2022-02-08, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Hun har vel nettopp forlovet seg.

Japp det förstår jag.. då har hon fullt upp…
Citera
2022-02-08, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panzeradler
Det är väl förhållandevis få kvinnor som tycker att det viktiga i livet är att få knulla så många män som möjligt oavsett om de är elitidrottare, akademiker eller jobbar i kassan på ICA?

Det som skapar usla förutsättningar för en elitidrottare är att man måste lägga ner så mycket tid på sin träning och att man inte rör sig i sammanhang där alkohol och det motsatta könet finns. Gemene Svensson kan dra på krogen en till två dagar i veckan utan att det upplevs som märkligt och att deras prestation skulle försämras, vilket i sin tur skulle påverka deras levebröd.

Hur många elitidrottande män förutom Frank Andersson, frid över hans minne, har hoppat på fittkarusellen?

Jag talar inte om nymfomaner nödvändigtvis. Jag talar om tjejer som vill ta för sig av livets goda och som kring de 20 har haft ett antal sexpartners varav vissa flyktiga bekantskaper.
Citera
2022-02-08, 22:27
Medlem
tuggishs avatar
Beror väl på vart man lägger fokus?

Att se bra ut, träffa partner osv eller om fokuset är skidskytterekord.

Tror många lösaktiga tjejer lever för ”kärlekslivet”, vänner, festa osv.

Många idrottskvinnor man träffat på fest är rätt tafatta och hamnar gärna i en dialog om kost eller träning, dvs det enda dem kan.
Citera
2022-02-09, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish

Många idrottskvinnor man träffat på fest är rätt tafatta och hamnar gärna i en dialog om kost eller träning, dvs det enda dem kan.

Precis. Om de är tråkiga och tafatta kommer de ha betydligt större chans att lyckas på elitnivå i sin idrott. Om de får smak för det goda i livet, och hoppar på kukkarusellen, är det i allmänhet kört.
Citera
2022-02-09, 08:14
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
En reflektion jag ofta gör när jag ser elitidrottskvinnor är att de sällan eller aldrig verkar vara inne i kukkarusellen.!

En reflektion jag ofta gör är att pojkar som använder ord som kukkarusell mest vill gnälla över kvinnor eftersom de inte får ligga.
Citera
2022-02-09, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
En reflektion jag ofta gör är att pojkar som använder ord som kukkarusell mest vill gnälla över kvinnor eftersom de inte får ligga.

Bra! Det är precis den där humorlösa inställningen man behöver ha för att bli en elitidrottskvinna! Risken för att dras med i kukkarusellen blir så mycket mindre då.
Citera
2022-02-09, 10:21
Medlem
Vad är problemet exakt? Låt dem välja själva.
Citera
2022-02-09, 15:32
Medlem
Citat:
Bra! Det är precis den där humorlösa inställningen man behöver ha för att bli en elitidrottskvinna! Risken för att dras med i kukkarusellen blir så mycket mindre då.
Hahaha.. 1-0 till dig. En lysande kontring.
Citera
2022-02-10, 23:21
Medlem
Panzeradlers avatar
Citat:
Jag talar inte om nymfomaner nödvändigtvis. Jag talar om tjejer som vill ta för sig av livets goda och som kring de 20 har haft ett antal sexpartners varav vissa flyktiga bekantskaper.

Som elitidrottare runt de 20 är det väl knappast svårt att ha avverkat 1-5 personer. Säkerligen är en av dem flyktig. Du behöver dock specificera det hela mer då du uppenbarligen inte anser att det handlar om lössläpta och promiskuösa.
Citera
2022-02-11, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panzeradler
Som elitidrottare runt de 20 är det väl knappast svårt att ha avverkat 1-5 personer. Säkerligen är en av dem flyktig. Du behöver dock specificera det hela mer då du uppenbarligen inte anser att det handlar om lössläpta och promiskuösa.

Att speca exakt är inte nödvändigt. Men talar vi t.ex. om 5 st sexpartners för en 15-åring så kan vi i allmänhet vinka hejdå till en elitidrottskarriär. Hon har definitivt fastnat i kukkarusellen.
Citera
2022-02-11, 04:33
Medlem
Citat:
Övning ger färdighet.

Snubblade förresten på detta klipp från 1993 i jakt på bilder på Erica. Kommentarer överflödiga: https://www.youtube.com/watch?v=WnKPFnubL3Q
Det trodde jag ej att jag skulle se. Vore ju ball om Lilla Sportspegeln (finns det kvar?) Kunde skrapa ihop ett liknande gäng idag.

Bandet är inte alls särskilt otajt och Mats Näslunds solo inte så pjåkigt. Kul att lebb-Pia sjunger med sådan kontraaltoröst rätt snyggt dock.

Erica är väl söt, men Akraka, helvete! 😍
Citera
2022-02-11, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish

Det var min första tanke också, att elitidrottare inte riktigt har tid för lösaktighet, och ofta inte har personligheter som är så intressanta för vanliga dödliga.

Men sedan slog det mig att rätt många manliga idrottsstjärnor verkar knulla runt rätt rejält, och att det väl även i yngre år är ganska vanligt att s.k. jocks både tränar och festar?

Får inte samma vibe ideottstjejer, men kanske är det hyfsat likt könen sinsemellan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in