2022-02-10, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Hypotetiskt scenario. Du hade aldrig vågat kalla dig hon från dag ett. Däri ligger skillnaden. Infantil argumentation återigen.
Väldigt hypotetiskt. Du känner inte heller mig och kan säga hur jag funkar eller är beskaffad. Var låg min argumentation i det du citerade? Jag ser nämligen inget argument, så det kan tyckas infantilt eller korkat av dig att tro att det var ett sådant.
Citera
2022-02-10, 21:04
Avslutad
Jag hoppas att detta får avgöras i domstol. Fega jävlar inom kommunerna som gång på gång köper sig fria för att slippa få ”sin” sak prövad. Det är oerhört viktigt att DO trycks ner i den skit som de spyr ur sig. Att yttrandefriheten annars därmed kan betraktas som upphörd berör oss alla.
Citera
2022-02-10, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heja Turkarna
Den här tråden är ju ren njutning. Att veta att ni sitter där ute i stugorna och kokar av ilska och att om en generation eller två är eran sort utdöd
Det kommer bli världskrig så småning om, lilla stumpan.. Och då är "hen" ett minne blott, och ordningen återställd.
Citera
2022-02-10, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Väldigt hypotetiskt. Du känner inte heller mig och kan säga hur jag funkar eller är beskaffad. Var låg min argumentation i det du citerade? Jag ser nämligen inget argument, så det kan tyckas infantilt eller korkat av dig att tro att det var ett sådant.

Du insinuerar att vem som helst kan kalla sig han/hon och få skadestånd med ditt exempel. Det är inte så de fungerar. För det första så är du inte icke-binär eller trans. För det andra hade du, som jag sa, aldrig vågat säga till andra att de ska säga 'hon' till dig.

Att du inte själv förstår vad du insinuerar säger att du inte vet vad du pratar om.
Citera
2022-02-10, 21:10
Medlem
Nu har Aftonbladet vaknat. Artikeln är dock rätt ensidig eftersom egentligen bara ena sidan kommer till tals. Den berörda läraren stängdes till slut av och tvingades sluta och säger enligt AB: "I sms till Aftonbladet har läraren hävdat att hon bemött familjen respektfullt, men att hon “står upp för ett ideologifritt språk i skolan”. "
AB söker skolan för kommentar står det i slutet av texten.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8QLkLr/transbarnet-saga-far-ratt-mot-larare-vagrade-saga-hen
Senast redigerad av IvrigeIvar 2022-02-10 kl. 21:14.
Citera
2022-02-10, 21:11
Medlem
EnLitenkilles avatar
Det här var dagens sjukaste.

Man tror inte att det är sant.
Sen kom jag på att vi bor i Sverige. Landet där allt kan hända som inte händer någon annanstans
Citera
2022-02-10, 21:11
Bannlyst
Citat:
Du insinuerar att vem som helst kan kalla sig han/hon och få skadestånd med ditt exempel. Det är inte så de fungerar. För det första så är du inte icke-binär eller trans. För det andra hade du, som jag sa, aldrig vågat säga till andra att de ska säga 'hon' till dig.

Att du inte själv förstår vad du insinuerar säger att du inte vet vad du pratar om.
Nu förstår jag. Du begriper inte skillnaden på att insinuera något och att argumentera för något. Du vet fortfarande ingenting om mig, så din argumentation faller väldigt platt. Jag är kvinna. Som identifierar mig som man.
Citera
2022-02-10, 21:18
Medlem
Citat:
Ja, de kan du. Men det är en icke-fråga eftersom du aldrig kommer göra det. Dessa hypotetiska scenarion är inte ett argument för din sak. Du låter väldigt infantil i din argumentation.

Så du är så korkad att du inte förstår när någon drar ett ämne till dess yttersta spets för att belysa hur löjligt det är?

Du har någon slags autistisk sjukdom?
Citera
2022-02-10, 21:20
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Flashback-männen blir irriterade av ingenting. Det är komiskt att se deras ilska över ett ord.

Nä, vi "flashbackshen" blir inte irriterade i onödan. Men däremot stormar vi rejält i vår ankdamm om något "tvingas på oss". Som det ponerades i trådstart. Dock tror jag att påståendena i TS är falska.
Citera
2022-02-10, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutPrada
Så du är så korkad att du inte förstår när någon drar ett ämne till dess yttersta spets för att belysa hur löjligt det är?

Du har någon slags autistisk sjukdom?

Vad är vitsen med att överdriva om det inte är så verkligheten ser ut? Vad är poängen?

Jag har inte autism men jag råder dig att inte använda autism som ett skämt, i syfte att trycka ned någon annan. Du upplevs som patetisk och allt sagt du sagt säger lite om din människosyn.
Citera
2022-02-10, 21:21
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Hur avgör man om någon är icke-binär eller inte?
Citera
2022-02-10, 21:23
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Flytta gärna tack om ni blir upprörda över att ett barn vill att hen används istället för han eller hon. Är de verkligen så svårt att byta ut en bokstav?
Det handlar om att könen definieras bort i ett töcken av idioti.
När du kontrollerar språket kontrollerar du hur folk kan tänka. Det är därför identitetspolitikens företrädare har en sådan fixering vid ord och språk. Det räcker inte med att de säger "hen". Du måste tvingas säga det.
Är du en hen ?
Senast redigerad av Jagersro 2022-02-10 kl. 21:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in