2022-02-10, 20:30
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast du tycker ju inte det är fel att kritisera tjejer för att killar sänder deras nakenbilder vidare.
Inget anmärkningsvärt, skriver du....

(FB) ECPAT: Pojkar lägger större ansvar på offren för sexbrott

Lögn igen.
Du ser ju själv vad jag skriver om du är läskunnig. Så du framställer bara dig själv som en idiot när du låtsas felcitera mig gång på gång.
Om A gör något så är A ansvarig. Inget anmärkningsvärt. Försök att få in det nu, det ska väl inte vara så svårt?
Citera
2022-02-10, 20:34
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Då förstår jag inte varför du ömkar dem som blir anklagade. De har precis lika mycket sig själva att skylla som de som blir våldtagna.
Ibland är det givetvis så, men konsekvenserna av att bli anklagad är mycket större. Till skillnad från målsägaren, som kan gå på fest igen nästa helg, så är livet till stora delar raserat för den som anklagas. Det påminner som sagt ganska mycket om häxprocesserna, där visgossar stod utanför kyrkorna och pekade finger åt folk som de inte gillade.

Vidare så är jag trött på tjat om sexövergrepp. Det är inte bara feminister och white knights som är skyldiga till detta, även invandringskritiker är väldigt tjatiga när det kommer till den här frågan. Stora delar av samhället har utvecklat någon slags masspsykos när det kommer till sexövergrepp, och ibland så kan man nästan få intrycket av att denna typ av brottslighet skulle vara i paritet med exempelvis mord. Det är så illa så att det finns de som kräver (och till och med har fått igenom) ändrad rättsordning, vilket i sig är skrämmande.

Om samhället hade återgått till hur det var innan denna galenskap började så hade jag slutat störa mig på sexövergrepp. Jag tycker inte att sexövergrepp skall vara tillåtna eller att kvinnor skall vara fredlösa, men jag tycker att kvinnor skall behandlas som vuxna och inte som barn. Det skall vara självklart att kvinnans beteende tas i beaktande när uppsåtet utreds, lika självklart som att en medlem i en fotbollsfirma ifrågasätts om han anmäler misshandel efter ett arrangerat slagsmål.
Citera
2022-02-10, 20:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Ibland är det givetvis så, men konsekvenserna av att bli anklagad är mycket större. Till skillnad från målsägaren, som kan gå på fest igen nästa helg, så är livet till stora delar raserat för den som anklagas. Det påminner som sagt ganska mycket om häxprocesserna, där visgossar stod utanför kyrkorna och pekade finger åt folk som de inte gillade.

Vidare så är jag trött på tjat om sexövergrepp. Det är inte bara feminister och white knights som är skyldiga till detta, även invandringskritiker är väldigt tjatiga när det kommer till den här frågan. Stora delar av samhället har utvecklat någon slags masspsykos när det kommer till sexövergrepp, och ibland så kan man nästan få intrycket av att denna typ av brottslighet skulle vara i paritet med exempelvis mord. Det är så illa så att det finns de som kräver (och till och med har fått igenom) ändrad rättsordning, vilket i sig är skrämmande.

Om samhället hade återgått till hur det var innan denna galenskap började så hade jag slutat störa mig på sexövergrepp. Jag tycker inte att sexövergrepp skall vara tillåtna eller att kvinnor skall vara fredlösa, men jag tycker att kvinnor skall behandlas som vuxna och inte som barn. Det skall vara självklart att kvinnans beteende tas i beaktande när uppsåtet utreds, lika självklart som att en medlem i en fotbollsfirma ifrågasätts om han anmäler misshandel efter ett arrangerat slagsmål.
Om nu konsekvenserna är så mycket större så desto högre krav kan man ju ställa på män att se till att inte bli anklagade. Ju större konsekvenser desto större ansvar.
Citera
2022-02-10, 22:38
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Om nu konsekvenserna är så mycket större så desto högre krav kan man ju ställa på män att se till att inte bli anklagade. Ju större konsekvenser desto större ansvar.
Självklart så finns det situationer som män bör undvika, tro inte att jag tycker något annat. Till exempel så är det inte så smart att gå på fest på ett hem för problemflickor, eller att ragga på FI-möten. Om en man gör det så har han en del av ansvaret om han vaknar upp på häktet med restriktioner.

Givetvis har kvinnorna också ett ansvar i fallen jag beskriver ovan, att tycka så motsäger inte den tes som jag har drivit i tråden. Kom ihåg att det är du och andra som tycker som du som vill lägga hela ansvaret på en av parterna, inte jag. Det finns vissa extrema undantag, men då talar vi hagamannen och liknande personer. Människor som tycker som du brukar dock som sagt påpeka att den typen av gärningsmän inte är representativa, och att de flesta övergrepp sker då parterna umgås med varandra.
Citera
2022-02-10, 23:19
Medlem
Citat:
Som jag har skrivit många gånger så är jag inte ämnet för tråden.

Nej, dina åsikter är dock uppenbart ämnet för tråden.

Citat:
Du kan skrika och gapa hur mycket du vill, men många kommer att agera i enlighet med hur jag tänker. Vad ska kvinnor som inte vill ha sex göra åt det? Det enda som de kan göra är att anpassa sig, vilket jag råder dem att göra. Jag respekterar kvinnor i allmänhet, men "min kropp, mitt val, mitt liv"-typer som tror att de lever i någon slags eget universum har jag väldigt svårt för. Som tur är så beter sig en förkrossande majoritet av kvinnorna inte på det sättet. Varför är det så viktigt för dig att ansvarsbefria dessa från alla konsekvenser som deras levene för med sig?

Jag skriker inte, jag skriver på ett tangentbord.
Kvinnor som inte har lust leva i ett samhälle som ger män någon slags rättighet att våldta dem, blir i regel feminister och kräver förändring samt fängelsestraff för män som agerar så som du tycker män ska ha rätt att agera.

Och var har feministisk arbete lett till? jepp
samtyckelagen, sexköpslagen och ett utökat våldtäktsbegrepp samt fenomen som #Metoo etc.
Det är din sort som lever farligt och bör anpassa er till att kvinnor är människor med rättigheter, och män måste lära sig ta ansvar för vad sitt eget val av beteende och sluta skylla detta på kvinnor.

Citat:
Jag ska egentligen inte behöva skriva det igen, men samma sak gäller för övrigt de män som inte vill bli lagförda för diverse sexövergrepp. Dessa borde vara mer försiktiga med vilka kvinnor de umgås med, och i vilka sammanhang. Du har till exempel tjatat väldigt mycket om Anders Eklund i den här tråden. Tror du att jag tycker synd om honom? I min värld så får han skylla sig själv.

nej i din värld, så är ju han inte 100% ansvarig för sina egna handlingar utan så fort hans lilla sunkiga ärthjärna får för sig nått om någon kvinnas "signaler" så har han, enligt din sort, rätt att ha sex mot hennes vilja....hennes ansvar, inte hans.

Du tänker som en äkta liten kvinnohatare.
Citera
2022-02-10, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Lögn igen.
Du ser ju själv vad jag skriver om du är läskunnig. Så du framställer bara dig själv som en idiot när du låtsas felcitera mig gång på gång.
Om A gör något så är A ansvarig. Inget anmärkningsvärt. Försök att få in det nu, det ska väl inte vara så svårt?
Ingen lögn , alla kan själva läsa vad du skrev.
Citera
2022-02-10, 23:26
Medlem
Citat:

Och vad vet du om konsekvenserna för någon som blivit våldtagen?

Du tycker att kvinnor ska bära ansvar för våldtäktsmäns val av beteende, det är att behandla dessa män som barnungar, inget annat. Vad någon väljer att göra mot någon annan är självklart hens helt egna ansvar och inte offrets.

Det gäller vid alla andra typer av personbrott....misshandel, mord etc och det ska självfallet även gälla våldtäkter.
Citera
2022-02-10, 23:42
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Nej, dina åsikter är dock uppenbart ämnet för tråden.

Jag skriker inte, jag skriver på ett tangentbord.
Kvinnor som inte har lust leva i ett samhälle som ger män någon slags rättighet att våldta dem, blir i regel feminister och kräver förändring samt fängelsestraff för män som agerar så som du tycker män ska ha rätt att agera.

Och var har feministisk arbete lett till? jepp
samtyckelagen, sexköpslagen och ett utökat våldtäktsbegrepp samt fenomen som #Metoo etc.
Det är din sort som lever farligt och bör anpassa er till att kvinnor är människor med rättigheter, och män måste lära sig ta ansvar för vad sitt eget val av beteende och sluta skylla detta på kvinnor.

nej i din värld, så är ju han inte 100% ansvarig för sina egna handlingar utan så fort hans lilla sunkiga ärthjärna får för sig nått om någon kvinnas "signaler" så har han, enligt din sort, rätt att ha sex mot hennes vilja....hennes ansvar, inte hans.

Du tänker som en äkta liten kvinnohatare.
Och vad har de lagar och fenomen som du nämner lett till? Om vi börjar med samtyckeslagen så torde den vara Sveriges mest ignorerade lag, faktiskt mer ignorerad än den lag som förbjuder människor att gå mot röd gubbe. Tror du att det finns någon normal människa som faktiskt följer den? Alltså, som mitt under förspelet uttryckligen frågar om den andra vill ha sex? Om jag skulle fråga min fru på det sättet så skulle hon skratta rakt ut. Följer du samtyckeslagen?

Sexköpslagen är ytterligare en lag som dels är ignorerad, dels är felkonstruerad. Jag är med på att det är dåligt att köpa sex av offer för trafficking och liknande, men om vi talar om normala prostituerade så anser jag att verkligheten är den omvända mot den feministiska analysen. Det är snarare den prostituerade som utnyttjar människor med sociala svårigheter ekonomiskt, även om jag inte lägger mig i det då det uppenbarligen finns människor som är villiga att betala de groteska överpriser som begärs.

Det utökade våldtäktsbegreppet är rent trams som endast har lett till att man idag inte kan avgöra vad en person som är misstänkt/åtalad/dömd för våldtäkt har gjort eller är anklagad för.

Metoo var en modern häxprocess som endast resulterade i ett självmord och ett antal förtalsdomar.
Citera
2022-02-10, 23:53
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Och vad vet du om konsekvenserna för någon som blivit våldtagen?

Du tycker att kvinnor ska bära ansvar för våldtäktsmäns val av beteende, det är att behandla dessa män som barnungar, inget annat. Vad någon väljer att göra mot någon annan är självklart hens helt egna ansvar och inte offrets.

Det gäller vid alla andra typer av personbrott....misshandel, mord etc och det ska självfallet även gälla våldtäkter.
Jag är övertygad om att offer för sexbrott i väldigt många fall agerar på det sätt som de föreställer sig att omgivningen förväntar sig. Vi har till exempel sett exempel här i tråden här offer har anklagats för att vara hjärnskadade om de inte agerar enligt den stereotyp som finns.

Nej, det är inte helt och hållet mannens ansvar i de situationer där det har skett kommunikationsmissar och liknande. Det är kul att du tar upp de andra våldsbrotten, där det är mycket vanligt att offrets agerande granskas och ifrågasätts. Vid till exempel slagsmål så är det ytterst relevant om offret till exempel har provocerat den andra, eller om slagsmålet har varit arrangerat. Samma sak borde givetvis gälla i sexualmål, fast med annan frågeställning då. En typisk fråga kan till exempel vara om kvinnan som anser sig våldtagen gjorde några närmanden mot mannan i fråga, och efter det inte tydligt markerade vad hon ville. Ytterst relevanta frågor som måste ställas för att rättssäkerheten skall kunna upprätthållas.
Citera
2022-02-11, 00:43
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ingen lögn , alla kan själva läsa vad du skrev.

Ja, utom du uppenbarligen. Du förvränger och hittar på egna tolkningar hela tiden.

Du försökte nyligen hävda att jag inte tycker att det är fel att kritisera tjejer för att killar sänder deras nakenbilder vidare. Det är en ren lögn. Det står ingenstans i tråden. Jag säger ju indirekt precis det motsatta att den som utför en handling också bär ansvar för sin handling. Det innebär att om en pojke skickar en nakenbild vidare är det pojken som bär ansvar för handlingen. Är det en flicka som skickar en bild så är det på samma vis hon som bär ansvar för sin handling. Inget konstigt alltså.
Jag upprepar; om A gör något är det A som bär ansvar. Skriv upp det nu. Om A är en pojke, då blir det andra A:t i den lilla enkla ekvationen också en pojke. Och om variabeln A istället är en flicka, ja då blir det andra A:t i lilla ekvationen en … kan du gissa? … Jaaa, det var rätt, en flicka!

Och att skuldbelägga offer är fel enligt mig, och att jag tycker så kan man läsa på flera ställen i tråden. Så om du hävdar det motsatta så ljuger du om mig. Är du mytoman?
Citera
2022-02-11, 04:45
Avstängd
Citat:
På vilket sätt skulle mitt användarnamn eller min avatar fungera som bevisning åt något håll i en domstol?

Det du beskriver låter bara som ett rättsövergrepp och inte som någon form av sexuellt övergrepp överhuvudtaget.

Det skulle det inte. Det vore mitt högst subjektiva sätt att motivera ett det hela. Min tolkning av dina signaler. Du vill uppenbarligen vaja din pojkfitta mitt framför ögonen på män och låta dem agera "gynekologer". Du är digitalt slynigt klädd, helt enkelt.

Då är det, enligt dig själv, ditt eget ansvar hur jag eller någon annan tolkar dina signaler. Ditt ansvar vad någon annan bestämmer sig för att göra med dig. En anmälan från ditt håll vore ett rättsövergrepp på förövaren, betydligt värre än övergreppet mot dig själv.

Vacker värld du vill leva i.
Senast redigerad av enhalvboj 2022-02-11 kl. 04:59.
Citera
2022-02-11, 07:23
Avslutad
Citat:
Självklart så finns det situationer som män bör undvika, tro inte att jag tycker något annat. Till exempel så är det inte så smart att gå på fest på ett hem för problemflickor, eller att ragga på FI-möten. Om en man gör det så har han en del av ansvaret om han vaknar upp på häktet med restriktioner.

Givetvis har kvinnorna också ett ansvar i fallen jag beskriver ovan, att tycka så motsäger inte den tes som jag har drivit i tråden. Kom ihåg att det är du och andra som tycker som du som vill lägga hela ansvaret på en av parterna, inte jag. Det finns vissa extrema undantag, men då talar vi hagamannen och liknande personer. Människor som tycker som du brukar dock som sagt påpeka att den typen av gärningsmän inte är representativa, och att de flesta övergrepp sker då parterna umgås med varandra.
FI-möten! Hur är det med andra föreningsmöten, som moderatmöten, är det ok att ragga där? Eller bostadsrättsföreningsmöten?

Eller ragga på krogen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in