Citat:
Ursprungligen postat av
Fettsugning
Köp aldrig, aldrig, aldrig en fransk bil.
Jag äger sedan 25 år(i april i år) en nu 32 år gammal Citroen - f ö långt ifrån min första "Cittra".
Vid köpet fick den genomgå en omfattande rostskyddsbehandling.
Strax efter inköpet fick jag kosta på en bit avgasrör á 16:-.
Ett batteri för 10 år sedan (men det är nog dags igen för byte).
Förra året en ny bränslepump á närmare 300:- inkl ett oljefilter och frakt.
Som "skattesmitare" och MHRF-godkänd besiktar jag vartannat år, slipper skatt, och har helförsäkring hos Folksam för 990:-/helår.
Betydligt mindre problem än med SAAB, Volvo, BMW, VW.
Fettsugning - hur många franska bilar har du erfarenhet av?