Citat:
Ursprungligen postat av
Tråknick
I tråden framgår att Terje hade otur med bommen. Det går tydligen att köra runt på 3 vägar på ön. Bara en är avstängd av en bom. Jag utgår från att man kommer åt bommen från båda håll om man bara kör runt på dom andra vägarna. Men det är min slutsats utifrån det jag läst. Stämmer det finns det inget speciellt bakom bommen, utan den har bara en avskräckande effekt på allmänt nyfikna.
Nja inte riktigt så.
Det är "spretande" vägar som tar av åt tre olika håll till olika fritidshus-kluster.
Kanada Tomtområde är ett av dessa fritidshus kluster som man kommer till om man tar den vänstra vägen. Husägarna i Kanada Tomtområde har valt att förse just sin avtagsväg med en nyuppsatt ½ år gammal bom.
De andra två vägarna, som går snett upp till höger respektive 90 grader in till höger, leder till färre fritidshus. Dessa husägare har valt att inte sätta upp några bommar. På dessa två vägar är det fritt fram att köra in.
Dock kan man inte svänga någonstans i slutet av de tre "spretande" vägarna för att komma ut till någon av de andra vägarna - de går i olika riktningar. Samtliga tre vägar tar efter ett varierande antal hundratal meter slut, Kanadas väg går i en slinga.
Men av någon oklar anledning valde föraren av Terjes bil just bom-vägen. När inte bommen gick upp fick bommen stryk av bilen. Bommen kördes sönder
kl 17.47 onsdag 1/12 2021. Bomrepor och skador fanns på Terjes bil.