2022-02-12, 10:04
  #1261
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Dina först sex inlägg och de handlar om att eventuellt köpa en Zoe.
Du får dock trolla vidare och jag hänger på.

Kolla med BAB7 om du inte kan köpa hans knappt inkörda Zoe.


"knappt inkörda" va lite småkul ja..
Citera
2022-02-12, 10:10
  #1262
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjonk
"knappt inkörda" va lite småkul ja..

De flesta Zoe lär vara knappt inkörda eftersom de bara står på verkstaden jämt. Såvida de inte är inkörda i en carport med grusbeläggning, för då kommer de aldrig ut igen.
Citera
2022-02-12, 10:13
  #1263
Medlem
Fettsugnings avatar
Köp aldrig, aldrig, aldrig en fransk bil.
Citera
2022-02-12, 10:39
  #1264
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Köp aldrig, aldrig, aldrig en fransk bil.
Jag äger sedan 25 år(i april i år) en nu 32 år gammal Citroen - f ö långt ifrån min första "Cittra".
Vid köpet fick den genomgå en omfattande rostskyddsbehandling.
Strax efter inköpet fick jag kosta på en bit avgasrör á 16:-.
Ett batteri för 10 år sedan (men det är nog dags igen för byte).
Förra året en ny bränslepump á närmare 300:- inkl ett oljefilter och frakt.
Som "skattesmitare" och MHRF-godkänd besiktar jag vartannat år, slipper skatt, och har helförsäkring hos Folksam för 990:-/helår.
Betydligt mindre problem än med SAAB, Volvo, BMW, VW.

Fettsugning - hur många franska bilar har du erfarenhet av?
Citera
2022-02-12, 10:42
  #1265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jemi0052
Jag känner mig tveksam till att köpa en äldre elbil när det verkar vara många nya modeller precis runt hörnet. Sedan är Renault väl knappast kända för sin höga driftsäkerhet och kvalité?

Kan ligga nåt i det då Renault sedan urminnes tider haft dåligt rykte. Finns det garanti och priset är lågt, ja då kan det kanske vara värt.
Citera
2022-02-12, 10:44
  #1266
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flattematte
Jag äger sedan 25 år(i april i år) en nu 32 år gammal Citroen - f ö långt ifrån min första "Cittra".
Vid köpet fick den genomgå en omfattande rostskyddsbehandling.
Strax efter inköpet fick jag kosta på en bit avgasrör á 16:-.
Ett batteri för 10 år sedan (men det är nog dags igen för byte).
Förra året en ny bränslepump á närmare 300:- inkl ett oljefilter och frakt.
Som "skattesmitare" och MHRF-godkänd besiktar jag vartannat år, slipper skatt, och har helförsäkring hos Folksam för 990:-/helår.
Betydligt mindre problem än med SAAB, Volvo, BMW, VW.

Fettsugning - hur många franska bilar har du erfarenhet av?
Har jobbat som bilmekaniker så min erfarenhet är relativt vid.
Citera
2022-02-12, 10:45
  #1267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Köp aldrig, aldrig, aldrig en fransk bil.

Har haft några stycken och måste säga att jag haft mer tur med Renault o Dacia än Peugeot.
Citera
2022-02-12, 10:46
  #1268
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flat7
Kan ligga nåt i det då Renault sedan urminnes tider haft dåligt rykte. Finns det garanti och priset är lågt, ja då kan det kanske vara värt.

Har använt flera Zoe via Aimo (biluthyrning som kostar per minut), förvånad hur många som haft lysande varningslampor. Nu verkar Aimo bytt till Volkswagen id3.
Citera
2022-02-12, 11:22
  #1269
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Man räknar väl med att nybilspriserna avseende elbilar ska vara på samma nivå som bilar som drivs av fossilt bränsle 2025. Med det sagt tror jag man kan tjäna mycket på att vänta. Sen är det såklart en annan sak om man behöver ny bil nu.

Zoe gillar jag hursomhelst inte. Alldeles för liten och plastig.
Citera
2022-02-12, 11:46
  #1270
Medlem
Pope-Palpatines avatar
Rubriken är sanslöst rolig! Sugen på en Renault ... Den enda Renault jag varit sugen på är den här:

https://www.youtube.com/watch?v=GIvNLHgqS4k&ab_channel=ChampionCommunicati on
Citera
2022-02-12, 12:17
  #1271
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flat7
Kollar på begagnade Zoe (3år) som fortfarande har nybilsgaranti upp tills när de är 5år gamla. Har provkört några stycken och tycker att det verkar vara en förträfflig bil. Lättkörd, tyst, stadig. Kan bli riktigt bra ägarekonomi på en sådan om den håller ihop? Ni som kört Zoe, gärna över 10 000mil, vilka problem har du råkat ut för (om några)? Har läst att en medlem här har bytt mycket på sin men det låter som han haft otur verkligen!

Låtar som clickbait för en viss användare här på fb..
Citera
2022-02-12, 12:20
  #1272
Medlem
RysktTrollkontos avatar
Jag googlade lite på Zoe och av allt att döma är det ett tjejnamn. Bildgooglar man på Renault Zoe får man upp bilder på tjejbilar. Jag skulle vilja föreslå något som är snäppet manligare. Vad sägs om till exempel Land Rover Defender ? Det både låter coolare och ser kraftigare ut. Lycka till med ditt bilköp, jag tror du kommer bli nöjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in