Citat:
Som sagt, jag tror att i det här valet så kommer de "hårda" frågorna spela en större roll, vi får se om oppositionen nappar på S,s utspel, än så länge tycks gensvaret vara ljumt.
Elpriserna kommer att vara lägre men knappast diesel och bensin så där har ju medelklassen något gott att suga på, allt fler kommer ju att märka att det har blivit löjligt dyrt att tanka sin bil och elbilsalternativet funkar ju inte för alla.
Jag hyser ett gott hopp än så länge om att diskussionen inte kommer att präglas lika mycket av de "mjuka" frågorna, vi har för stora problem för det med de "hårda"
Elpriserna kommer att vara lägre men knappast diesel och bensin så där har ju medelklassen något gott att suga på, allt fler kommer ju att märka att det har blivit löjligt dyrt att tanka sin bil och elbilsalternativet funkar ju inte för alla.
Jag hyser ett gott hopp än så länge om att diskussionen inte kommer att präglas lika mycket av de "mjuka" frågorna, vi har för stora problem för det med de "hårda"
Jag håller absolut med om bränslepriserna. Visst det kan komma en sänkning p.g.a. världsmarknadspriset går ner men med ekonomier som går igång efter pandemin blir det högst sannorlikt tvärt om.
Bryr sig de väljare som måste lockas över blöckgränsen om bränslepriser dock? Osäkra mittenväljare, många från storstad, kvinnor, högutbildade, unga. De har nog råd att betala alternativt äger inte bil.
Jag tror att lägre bränslepris är att predika för de redan frälsta och en ickefråga för de som behövs vinnas.
Vård skola omsorg är ju ett gammalt såsse mantra men där måste M/SD/KD bli vassare om vågen skall tippa över till vår fördel. Samt ha beredskap för det oväntade och reagera blixsnabbt på det.
Historiskt sett har vi omkring 8% blocköverskridare bland de som röstar. De gillar C och L främst. Dessa partier har nu senast cirka 11% tillsammans. Inte många kärnväljare kvar där nu. En rysare väntar i höst.