2022-02-11, 11:56
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Var väl WHO som skrev nå liknande om boosters ...

Skulle jag vilja se. Att WHO avråder från att vaccinera alltså?
Citera
2022-02-11, 11:57
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vill jag också se, borde skett för länge sen utanför riskgrupperna.
Citera
2022-02-11, 11:59
Medlem
Citat:
nu vill du att jag skulle ha skrivit det men så var inte fallet, sluta hitta på tack
WHO har sagt att boosta för mycket är kankse inte så jättebra...om jag inte missminner mig helt
Citera
2022-02-11, 11:59
Bannlyst
Citat:
Det har jag aldrig läst någonstans. Att vaccin skulle bryta ned immunförsvaret är typisk sådan information man hittar på rena foliehattshemsidor.

Dansk forskningsstudie som argumenterar för en tredje spruta. Jag ska försöka hitta tillbaka informationen.
Citera
2022-02-11, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Det är väl ingen som önskar att inläggningar av barn ska öka.

Jag tycker att de är bra att media, myndigheter och läkare går ut med det.

Det är främst förtidigt födda barn, barn som nu kan vara några år gamla eller relativt nyfödda.

Dessa var tydligen inte så drabbade tidigare vågor men av någon anledning så utvecklar dessa barn fler och alvarligare symptomer av omikron. Varför vet man inte.

Jag har inte själv ett förtidigt fött barn men hade jag haft det hade jag varit tacksam för att få informationen så att jag kunde ta bra beslut.

Oavsett om information och kunskap är trevlig eller inte så är ökad kunskap trygghet och inte alarmistisk.

Jag ger inte mycket för media, de ger en så vansinnigt konstig bild av saker och ting med deras chock och skräckrubriker. Om det vore så att man tog en neutral och saklig approach kanske man skulle ta det mer på allvar. ofta är deras artiklar otroligt innehållslös men upprepningar av samma sak men med en annan meningsuppbyggnad.

rent generellt är man ganska mycket mer infektionskänslig som för tidigt född om jag har fattat det rätt, så det är inte undra på heller när man har en mer smittsam variant som florerar runt.
Citera
2022-02-11, 12:08
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Vill jag också se, borde skett för länge sen utanför riskgrupperna.

Att WHO skulle avråda från att vaccinera trots att det minskar såväl svår sjukdom som död och i viss mån även smittspridning. Det vore ett jättescoop.

Är långt fler än enbart definierade riskgrupper som blivit svårt sjuka och avlidit av sjukdomen, men det känner du säkert redan till.
Citera
2022-02-11, 12:08
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
nu vill du att jag skulle ha skrivit det men så var inte fallet, sluta hitta på tack
WHO har sagt att boosta för mycket är kankse inte så jättebra...om jag inte missminner mig helt

Kanske inte?
Citera
2022-02-11, 12:13
Medlem
Citat:
Kanske inte?
" Agency believes that the constant rollout of booster shots every year is not sustainable "

"WHO's Warning On Repeated Booster Dose Vaccine Strategy For New Variants"

https://www.theguardian.com/world/2022/jan/12/repeated-covid-boosters-not-viable-strategy-against-new-variants-who-experts-warn

Troligen detta som menas
Senast redigerad av Offermod 2022-02-11 kl. 12:17.
Citera
2022-02-11, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Nej knappast inte om det har rapporterats öka.
Det är extremt överdrivet. För ett per veckor sedan hade antal inlagda barn pga Covid i Stockholm ökat med flera hundra procent. Vet du hur många som var inlagda? 4 STYCKEN!!! För tidigt födda. Det hade ökat med tre st patienter... Det är såhär de förvränger statistiken hela tiden för att det ska verka vara värre än det är.
Citera
2022-02-11, 12:43
Medlem
okok1s avatar
Är PCR testerna kvar?
Citera
2022-02-11, 12:53
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
De läckta dokumenten med DARPA och Fauci visar väl att viruset "släpptes ut" just i augusti 2019?
Har inte läst om det men det borde stämma.
Om det sedan släpptes ut medvetet eller omedvetet eller är ett naturligt fall vet jag ej men jag tror verkligen på att kineserna känt till detta längre tid än det de uppgett.
Citera
2022-02-11, 13:00
Medlem
Sunimods avatar
"Kroppens celler kan mutera coronaviruset"

Helt klart intressant. Kan vara vägen ur att Omicron återkom på samma sätt utan kan bli mildare för varje gång det smittar och sprider sig.
Skulle kunna vara orsaken till att tidigare mutationer, Alfa och delta m.fl. har försvagats och på så sätt fått tuff konkurrens av nya mutationer.

Artikel kommer från TT och är återgiven i Aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wOJj9d/kroppens-celler-kan-mutera-coronaviruset

En del av texten för de som inte vill besöka sidan

"Kroppens celler kan bekämpa coronaviruset genom att mutera det och göra det mindre skadligt. Det visar ny forskning från Göteborgs universitet.

Att det nya coronaviruset kan mutera och bli antingen mildare eller elakare har nog inte undgått någon under pandemin.

Men nu visar en studie från Göteborgs universitet hur våra egna celler kan ge upphov till mutationer för att ge oss ett slags skydd mot sars-cov-2, viruset som orsakar covid-19.

Forskarna har analyserat runt 288 000 virusstammar som hittats i blodprover från patienter i Europa som var sjuka i covid-19 under 2020.

Genom att kartlägga mutationsmönstret hos virusstammarna har forskarna sett att ett speciellt enzym som finns på insidan av våra cellers yttre hölje, membran, kan skapa mutationer som gör viruset sämre på att föröka sig.

Det talar för att enzymet, som kallas ADAR1, utgör en slags skyddsmekanism som kroppen använder för att begränsa coronavirusets spridning i kroppen. Det berättar Johan Ringlander, doktorand i virologi på Sahlgrenska akademin vid Göteborgs universitet och en av forskarna bakom studien."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in