2022-02-10, 14:58
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
De som var hetsigast då, kanske är samma människor som än idag sitter och är ledsna över att inte ha blivit inlåsta när det begavs sig? Det är iofs väldokumenterat att när människor blir riktig rädda så ropar de efter inskränkningar av friheter. Men man hade ju hoppats att det skulle krävas lite mer än en lite kraftigare influenza för att hamna där. Denna tiden kommer man alltid minnas med lite sorg över insikten om hur vidriga en del människor faktiskt är.

Håller med.
Jag tycker att själva influensan har varit en piss i havet jämfört hur det visat sig att människor vill och låter sig styras av narrativet, gäller både vanligt folk, politiker och såklart media som alltid är folkets fiende nr 1.

En dyrköpt lärdom att folket kan styras exakt dit de vill, man har ju velat trott att de som följde Hitler var ett undantag men det har man fått lära sig att så är det inte.
Citera
2022-02-10, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Kan ju ha läckt utan avsikt också... Syftet kan ha varit att anpassa viruset till möss för att lättare kunna bedriva "forskning" billigt.

Ecohealth alliance är ju definitivt också skyldiga. Att den där Anderrsen från Ecohealth ledde undersökningen i Wuhan är höjden av korruption.

Ja,så är det väl alltid tycker jag,,gräver man lite så ser man vem som betalar,,
Kommer aldrig glömma när man tillsatte en kommission för att utreda vart 3 extra miljarderna försvann från påminnelserna på trängselskatten.
Kommissionen kom fram till :om har försvunnit!!
Dom kan fan spåra min tjugolapp runt världen men 3 miljarder,,nä dom bara försvann!!! Skitsnack!!

Det vore ju fan toppen på misslyckande om man lyckas läcka två virus på 2 år typ,,men å andra sidan..kineser😂
Citera
2022-02-10, 16:32
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Tack för länkarna,vem kunde tänka sig att möss skulle bli vår väg ur skiten.

Jävligt märkligt det med att modellen fanns så fort,,sa man inte att den sekvensen var utformad från ett datorprogram likväl?
Jävligt grymt program måste jag säga i sånt fall!
Sen kan man ju fråga sig hur fan så många miljarder doser med vaccin som helt plötsligt pumpades ut,,tror inte folk förstår hur mycket en miljard faktiskt är!
Foliehatten på så säger jag att vaccinet redan fanns då viruset fanns i labbet.
Anledning till pregain forskning är väl just att utveckla vaccin mot virus som kan bli farliga.

Nu kan ju även tankarna gå till att omikron är labbvirus som släppts medvetet för att ”konkurrera” ut övriga!?

Foliehatten av så känns det mer möjligt att detta kan bli en återkommande jävel då den gror bland möss och kameler 😂

Ja det är lätt att bli konspiratorisk när man ser att Omicron troligen är vägen ur detta.
Men det skumma är att som jag skrivit om tidigare. Dessa möss borde då blivit smittade sommaren 2020 och har sedan hållt sig för sig själva utan att smitta människor fram till slutet av 2021.
Dessutom har mössen inte utvecklat flockimmunitet och fått viruset att försvinna. De borde rimligen smittat ned varandra tills ingen mer kunde bli smittad.
Några pusselbitar verkar fattas.
Jag skulle hålla för mer troligt att viruset typ Wuhan har funnits i ett labb och sedan har man smittat labb-möss, humaniserade så de mer liknar människor för att få att reagera på viruset, med syfte att testa vaccin. Därefter labbläcka eller så har man fått fram "naturligt vaccin" som heter Omicron.
Lite för bra för att vara sant och varför har man inte hittat dessa möss som borde varit bärare på antingen virus eller antikroppar.

OBS mina egna teorier och bygger endast på den fakta om att Omicron bygger på ursprungliga Wuhan varianten som inte finns kvar i naturlig form sedan sommaren 2020 samt att man endast värderat 3 typer av värdar för vägen Omicron tagit. Alltså det du fick av mina länkar. Samt att möss igår i deras labb och att man brukar ha humaniserade möss, alltså några delar av arvsmassan är inplanterade i mössen från mänsklig arvsmassa.
Citera
2022-02-10, 16:47
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Tegmark framstår som värsta sortens karriäristet som på en post som bygger på vetenskap svänger som en vindflöjel från dag till dag.
Och uppenbarligen är det så man gör karriär.
Ja något sådant. Men FHM:s uppdrag är totalt hopplöst där jämlikhet nu finns med samt en del annat man inte hade till det forna Smittskyddsinstitutet som 2014 ombildades till FHM.

FHM till skillnad från andra länder där t.ex. Danmark heter SSI Statens seruminstitut vilket verkar likna mer vårt forna Smittskyddsinstitutet. Ett sådant klarar troligen bättre av att skydda sin medborgare än karriärister som drar till med att munskydd ska man inte ha för att det är ojämlikt

Liknande kom ju grodan från Anders Tegnell när han i början av pandemin kritiserade Spotify för att de lät sin personal jobba på distans, ja det var ju ojämlikt mot andra.
"Tegnell: Ojämlikt att Spotifys anställda får jobba hemma"

Länk:
https://nyheteridag.se/tegnell-ojamlikt-att-spotifys-anstallda-far-jobba-hemma/
Citera
2022-02-10, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Inläggningen på IVA har ökat 👏👏👏👏👏

Citat:
Barn som vårdas för covid ökar 😷😷😷

Man borde ha restriktionerna en månad till.
Citera
2022-02-10, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenlogi789
Hur kommer du fram till den siffran?

Ett motexempel:
Covid-19 bedömdes vara den direkta dödsorsaken i 15 procent av dödsfallen
(https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2020/08/covid-19-oftast-inte-ensam-orsak-vid-dodsfall-bland-aldre/)

Nej såklart är man svag redan innan är det ju en anledning. Coviden blir sista putten.
Citera
2022-02-10, 17:10
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ja,så är det väl alltid tycker jag,,gräver man lite så ser man vem som betalar,,
Kommer aldrig glömma när man tillsatte en kommission för att utreda vart 3 extra miljarderna försvann från påminnelserna på trängselskatten.
Dom kan fan spåra min tjugolapp runt världen men 3 miljarder,,nä dom bara försvann!!! Skitsnack!!

Det vore ju fan toppen på misslyckande om man lyckas läcka två virus på 2 år typ,,men å andra sidan..kineser😂

Hoppas du såg datumen på dokumentet att det bör komma från möss
"Evidence for a mouse origin of the SARS-CoV-2 Omicron variant"

Daterat 2021-12-12

Första rapporten om Omicron kom 2021-11-24 då hittat i Sydafrika.
WHO klassade Omicron som av intresse 2021-11-26 "Variant of Concern"

Dessa kineser har alltså lyckats göra denna analys och få ihop allt i sitt dokument på drygt 2 veckor.
Med allt kvalitetssäkrat och alla referenser. Helt otroligt.
Luktar skumt, rejält skumt.

Från:
State Key Laboratory of Plant Genomics, Institute of Genetics and Developmental Biology, Innovation Academy for Seed Design, Chinese Academy of Sciences, Beijing 100101, China

University of Chinese Academy of Sciences, Beijing 100049, China

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1673852721003738

https://www.who.int/news/item/26-11-2021-classification-of-omicron-(b.1.1.529)-sars-cov-2-variant-of-concern
Citera
2022-02-10, 17:13
Medlem
Citat:
Barn som vårdas för covid ökar 😷😷😷
För Covid eller MED Covid? Har du källa?
Citera
2022-02-10, 17:40
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
För Covid eller MED Covid? Har du källa?
SÅ här är det angivet

"– Vi har framförallt sett en ökning av antalet barn som vårdas för covid-19."

Nej man redovisar inte barn som brutit benet och samtidigt har covid.

Edit glömde lite text

"– Cirka 45 procent av barnen som vårdas på sjukhus med covid-19 är under ett år gamla. Det är en vanlig åtgärd att man lägger in barn för observation som patientsäkerhetsåtgärd. Det är för tidigt att säga något om vårdtid eller så. Vi har pratat med barnläkare och de bekräftar att man lägger in barn för observation.

– Det är många som smittas av covid-19, men det är en låg allvarlighetsgrad. Vi har hög smittspridning, så statistiskt sett blir det då fler smittade barn.

– Vi har inte sett någon indikation på att omikron ger mer allvarlig sjukdom hos barn än tidigare mutationer.

Det här är något Socialstyrelsen kommer att följa."
Citera
2022-02-10, 17:50
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Jag tycker att det var för lite. Lika mycket de fått i lön under de svåra tiderna borde de fått nu. De som arbetat har säkert gett dubbelt så mycket av sitt liv och kraft som det normalt sett ger.

Men sedan handlar det ju också om hur mycket pengar det finns. Pengarna kan inte delas ut på bekostnad av andra.

Men i förhållande till hur mycket man gett sas t.ex. vad är viktigast? Står det förhållandet i rätt proportioner?

Det är helt oundvikligt att pengarna delas ut på bekostnad av andra.

Dom pengar som går till vårdpersonalen, hade istället kunnat tillfalla andra. Frågan är hur högt vi vill prioritera vårdpersonalen jämfört med andra ändamål. Enligt min uppfattning, så har vårdpersonalen mycket väl förtjänat sina pengar.
Citera
2022-02-10, 18:22
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:

Hela storyn med diplomater som spred omikron är ju väldigt märklig också.

"Botswana said last week the country was investigating certain mutations of the coronavirus that were found in four foreign nationals who were in the country on a diplomatic mission. Omicron was detected in the diplomats who travelled into country on Nov. 7 and left on Nov. 11. "
Citera
2022-02-10, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
SÅ här är det angivet

"– Vi har framförallt sett en ökning av antalet barn som vårdas för covid-19."

Nej man redovisar inte barn som brutit benet och samtidigt har covid.

Edit glömde lite text

"– Cirka 45 procent av barnen som vårdas på sjukhus med covid-19 är under ett år gamla. Det är en vanlig åtgärd att man lägger in barn för observation som patientsäkerhetsåtgärd. Det är för tidigt att säga något om vårdtid eller så. Vi har pratat med barnläkare och de bekräftar att man lägger in barn för observation.

– Det är många som smittas av covid-19, men det är en låg allvarlighetsgrad. Vi har hög smittspridning, så statistiskt sett blir det då fler smittade barn.

– Vi har inte sett någon indikation på att omikron ger mer allvarlig sjukdom hos barn än tidigare mutationer.

Det här är något Socialstyrelsen kommer att följa."
Exakt, man lägger in barn för observation under kort tid. Vi snackar timmar. När smittspridningen är hög så blir fler barn smittade och fler oroliga föräldrar söker vård för sina barn. Detta är inget konstigt alls. Vad jag förstått rör det sig ofta om för tidigt födda barn som är känsliga mot infektioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in