i helvetet.

Att fantisera om sex med barn är inte lika illa som att faktiskt ha sex med ett barn. Han verkade ju till och med skriva dom där fantasierna med viss motvilja. Antagligen skrev han pliktskyldigast för att få mamman.
Citera
2022-02-12, 13:44
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Nä, jag tror inte heller det finns någon bot på det sättet. Mina fantasier är värre ändå. Men jag gillar dom. Jag håller dom i schack. Det är därför jag skapade kontot här. Om en sådan som jag hamnar i situationen att "livet är över" så finns ju risken att jag går ut och har "roligt" istället för att ta livet av mig.

Dumpen riskerar ju faktiskt att skapa sådan människor. Eller har redan gjort det.

Nu har jag ju stannat här längre än tänkt. Lite skoj! Har liksom inte vädrat mitt inre så ofta. Som du kanske förstår?

Tror det är grejen. Fantisera om det. Håll det på din kammare. Finns ingen bot mer än vetskapen om du tar ut dina fantasier kommer det högst säkert skada en annan människa för livet. Det är nog boten som finns. Att få vetskap att allt handlar inte om din egen kuk och få mest av din njutning. Om det är barn kommer det påverka dom för livet i många fall.

Vad du skrev sedan. Japp. Helt ärligt tror Dumpen är farlig. För de triggar folk. Folk som du kanske låg i gråzonen. Sedan får de napp på en av Dumpens chattare och tänker vad fan tänker ett barn som det här! Gillar sex och har sig. Sedan kommer de att gå hem och begå överfall mot ett barn de har i sin närhet. Det är liksom varför seriösa organisationer vägrar ta emot pengar från Patrik. För de vet att det Dumpen gör skapar mer monster.
Senast redigerad av Zaedrews 2022-02-12 kl. 13:47.
Citera
2022-02-12, 13:50
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Oj, flexibiliteten i ditt intellekt får en kub att verka rund...

Du måste kunna ta skuttet ut ur din lilla trånga värld. Förstå att andra tänker annorlunda och inse att det finns olika nivåer i helvetet.

Att fantisera om sex med barn är inte lika illa som att faktiskt ha sex med ett barn. Han verkade ju till och med skriva dom där fantasierna med viss motvilja. Antagligen skrev han pliktskyldigast för att få mamman.

Det är skillnad på fantasi och handling, ja. Nu var det så att brandmannen inte nöjde sig med att enbart sexchatta med barn (vilket är en aktivitetet som sannolikt är mer vanligt bland pedofiler än människor som saknar sexuellt intresse för barn), han bokade även upp ett möte med en pedofilmamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in